Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kök Kanallarında Ni-Ti Eğe Kullanımı

Dersin Kodu : DEN031

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ADİLE ŞEHNAZ İŞCİ YILMAZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYŞİN TOPUZ DUMANİ
Prof.Dr. HAMDİ OĞUZ YOLDAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kök kanallarının genişletilmesinde kullanılan döner aletlerin çalışma prensiplerini bilir
Ni-Ti alaşımların özelliklerini bilir
Döner eğelerin el eğelerine olan üstünlüklerini ve farklılıklarını belirtilebilir
Döner aletlerle meydana gelebilecek komplikasyonları belirtebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kök kanalı preparasyonunda kullanılan güncel bir yöntem olan Ni-Ti döner eğe sistemlerinin çalışma prensiplerini öğrenmek

Dersin İçeriği : Bu dersin kapsamında; kök kanallarının genişletilmesinde kullanılan döner aletlerin çalışma prensiplerinin anlatılması, Ni-Ti alaşımların özelliklerinin anlatılması, döner eğelerin el eğelerine olan üstünlüklerinin belirtilmesi ve döner aletlerle meydana gelebilecek komplikasyonlar yer almaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Endodonti Kliniği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Nikel Titanyum Metalbilimi ve Üretimi Kaynakların okunması ve Web Taraması Düz anlatım ve Klinik çalışma
2 Döner Aletlerin Dizaynı Kaynakların okunması ve Web Taraması Düz anlatım ve Klinik çalışma
3 Döner Aletlerin Dizaynı Kaynakların okunması ve Web Taraması Düz anlatım ve Klinik çalışma
4 Biçim ve Kesici uç Dizaynı Kaynakların okunması ve Web Taraması Düz anlatım ve Klinik çalışma
5 Biçim ve Kesici uç Dizaynı Kaynakların okunması ve Web Taraması Düz anlatım ve Klinik çalışma
6 Döner aletlerle kanal boyu tespiti ve genişletilmesi Kaynakların okunması ve Web Taraması Düz anlatım ve Klinik çalışma
7 Döner aletlerle kanal boyu tespiti ve genişletilmesi Kaynakların okunması ve Web Taraması Düz anlatım ve Klinik çalışma
8 Apikal genişlik Kaynakların okunması ve Web Taraması Düz anlatım ve Klinik çalışma
9 Apikal genişlik Kaynakların okunması ve Web Taraması Düz anlatım ve Klinik çalışma
10 Cron-down veya Step Back Genişletme Tekniklerinin Karşılaştırılması Kaynakların okunması ve Web Taraması Düz anlatım ve Klinik çalışma
11 Sürekli Dönme hareketi ve Resiprokasyon Yapan Eğe sistemleri Kaynakların okunması ve Web Taraması Düz anlatım ve Klinik çalışma
12 Temizleme ve Sterilizasyon İşlemleri Kaynakların okunması ve Web Taraması Düz anlatım ve Klinik çalışma
13 Olgu Sunumu ve I.Ara Sınav Kaynakların okunması ve Web Taraması Düz anlatım ve Klinik çalışma
14 Olgu Sunumu Kaynakların okunması ve Web Taraması Düz anlatım ve Klinik çalışma
15 Olgu Sunumu Kaynakların okunması ve Web Taraması Düz anlatım ve Klinik çalışma
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Pathways of Pulp,Cohen S, Burns RC. Mosby 2002
 Current Challenges and Concepts in the Preparation of Root Canal Systems: A Review. Ove A. JOURNAL OF ENDODONTICS. 30, NO. 8, AUGUST 2004
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 2
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 2
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 1
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 2
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 2
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 2
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 2
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 2
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 2
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 3
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 0
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 3
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 1
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 1
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 2
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 4 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 92
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.68
Dersin AKTS Kredisi: 4