|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
TME oluşturan yapılar ve çiğneme kasları |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlüanlatımı |
|
2 |
TME fonksiyonel anatomisi ve biyomekaniği |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlüanlatımı |
|
3 |
Çiğneme sistemi fonksiyon bozukluklarında etyoloji |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlüanlatımı |
|
4 |
Çiğneme sistemi fonksiyon bozukluklarında semptomlar |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlüanlatımı |
|
5 |
TME bozukluklarında ayırıcı teşhis yöntemleri ve bulgular |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlüanlatımı |
|
6 |
Temporomandibular rahatsızlıklarda Tedavi yöntemleri |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlüanlatımı |
|
7 |
arasınav |
|
|
|
8 |
kas kaynaklı rahatsızlıkların tedavisi |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlüanlatımı |
|
9 |
vaka tartışması |
yok |
beyin fırtınası |
|
10 |
Eklem içi rahatsızlıkların tedavisi |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlüanlatımı |
|
11 |
vaka tartışması |
yok |
beyin fırtınası |
|
12 |
TME rahatsızlıklarında MR görüntüleme |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlüanlatımı |
|
13 |
iltihaplı eklem hastalıklarının tedavisi |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlüanlatımı |
|
14 |
kronik mandibular hipomobilite ve gelişim hastalıklarının tedavisi |
kaynak kitapların okunması |
görsel materyaller ile dersin sözlüanlatımı |
|
15 |
vaka tartışması ve klinik pratik |
yok |
beyin fırtınası |
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
3 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
2 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
4 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
2 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
2 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
0 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
1 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
0 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
0 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
0 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
0 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
0 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
2 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
0 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|