Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Klinik Prostodonti-2

Dersin Kodu : DEN041

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 5

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. CEM KURTOĞLU
Doç.Dr. YURDANUR UÇAR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ORHUNEKREN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Her türlü dişlerin preparayonunu yapabilir
Tüm vakaları yorumlar, çözüme kavuşturur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Protez kliniğinde alternatif tedavi metodlarının öğrenilmesi.

Dersin İçeriği : Alternatif restorasyon ve restorasyona uygun preparasyon tipleri Komplike vakaların tedavi planlamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Protez kliniği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tam seramikler ve tam seramik restorasyonların preparasyon prensipleri Kaynak kitapların okunması Sözlü anlatım
2 Parsiyel veneer kron preparasyonu(anterior ve posterior 3/4 kronlar) Kaynak kitapların okunması Sözlü anlatım
3 Klinik pratik Yok Gönüllü üzerinde uygulama
4 Kron içi restorasyon preparasyonu Kaynak kitapların okunması Sözlü anlatım
5 Klinik pratik Yok Gönüllü üzerinde uygulama
6 Aşırı harabiyete uğramış dişlerin preparasyonu Kaynak kitapların okunması Sözlü anlatım
7 Aşırı harabiyete uğramış dişlerin preparasyonu Kaynak kitapların okunması Sözlü anlatım
8 Ara sınav İlgili kitaplardan tüm bölümler Sözlü sınav
9 Klinik pratik Yok Gönüllü üzerinde uygulama
10 Kanal tedavili dişlerin restorasyonu Kaynak kitapların okunması Sözlü anlatım
11 Kanal tedavili dişlerin restorasyonu Kaynak kitapların okunması Sözlü anlatım
12 Klinik pratik Yok Gönüllü üzerinde uygulama
13 Tam ağız restorasyon planlaması Kaynak kitapların okunması Sözlü anlatım
14 Tam ağız restorasyon planlaması Kaynak kitapların okunması Sözlü anlatım
15 Vaka tartışmaları Yok Vaka görselleri üzerinde tartışma
16/17 Final sınavı Kaynak kitaplardan tüm ilgili bölümler Sözlü sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Glen P. McGivney, Alan B. Carr, William L. McCracken. McCracken’s Removable Partial Prosthodontics. 10. Baskı.
 Herbert T. Shillingburg, Lowell D. Whitsett, Richard Jacobi, Sumiya Hobo, Susan E. Brackett. Sabit Protezin Temelleri 3. Basım
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 4
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 3
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 3
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 3
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 4
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 3
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 2
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 2
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 2
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 2
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 1
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 2
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 2
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 0
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 5
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4