Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Restoratif Girişimler |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN028 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ADİLE ŞEHNAZ İŞCİ YILMAZ Prof.Dr. HAMDİ OĞUZ YOLDAŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYŞİN TOPUZ DUMANİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çoklu komşu dişlerin restorasyon tekniklerini tarif edebilme ve uygulayabilme Estetik görünüm için kompozit restorasyonların renk seçimi ve tabakalama yöntemini yapabilir Diş hekimliğinde kullanılan pin ve postları radyograftan tanımlayabilme ve fonksiyonlarını anlatabilme Kasp yapımının uygun olduğu durumları bilme ve uygun materyali seçebilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Restore edilmesi güç dişlerin restorasyonunda uygulanabilecek ileri tekniklerin benimsenmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin kapsamında, Çoklu komşu dişlerin restorasyon teknikleri, estetik görünüm için kompozit restorasyonların renk seçimi ve tabakalama yöntemi, diş hekimliğinde kullanılan pin ve postların radyograftan tanımlanması ve fonksiyonları, kasp yapımının uygun olduğu durumları ve uygun materyal seçimi yer almaktadır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Endodonti kliniği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çoklu komşu dişlerde restorasyon yapımı ve teknikler |
Kaynakların okunması ve Web taraması |
Düz anlatım ve klinik gözlem |
|
2 |
Çoklu komşu dişlerde restorasyon yapımı ve teknikler |
Kaynakların okunması ve Web taraması |
Düz anlatım ve klinik gözlem |
|
3 |
Kompozit restorasyonlarda estetik görünüm için renk seçimi ve tabakalama yöntemi |
Kaynakların okunması ve Web taraması |
Düz anlatım ve klinik gözlem |
|
4 |
Kompozit restorasyonlarda estetik görünüm için renk seçimi ve tabakalama yöntemi |
Kaynakların okunması ve Web taraması |
Düz anlatım ve klinik gözlem |
|
5 |
Sınıf 4 kompozit restorasyonlarda Dişlere uygun formun kazandırılması ve el becerisinin geliştirilmesi |
Kaynakların okunması ve Web taraması |
Düz anlatım ve klinik gözlem |
|
6 |
Sınıf 4 kompozit restorasyonlarda Dişlere uygun formun kazandırılması ve el becerisinin geliştirilmesi |
Kaynakların okunması ve Web taraması |
Düz anlatım ve klinik gözlem |
|
7 |
Kompozit veneer restorasyon yapımı ve diastemaların kapatılması |
Kaynakların okunması ve Web taraması |
Düz anlatım ve klinik gözlem |
|
8 |
Kompozit veneer restorasyon yapımı ve diastemaların kapatılması |
Kaynakların okunması ve Web taraması |
Düz anlatım ve klinik gözlem |
|
9 |
Kasp yapımına uygun materyallerin seçimi |
Kaynakların okunması ve Web taraması |
Düz anlatım ve klinik gözlem |
|
10 |
Kasp yapımına uygun materyallerin seçimi |
Kaynakların okunması ve Web taraması |
Düz anlatım ve klinik gözlem |
|
11 |
Diş hekimliğinde pin ve postların kullanımı |
Kaynakların okunması ve Web taraması |
Düz anlatım ve klinik gözlem |
|
12 |
Diş hekimliğinde pin ve postların kullanımı |
Kaynakların okunması ve Web taraması |
Düz anlatım ve klinik gözlem |
|
13 |
I. ara sınav |
Kaynakların okunması ve Web taraması |
Düz anlatım ve klinik gözlem |
|
14 |
Olgu sunumu |
Kaynakların okunması ve Web taraması |
Düz anlatım ve klinik gözlem |
|
15 |
Olgu sunumu |
Kaynakların okunması ve Web taraması |
Düz anlatım ve klinik gözlem |
|
16/17 |
Final sınavı |
Kaynakların okunması |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
2 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
2 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
1 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
1 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
1 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
2 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
2 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
2 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
2 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
1 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
1 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
3 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
2 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
0 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
3 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|