|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitimde Bilişim Teknolojileri 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE133 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE SEZGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayar sistemini oluşturan temel bileşenleri tanır. İşletim sistemlerini etkili bir biçimde kullanır ve yönetir. Kelime işlem programlarını etkin bir biçimde kullanır. Elektronik tablolama programlarını etkin bir biçimde kullanır. Sunum programlarını etkin bir biçimde kullanır. Tasarım programlarını etkin biçimde kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar sistemlerini oluşturan temel bileşenler, İşletim sistemleri, Ofis paket programları, Bilgisayar sistemlerinde güvenlik kavramlarını öğrenmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayar sistemini oluşturan temel bileşenler: İşlemci, giriş-çıkış birimleri, depolama ve diğer çevre birimleri; İşletim sistemleri: İşletim sisteminde etkili biçimde çalışabilme, sistemi kişiselleştirme ve yönetme, Yardımcı yazılımların tanıtımı: Arşivleme programları, ses/görüntü oynatıcı programlar, ekran kayıt programları vb. Kelime işlemci programlar: Metin ve sayfa düzenleme, Tablo, resim ve grafiklerle çalışma, form, mektup ve etiket oluşturma. Menü ve araç çubuklarının özelleştirilmesi. Makrolar ve ileri düzey uygulamalar. Elektronik tablolama programları: Elektronik tablolar, rakamlar, sözcükler ve tarih gibi verilerle şablon oluşturma, grafik çizme, matematiksel, mantıksal ve metinsel işlemler yapma, makrolar, standart ve kullanıcı tanımlı fonksiyonlar. Veri sunum programları: Sunu oluşturma ve düzenleme. Ses, resim, müzik, film v.b nesneler ekleme. Animasyon ve özel efektler. Yayın tasarım programları: Bülten, broşür, kartpostal gibi tasarımlar; teknik diyagram ve çizim programları. Bilgisayar ve internette güvenlik; Bilgisayar ve Etik. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerinin temel elemanları: İşlemciler, giriş-çıkış birimleri, diğer çevre birimleri, kişisel bilgisayarların depolama birimleri. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
2 |
Bilgisayar sistemlerinin temel elemanları: İşlemciler, giriş-çıkış birimleri, diğer çevre birimleri, kişisel bilgisayarların depolama birimleri. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
3 |
Kişisel Bilgisayarlar: İşletim sistemlerinin kurulumu, özelleştirilmesi ve işletim sistemine yardımcı programlar (Internet tarayıcıları, mail programları vb.) |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
4 |
Sunucu bilgisayar işletim sistemleri ve bunların kişisel bilgisayarlardan farkları. Sunucu bilgisayar işletim sistemlerinin kurulumu ve yönetimi. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
5 |
Kelime işlemci programları. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
6 |
Kelime işlemci programlarının uygulamaları. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
7 |
Tablolama programları. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Çoktan seçmeli test |
|
9 |
Tablolama programlarının uygulamaları. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
10 |
Sunu programları. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
11 |
Sunu programlarının uygulamaları. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
12 |
Yayımlama programları. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
13 |
Bilgisayar ve Internet’te güvenlik kavramı. Güvenlik amaçlı programların (virüs tarayıcılar, güvenlik duvarları, IDS, IPS) sistemlere yerleştirilmesi, ayarlarının yapılması. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
14 |
Bilgisayar sistemleri ve etik kavramlar, bilişim hukuku alanında yapılan yasal düzenlemeler. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
15 |
Hazırlanan Ödevlerin sunulması ve geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi. Dersin genel değerlendirilmesi. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Çoktan seçmeli test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
EFENDİOĞLU, A., SEZGİN, E. (2011), "Her Yönüyle Bilgisayar Eğitimi-2. Baskı", Karahan Kitabevi, Adana.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
4 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
3 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
3 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
3 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
5 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
4 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
2 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
3 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
5 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
4 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
3 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
4 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
4 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
2 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
3 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
4 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
4 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
5 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|