|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Klinik Periodontoloji-I |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN025 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ONUR ÖZÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler faz 1 periodantal tedavileri yapar. Sağlıklı ve hasta periodontal doku kriterlerini bilir. Cerrahi uygulamalarda asiste kurallarını bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
DEN360 Periodontoloji I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
4. sınıf öğrencilerinin klinik periodontal uygulamalarındaki tecrübelerinin geliştirilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Periodontoloji Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Periodontoloji Anabilim Dalı Klinik ve Ameliyathanesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Periodontoloji Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 11th ed., Saunders Elsevier 2011 |
Klinik uygulama |
|
2 |
Periodontoloji Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 11th ed., Saunders Elsevier 2011 |
Klinik uygulama |
|
3 |
Periodontoloji Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 11th ed., Saunders Elsevier 2011 |
Klinik uygulama |
|
4 |
Periodontoloji Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 11th ed., Saunders Elsevier 2011 |
Klinik uygulama |
|
5 |
Periodontoloji Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 11th ed., Saunders Elsevier 2011 |
Klinik uygulama |
|
6 |
Periodontoloji Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 11th ed., Saunders Elsevier 2011 |
Klinik uygulama |
|
7 |
Periodontoloji Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 11th ed., Saunders Elsevier 2011 |
Klinik uygulama |
|
8 |
Periodontoloji Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 11th ed., Saunders Elsevier 2011 |
Klinik uygulama |
|
9 |
Periodontoloji Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 11th ed., Saunders Elsevier 2011 |
Klinik uygulama |
|
10 |
Periodontoloji Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 11th ed., Saunders Elsevier 2011 |
Klinik uygulama |
|
11 |
Periodontoloji Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 11th ed., Saunders Elsevier 2011 |
Klinik uygulama |
|
12 |
Periodontoloji Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 11th ed., Saunders Elsevier 2011 |
Klinik uygulama |
|
13 |
Periodontoloji Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 11th ed., Saunders Elsevier 2011 |
Klinik uygulama |
|
14 |
Vize |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 11th ed., Saunders Elsevier 2011 |
Klinik uygulama sınavı |
|
15 |
Periodontoloji Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 11th ed., Saunders Elsevier 2011 |
Klinik uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 11th ed., Saunders Elsevier 2011 |
Klinik uygulama sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Carranza’s Clinical Periodontology. Newman, Takei, Klokkevold, Carranza. 9th ed., Saunders Elsevier 2011
Clinical Periodontology and Implant Dentistry. Lindhe, Lang, Karring. Blackwell Munksgaard 2008 Contemporary Periodontics. Genco, Goldman, Cohen. Mosby Year Book 1990
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
1 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
3 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
0 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
0 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
3 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
0 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
0 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
3 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
0 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
3 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
0 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
5 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 106 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|