Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : TME Rahatsızlıklarında İnvasiz Yaklaşımlar

Dersin Kodu : DEN038

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 5

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ÖZGÜR ERDOĞAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE BENLİDAYI
Öğr.Gör.Dr. UFUK TATLI

Dersin Öğrenme Kazanımları : İleri aşama TME rahasızlıklarının teşhis yöntemlerini öğrenir
TME hastalıklarında diagnostik invaziv teknileri öğrenir
Temel TME açık cerrahisi teknilerini öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Invaziv müdahale gerektiren TME hastalıkların teşhis ve tedavi yaklaşımlarının genel prensiplerinin öğrenilmesi

Dersin İçeriği : İleri aşama TME rahatsızlıkları Artrosentez Artroskopi Artotomi Artroplasti TME rekontrsuksiyonu

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Deslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 TME hastalıkları ve sınıflandırması genel bakış Kaynak kitapların okunması Görsel materyeller ile dersin sözel sunumu
2 TME hastalıkları için Invaziv ve Noninvaziv teşhis yöntemleri Kaynak kitapların okunması Görsel materyeller ile dersin sözel sunumu
3 TME artrosentezi Kaynak kitapların okunması Görsel materyeller ile dersin sözel sunumu
4 TME artroskopisi Kaynak kitapların okunması Görsel materyeller ile dersin sözel sunumu
5 Açık TME cerrahisi için yaklaşımlar Kaynak kitapların okunması Görsel materyeller ile dersin sözel sunumu
6 TME konjenital ve kazanılmış gelişimsel anomalileri Kaynak kitapların okunması Görsel materyeller ile dersin sözel sunumu
7 TME enfeksiyonları Kaynak kitapların okunması Görsel materyeller ile dersin sözel sunumu
8 Ankiloz Kaynak kitapların okunması Görsel materyeller ile dersin sözel sunumu
9 Mandibular dislokasyon Kaynak kitapların okunması Görsel materyeller ile dersin sözel sunumu
10 TME internal bozuklukları Kaynak kitapların okunması Görsel materyeller ile dersin sözel sunumu
11 TME dejeneratif hastalıkları Kaynak kitapların okunması Görsel materyeller ile dersin sözel sunumu
12 TME tümörleri Kaynak kitapların okunması Görsel materyeller ile dersin sözel sunumu
13 TME İmplantları Kaynak kitapların okunması Görsel materyeller ile dersin sözel sunumu
14 Ara Sınav Sınav Yazılı sınav
15 Postoperatif fiziksel terapi Kaynak kitapların okunması Görsel materyeller ile dersin sözel sunumu
16/17 TME cerrahisinin başarı, başarısızlık kriterleri ve komplikasyonları Kaynak kitapların okunması Görsel materyeller ile dersin sözel sunumu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Color atlas of temporomandibular joint surgery,Peter D. Quinn DMD MD,Mosby (USA)
 Temporomandibular Disorders: An Evidenced-Based Approach to Diagnosis And Treatment, Daniel Laskin, Quintessence
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 3 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 3
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 4
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 0
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 2
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 0
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 0
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 0
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 0
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 0
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 0
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 0
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 2
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 0
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 0
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 2
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4