|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seri Üretim Mak. Ve Org. |
|
Dersin Kodu |
: |
MD 104 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Makinelerin elektrik donanımı hakkında bilgi sahibi olmak 2) Makinelerde hareket iletimi ve kesme işlemini tanımak 3) Endüstriyel kesme makinelerini tanımak 4) Rendeleme ve endüstriyel rendeleme makinelerini ilişkilendirmek 5) Profil ve şekillendirme makinelerini tanımak 6) Endüstriyel freze makinelerini tanımak 7) Delik makinelerini ilişkilendirmek 8) Torna makinesi,kavela çekme makinesi,zımpara makinesini tanımak 9) Tutkal sürme makineleri ve presler hakkında bilgi sahibi olma 10) Üst yüzey işlemleri makineleri ve seri üretim taşıma makinelerini tanımak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ağaç işleme makinelerini tanımak, makinede nasıl çalışıldığı , özellikleri , bakımı gibi teknik özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak parçaları ve yardımcı gereçleri tanımak, ağaç işlerinde seri üretim hatlarını tanımak. Bu hatlarda yer alan makineler, makinelerin sıralanışı makine özellikleri, parça istifleme , taşıma hatları hakkında bilgi sahibi olma ve hat oluştura bilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Makineningenel yapısı,(otomasyon sistemi NC-CNC makineleri) |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Makinenin elektrik donanımı,makinelerde hareket iletimi ve kesme işlemi |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
3 |
Kesme makineler (boy kesme) |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Gösterim |
|
4 |
Kesme makineler(ölçülendirme) |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Gösterim |
|
5 |
Endüstriyel kesme makineler |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
6 |
Rendeleme makineleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Gösterim |
|
7 |
Endüstriyel rendeleme makineleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Profil ve şekillendirme makineleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Gösterim |
|
10 |
Endüstriyel freze makineleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Gösterim |
|
11 |
Delik makineleri (dikey,yatay,zincirli, endüstriyel delik) |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
12 |
Torna makinesi ,kavela çekme, zımpara makinesi |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Gösterim |
|
13 |
Tutkal sürme makineleri ,presler |
|
Düz Anlatım, Tartışma |
|
14 |
Üst yüzey işlemleri makineleri,seri üretim taşıma makineleri |
|
Düz Anlatım, Tartışma,Gösterim |
|
15 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
E. ,Baykan, İ. (1998) Ağaç İşlerinde Kesme Teorisi ve Endüstriyel Mobilya Üretim Makineleri
Afyonlu, A. Safa (2000) Ağaç İşleri Takım ve Makine Bilgisi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler - uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek |
5 |
|
2 |
2. Mobilya Dekorasyon alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
5 |
|
3 |
3. Mobilya sanayinde üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı. kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilen |
0 |
|
4 |
4. Mobilya ve dekorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek |
5 |
|
5 |
5. Mobilya ve çeşitli ahşap üretimin sürdürüleceği mekanda, alet makine ve malzemenin en verimli biçimde kullanabilme |
5 |
|
6 |
6. Alanı ile ilgili üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı, kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilir |
0 |
|
7 |
7. Mobilya ve dekorasyon ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek |
5 |
|
8 |
8. Mobilya sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek |
0 |
|
9 |
9. Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek |
4 |
|
10 |
10. Mobilya ve dekorasyon alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri takip edebilecek bilgi ve becerilere sahip olma |
4 |
|
11 |
11. Mobilya ve dekorasyon alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek |
5 |
|
12 |
12. İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip |
0 |
|
13 |
13. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek, uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme. |
4 |
|
14 |
14. Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
0 |
|
15 |
15. Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
0 |
|
16 |
16. Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilen |
0 |
|
17 |
17. Endüstri ürünleri tasarımcısı tarafından hazırlanan tasarım veya üretim projesini inceleyebilen |
0 |
|
18 |
18. Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek |
0 |
|
19 |
19. Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. |
4 |
|
20 |
20. Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 55 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|