Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İlk Yardım ve Acil Tedavi |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN015 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE BENLİDAYI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gelişebilecek acil durumların neler olduğunu ve tedavşlerini öğrenir Temel yaşam desteğini öğrenir İleri kardiyak desteği öğrenir Acil durumlarda kullanılacak ilaçları öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı öğrencinin sık veya göreceli olarak nadir gelişebilen acil durumları, bunların ayırıcı tanılarını ve acil müdahale teknikleri konusunda bilgilendirilmesidir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Acil durumlar tanımı ve gelişebilecek acil durumlar
Temel hayat desteği
İleri kardiyak destek
Diş hekimliği ile ilgili aciller
Travmaya genel yaklaşım |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Yaklaşım, Vital bulgular gözden geçirilmesi |
İlgili kitapların okunması |
Görseller ile dersin sözlü sunumu |
|
2 |
Havayolu yönetimi |
İlgili kitapların okunması |
Görseller ile dersin sözlü sunumu |
|
3 |
Şok tanımı ve tipleri |
İlgili kitapların okunması |
Görseller ile dersin sözlü sunumu |
|
4 |
Temel yaşam desteği |
İlgili kitapların okunması |
Görseller ile dersin sözlü sunumu |
|
5 |
İleri kardiyak destek |
İlgili kitapların okunması |
Görseller ile dersin sözlü sunumu |
|
6 |
Acil durumlarda kullanılan famokolojik ajanlar |
İlgili kitapların okunması |
Görseller ile dersin sözlü sunumu |
|
7 |
Travmaya genel yaklaşım |
İlgili kitapların okunması |
Görseller ile dersin sözlü sunumu |
|
8 |
Göğüs ağrısı ayırıcı tanısı |
İlgili kitapların okunması |
Görseller ile dersin sözlü sunumu |
|
9 |
Solunum sistemi acil durumları |
İlgili kitapların okunması |
Görseller ile dersin sözlü sunumu |
|
10 |
Hipersensitivite reaksiyonları |
İlgili kitapların okunması |
Görseller ile dersin sözlü sunumu |
|
11 |
Ateş yönetimi |
İlgili kitapların okunması |
Görseller ile dersin sözlü sunumu |
|
12 |
Asit-Baz dengesi yönetimi |
İlgili kitapların okunması |
Görseller ile dersin sözlü sunumu |
|
13 |
Yabancı cisim aspirasyonları |
İlgili kitapların okunması |
Görseller ile dersin sözlü sunumu |
|
14 |
Ara sınav |
Soruların hazırlanması |
Yazılı sınav |
|
15 |
Diş Hekimliği acilleri |
İlgili kitapların okunması |
Görseller ile dersin sözlü sunumu |
|
16/17 |
Temel yaşam desteği gözden geçirilmesi ve pratik uygulama |
İlgili kitapların okunması |
Görseller ile dersin sözlü sunumu |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
4 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
1 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
0 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
2 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
0 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
0 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
3 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
2 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
4 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
0 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
4 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
2 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
0 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
5 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|