Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Klinik Staj I

Dersin Kodu : DEN490

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 20

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. YURDANUR UÇAR
Prof.Dr. HAMDİ OĞUZ YOLDAŞ
Doç.Dr. HALUK ÖZTUNÇ
Prof.Dr. MUSTAFA SERDAR TOROĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ASLIHAN AZAKLI UZEL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ORUÇ YENER ÇAM
Prof.Dr. MEHMET KÜRKÇÜ
Doç.Dr. ÖZGÜR ERDOĞAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE BENLİDAYI
Öğr.Gör.Dr. UFUK TATLI
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ADİLE ŞEHNAZ İŞCİ YILMAZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYŞİN TOPUZ DUMANİ
Doç.Dr. MUHARREM CEM DOĞAN
Doç.Dr. CEM KURTOĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ORHUNEKREN
Prof.Dr. MEHMET CENK HAYTAÇ
Doç.Dr. ONUR ÖZÇELİK
Arş.Gör.Dr. BUSE AYŞE SERİN
Arş.Gör.Dr. BURCU EVLİCE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Her hastadan anamnez alır.
Her bir hasta için vakaya özel bütüncül tedavi planlaması yapar ve tedavi planını uygular
Radyografları anatomik oluşumlar ve patolojiler açısından doğru bir şekilde değerlendirir
Hastalar ve sağlık çalışanları ile iletişim kurar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders stajer hekimlerin öğretim elamanları gözetiminde hastalar üzerinde dental uygulamalar yaparak klinik deneyimlerinin artmasını sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği : Bu ders 7 farklı klinik stajı (Ağız diş Çene Cerrahisi, Ağız Diş Çene Radyolojisi, Ortodonti, Pedodonti, Periodontoloji, Protetik Dİş Tedavisi, Restoratif Diş Tedavisi ve Endodonti) içermektedir. Her staj toplam 6 haftalık klinik teorik ve pratik eğitiminden oluşmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Her staja ait klinik.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
2 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
3 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
4 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
5 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
6 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
7 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
8 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
9 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
10 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
11 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
12 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
13 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
14 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
15 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
16 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
17 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
18 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
19 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
20 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
21 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
22 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
23 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
24 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
25 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
26 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
27 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
28 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
29 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
30 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
31 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma
32/33/34 İlgili Stajdaki Uygulamalar İlgili staj için önerilen kaynak kitaplar ve ders notları Klinik uygulama ve tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Diş hekimliği eğitiminin ilk 4 yılında aldığı derslerde önerilen kaynak kitaplarının tamamı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50
    Ödev/Proje/Diğer 0 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 3
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 5
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 5
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 5
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 5
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 3
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 5
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 5
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 5
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 3
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 5
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 5
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 0
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 5
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 0
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 5
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 5
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 42 12 504
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 42 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 504
Toplam İş Yükü / 25 (s): 20.16
Dersin AKTS Kredisi: 20