|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Klinik Endodonti-1 |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN044 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ADİLE ŞEHNAZ İŞCİ YILMAZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYŞİN TOPUZ DUMANİ Prof.Dr. HAMDİ OĞUZ YOLDAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Teşhis ve tedavi planlamasını iyi düzeyde yapmak Ağrının kaynağını klinik ve radyolojik yöntemlerle doğru bir şekilde bulmak Doğru tedaviyi güncel yaklaşımlarla yapmak. Endodontik tedavide asepsi ve enfeksiyon kontrolünün önemini anlamak Endodontik tedavi için gerekli pulpal anestezinin sağlanmasını öğrenmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Endodonti pratiğinde, teşhis ve tedavi planlamasını iyi düzeyde yapmak, ağrının kaynağını klinik ve radyolojik yöntemlerle doğru bir şekilde bulmak, doğru tedaviyi yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin kapsamında; endodonti pratiğinde iyi düzeyde teşhis ve tedavi planlamasının anlatılması, ağrının kaynağının tespiti ve doğru tedavinin güncel yaklaşımlarla yapılması yer almaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Endodonti Kliniği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Endodontik Tedavi Hazırlığı;Dijital Radyografi, Endodontik Materyaller, Döner Aletler |
Kaynaklar ve Ders notları |
Klinik pratiği |
|
2 |
Endodontik Tedavi Hazırlığı;Dijital Radyografi, Endodontik Materyaller, Döner Aletler |
Kaynaklar ve Ders notları |
Klinik pratiği |
|
3 |
Vital pulpa tedavileri; pulpa kaplaması, pulpotomi |
Kaynaklar ve Ders notları |
Klinik pratiği |
|
4 |
Vital pulpa tedavileri; pulpa kaplaması, pulpotomi |
Kaynaklar ve Ders notları |
Klinik pratiği |
|
5 |
Endodontide Tekrarlayan Tedaviler ve Cerrahi |
Kaynaklar ve Ders notları |
Klinik pratiği |
|
6 |
Endodontide Tekrarlayan Tedaviler ve Cerrahi |
Kaynaklar ve Ders notları |
Klinik pratiği |
|
7 |
Travma Gören Dişlere Yaklaşım |
Kaynaklar ve Ders notları |
Klinik pratiği |
|
8 |
Çatlak ve Vertikal kök kırığı olan dişlere Yaklaşım |
Kaynaklar ve Ders notları |
Klinik pratiği |
|
9 |
Çatlak ve Vertikal kök kırığı olan dişlere Yaklaşım |
Kaynaklar ve Ders notları |
Klinik pratiği |
|
10 |
Endodontik Olgu Sunumu; I.Ara Sınav |
Kaynaklar ve Ders notları |
Klinik pratiği |
|
11 |
Endodontik Olgu Sunumu; |
Kaynaklar ve Ders notları |
Klinik pratiği |
|
12 |
Endodontik Olgu Sunumu; |
Kaynaklar ve Ders notları |
Klinik pratiği |
|
13 |
Endodontik Olgu Sunumu; |
Kaynaklar ve Ders notları |
Klinik pratiği |
|
14 |
Endodontik Olgu Sunumu; |
Kaynaklar ve Ders notları |
Klinik pratiği |
|
15 |
Endodontik Olgu Sunumu; |
Kaynaklar ve Ders notları |
Klinik pratiği |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Kaynaklar ve Ders notları |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Pathways of Pulp,Cohen S, Burns RC. Mosby 2002
Endodonti, T. Alaçam. Barış Yayınları.
Endodontide Tanı ve Tedaviler.K. Çalışkan, Nobel Tıp Kitabevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
3 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
2 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
2 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
2 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
2 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
1 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
3 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
3 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
2 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
2 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
2 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
2 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
2 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
3 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
2 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
1 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
1 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 97 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|