Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kök Kanallarında Ni-Ti Eğe Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN031 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ADİLE ŞEHNAZ İŞCİ YILMAZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYŞİN TOPUZ DUMANİ Prof.Dr. HAMDİ OĞUZ YOLDAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kök kanallarının genişletilmesinde kullanılan döner aletlerin çalışma prensiplerini bilir Ni-Ti alaşımların özelliklerini bilir Döner eğelerin el eğelerine olan üstünlüklerini ve farklılıklarını belirtilebilir Döner aletlerle meydana gelebilecek komplikasyonları belirtebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kök kanalı preparasyonunda kullanılan güncel bir yöntem olan Ni-Ti döner eğe sistemlerinin çalışma prensiplerini öğrenmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin kapsamında; kök kanallarının genişletilmesinde kullanılan döner aletlerin çalışma prensiplerinin anlatılması, Ni-Ti alaşımların özelliklerinin anlatılması, döner eğelerin el eğelerine olan üstünlüklerinin belirtilmesi ve döner aletlerle meydana gelebilecek komplikasyonlar yer almaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Endodonti Kliniği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Nikel Titanyum Metalbilimi ve Üretimi |
Kaynakların okunması ve Web Taraması |
Düz anlatım ve Klinik çalışma |
|
2 |
Döner Aletlerin Dizaynı |
Kaynakların okunması ve Web Taraması |
Düz anlatım ve Klinik çalışma |
|
3 |
Döner Aletlerin Dizaynı |
Kaynakların okunması ve Web Taraması |
Düz anlatım ve Klinik çalışma |
|
4 |
Biçim ve Kesici uç Dizaynı |
Kaynakların okunması ve Web Taraması |
Düz anlatım ve Klinik çalışma |
|
5 |
Biçim ve Kesici uç Dizaynı |
Kaynakların okunması ve Web Taraması |
Düz anlatım ve Klinik çalışma |
|
6 |
Döner aletlerle kanal boyu tespiti ve genişletilmesi |
Kaynakların okunması ve Web Taraması |
Düz anlatım ve Klinik çalışma |
|
7 |
Döner aletlerle kanal boyu tespiti ve genişletilmesi |
Kaynakların okunması ve Web Taraması |
Düz anlatım ve Klinik çalışma |
|
8 |
Apikal genişlik |
Kaynakların okunması ve Web Taraması |
Düz anlatım ve Klinik çalışma |
|
9 |
Apikal genişlik |
Kaynakların okunması ve Web Taraması |
Düz anlatım ve Klinik çalışma |
|
10 |
Cron-down veya Step Back Genişletme Tekniklerinin Karşılaştırılması |
Kaynakların okunması ve Web Taraması |
Düz anlatım ve Klinik çalışma |
|
11 |
Sürekli Dönme hareketi ve Resiprokasyon Yapan Eğe sistemleri |
Kaynakların okunması ve Web Taraması |
Düz anlatım ve Klinik çalışma |
|
12 |
Temizleme ve Sterilizasyon İşlemleri |
Kaynakların okunması ve Web Taraması |
Düz anlatım ve Klinik çalışma |
|
13 |
Olgu Sunumu ve I.Ara Sınav |
Kaynakların okunması ve Web Taraması |
Düz anlatım ve Klinik çalışma |
|
14 |
Olgu Sunumu |
Kaynakların okunması ve Web Taraması |
Düz anlatım ve Klinik çalışma |
|
15 |
Olgu Sunumu |
Kaynakların okunması ve Web Taraması |
Düz anlatım ve Klinik çalışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
2 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
2 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
1 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
2 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
2 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
2 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
2 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
2 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
2 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
2 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
3 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
3 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
1 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
1 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
2 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|