Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Pedodonti Kliniğinde Psikolojik Yaklaşımlar

Dersin Kodu : DEN034

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUHARREM CEM DOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Diş hekimi uygulamalarında çocuğa davranış yönlendirmenin uygulanması ve psikolojik yaklaşımın tanımlabilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çocuk Hastaya Psikolojik Yaklaşım ve Davranış Yönetiminin Temellerinin Anlatılması

Dersin İçeriği : Çocuk Hastaya Psikolojik Yaklaşım ve Davranış Yönetiminin Temelleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Pedodonti Kliniği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çocuklarda Davranıl Yönlendirme The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo tartışma, sözlü sunum, izleme
2 Davranış Teorileri The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo tartışma, sözlü sunum, izleme
3 Davranış Teorileri The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo tartışma, sözlü sunum, izleme
4 Davranış Yönlendirme Temelleri The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo tartışma, sözlü sunum, izleme
5 Davranış Yönlendirme Teknikleri The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo tartışma, sözlü sunum, izleme
6 Davranış Yönlendirme Teknikleri The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo tartışma, sözlü sunum, izleme
7 Sedasyon The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo tartışma, sözlü sunum, izleme
8 Sedasyon Yöntemleri The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo tartışma, sözlü sunum, izleme
9 İlaçlar The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo tartışma, sözlü sunum, izleme
10 Vaka Sunumu The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo tartışma, sözlü sunum, izleme
11 Vaka Sunumu The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo tartışma, sözlü sunum, izleme
12 Ara Sınav The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo tartışma, sözlü sunum, izleme
13 İlaçlar The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo tartışma, sözlü sunum, izleme
16/17 Final The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo tartışma, sözlü sunum, izleme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  The Handbook of Pediatric Dentistry, The American Academy of Paediatric Dentistry, Arthur J Nowak and Paul S Casamassimo
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 1
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 3
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 4
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 2
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 5
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 1
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 4
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 5
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 5
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 1
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 2
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 0
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 4
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 1
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 5
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 1
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4