|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tek. Resim Ve Tasarım Geometri |
|
Dersin Kodu |
: |
MD 107 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Teknik resim çiziminde kullanılan araç ve gereçleri tanıma açıklama 2) Çizgi, yazı, resim kağıdı normlarını kavramak ve uygulamak 3) Geometrik çizimleri yaparak,doğru ve açıları eşit parçalara böler 4) İzdüşüm ve görünüş düzlemlerini bilir 5) Ön, Üst, Yan görünüşleri tamamlayabilir 6) Ölçülendirme kurallarını bilip uygular 7) Kesit alarak perspektif çizimleri yapar 8) Düzgün cisimlerin görünüşlerini çizer
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretim süresince ve çalışma yaşamında mobilya ve ahşap üretimi için gerekli olacak meslek resme geçiş için yeterli bilgileri ve tasarı geometri konuları üzerinde durulur.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Teknik resim çiziminde kullanılan araç ve gereçler |
|
Düz Anlatım,Tartışma,Gösterim,Laboratuvar |
|
2 |
Teknik resim çiziminde kullanılan araç ve gereçlerin uygulanması |
|
Düz Anlatım,Tartışma,Gösterim,Laboratuvar |
|
3 |
Teknik resimde çizgiler, ölçekler , ölçüler , yazı ve rakamlar |
|
Düz Anlatım,Tartışma,Gösterim,Laboratuvar |
|
4 |
Standart resim form ölçüleri , teknik resimde anketler ve uygulama |
|
Düz Anlatım,Tartışma,Gösterim,Laboratuvar |
|
5 |
Geometrik cisimler , dikmeler , doğruların eşit parçalara bölünmesi |
|
Düz Anlatım,Tartışma,Gösterim,Laboratuvar |
|
6 |
Açıların bölünmesi, üçgenler , dörtgenlerin çizilmesi |
|
Düz Anlatım,Tartışma,Gösterim,Laboratuvar |
|
7 |
Çemberler ve yaylar , dairelerim eşit parçalara bölünmesi |
|
Düz Anlatım,Tartışma,Gösterim,Laboratuvar |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Oval , elips, kemer eğrileri ,spiraller |
|
Düz Anlatım,Tartışma,Gösterim,Laboratuvar |
|
10 |
Tasarı geometri tanımı ve anlamı , noktanın , doğrunun izdüşümleri |
|
Düz Anlatım,Tartışma,Gösterim,Laboratuvar |
|
11 |
Gerçek boy bulma metodu ,eğrilerin izdüşümü ,düzlemlerin izdüşümleri |
|
Düz Anlatım,Tartışma,Gösterim,Laboratuvar |
|
12 |
Geometrik cisimlerin izdüşümleri tasarı geometrik ölçüleri |
|
Düz Anlatım,Tartışma,Gösterim,Laboratuvar |
|
13 |
Perspektif , paralel , eğik ve aksonometrik perspektif çeşitleri |
|
Düz Anlatım,Tartışma,Gösterim,Laboratuvar |
|
14 |
Düzgün cisimlerin teknik resminin çizilmesi |
|
Düz Anlatım,Tartışma,Gösterim,Laboratuvar |
|
15 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dinçer, K., Işık, Z., (2001) Ağaç İşleri Teknik Resmi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler - uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek |
5 |
|
2 |
2. Mobilya Dekorasyon alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
5 |
|
3 |
3. Mobilya sanayinde üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı. kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilen |
0 |
|
4 |
4. Mobilya ve dekorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek |
5 |
|
5 |
5. Mobilya ve çeşitli ahşap üretimin sürdürüleceği mekanda, alet makine ve malzemenin en verimli biçimde kullanabilme |
0 |
|
6 |
6. Alanı ile ilgili üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı, kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilir |
0 |
|
7 |
7. Mobilya ve dekorasyon ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek |
4 |
|
8 |
8. Mobilya sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek |
5 |
|
9 |
9. Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek |
0 |
|
10 |
10. Mobilya ve dekorasyon alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri takip edebilecek bilgi ve becerilere sahip olma |
4 |
|
11 |
11. Mobilya ve dekorasyon alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek |
5 |
|
12 |
12. İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek, uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme. |
4 |
|
14 |
14. Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15. Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16. Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilen |
0 |
|
17 |
17. Endüstri ürünleri tasarımcısı tarafından hazırlanan tasarım veya üretim projesini inceleyebilen |
5 |
|
18 |
18. Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek |
4 |
|
19 |
19. Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. |
4 |
|
20 |
20. Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|