Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sterilizasyon, Dezenfeksiyon ve Atık Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN007 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. UFUK TATLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Diş hekimliğinde sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramlarının önemini öğrenmek Diş hekimliğinde kullanılan aletlerin dezenfeksiyonu, ambalajlanması, sterilizasyonu ve saklanması işlemlerini öğrenmek Diş hekimliğinde enfeksiyon kontrolü prensiplerini öğrenmek Enfeksiyon kontrolü açısından yardımcı personelin ve diş hekiminin uyması gereken kuralları öğrenmek Diş hekimliğinde atık yönetimi prensiplerini öğrenmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Diş hekimliğinde sterilizasyon ve dezenfeksiyon ve atık yönetimi kavramlarını ve uygulama tekniklerini önemini öğrenmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon teknikleri , Kimyasal , termal ve gaz ile sterlizasyon, Atık yönetimi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sterilizasyon ve dezenfeksion presnsipleri ve terimlerin tanımlanması |
İlgili der kitap ve notların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözel sunumu |
|
2 |
Tibbi araçların temizliği dezenfeksiyonu |
İlgili der kitap ve notların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözel sunumu |
|
3 |
Temizlik ve dezenfeksiyon teknikleri |
İlgili der kitap ve notların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözel sunumu |
|
4 |
Sterilizasyon teknikleri |
İlgili der kitap ve notların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözel sunumu |
|
5 |
Sterilizasyon teknikleri |
İlgili der kitap ve notların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözel sunumu |
|
6 |
Diş Hekimliğinde enfeksiyon kontrolü |
İlgili der kitap ve notların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözel sunumu |
|
7 |
Asptik tekniğin yönetimi |
İlgili der kitap ve notların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözel sunumu |
|
8 |
Sağlık çalışanları için immunuzasyon protokolleri |
İlgili der kitap ve notların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözel sunumu |
|
9 |
Diş Hekimliği uygulmalarında kontasminasyon riski bulununan tibbi durumular |
İlgili der kitap ve notların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözel sunumu |
|
10 |
Sterilizayon ve dezenfeksiyonun etkinliğini etkileyen faktörler |
İlgili der kitap ve notların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözel sunumu |
|
11 |
Sterilizason ve dezenfeksiyon ile ilgili yasal düzenlemeler |
İlgili der kitap ve notların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözel sunumu |
|
12 |
Tıbbi aletlerin tek veya çoklu kullanımı |
İlgili der kitap ve notların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözel sunumu |
|
13 |
Atık yönetimi genel prensipleri |
İlgili der kitap ve notların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözel sunumu |
|
14 |
Atık yönetimi genel prensipleri |
İlgili der kitap ve notların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözel sunumu |
|
15 |
Yazılı sınav |
İlgili der kitap ve notların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözel sunumu |
|
16/17 |
Atık yönetimi yasal düzenlemeleri |
İlgili der kitap ve notların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözel sunumu |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
5 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
4 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
5 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
5 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
4 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
3 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
3 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
3 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
4 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
3 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
3 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
3 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
2 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|