Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Klinik Pedodonti-1

Dersin Kodu : DEN042

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUHARREM CEM DOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çocukların ağız ve diş hastalıklarına müdehale edebilecek kabiliyeti geliştimek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Klinik Pedodonti Uygulamalarını Becerisinin Kazandırılması

Dersin İçeriği : Klinik Çocuk Diş Hekimliği Uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Pedodonti Kliniği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Klinik Pedodontiye Giriş The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo Uygulama, izleme, sözlü sunum
2 Erken Dönemde Ağız Sağlığı The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo Uygulama, izleme, sözlü sunum
3 Diş Gelişimi, Morfolojisi, Erupsiyonu ve İlgili Patolojiler The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo Uygulama, izleme, sözlü sunum
4 Oral patoloji The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo Uygulama, izleme, sözlü sunum
5 Sendromlar The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo Uygulama, izleme, sözlü sunum
6 Florlama The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo Uygulama, izleme, sözlü sunum
7 I. Ara Sınav The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo Uygulama, izleme, sözlü sunum
8 Radyoloji The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo Uygulama, izleme, sözlü sunum
9 Periodontal Hastalıklar The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo Uygulama, izleme, sözlü sunum
10 Vaka Sunumu The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo Uygulama, izleme, sözlü sunum
11 Süt Dişlerinde ve Genç Daimi Dişlerde Pulpa Terapisi The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo Uygulama, izleme, sözlü sunum
12 Restoratif Yaklaşım, Travma The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo Uygulama, izleme, sözlü sunum
13 Enfeksiyon Kontrolü, Okluzyonun Büyüme ve Gelişmesi The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo Uygulama, izleme, sözlü sunum
14 Davranış Yönlendirme, Kayıt tutma The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo Uygulama, izleme, sözlü sunum
15 Vaka Sunumu The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo Uygulama, izleme, sözlü sunum
16/17 Final Sınavı The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 1
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 3
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 2
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 2
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 4
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 3
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 5
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 4
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 5
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 3
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 3
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 0
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 1
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 1
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 2
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 2
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 2
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 95
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.8
Dersin AKTS Kredisi: 4