Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Klinik Tıp Bilimleri II

Dersin Kodu : DEN581

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 5

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MEHMET FİKRET ÇETİK
Prof.Dr. MUSTAFA METE KIROĞLU
Prof.Dr. ÜLKÜ TUNCER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZGÜR TARKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SÜLEYMAN ÖZDEMİR
Uzman Öğr.Dr. ÖZGÜR SÜRMELİOĞLU
Prof.Dr. HAMDİ RIFATMEMİŞOĞLU
Prof.Dr. MEHMET KARAKAŞ
Doç.Dr. SUHAN GÜNAŞTI
Prof.Dr. YAŞARGÜL DENLİ
Doç.Dr. AYDIN YÜCEL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SELÇUKSIZMAZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRUESEN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELİF ERDEM
Uzman Öğr.Dr. KEMALYAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kulak-Burun-Boğaz hastalıkları ve baş boyun bölgesi ile ilişkisini bilir.
Göz hastalıkları ve baş boyun bölgesi ile ilişkisini bilir.
Dermatolojik hastalıkları ve baş boyun bölgesi ile ilişkisini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Genel göz anatomisi ve göz sağlığı hakkında temel bilgiler verilecektir. Ağız ve çene yüz bölgesi ile ilişkili Kulak Burun Boğaz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olacaktır. Öğrencilerin diş hekimliği pratiğinde karşılaşabilecekleri dermatozların tanı, ayırıcı tanı ve tedavilerini bilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Bu ders Kulak-Burun-Boğaz, Göz ve Dermatoloji olmak üzere 3 ayrı ders olarak işlenmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : 5. sınıf dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 KBB de muayene Ders notları Sözlü sunu
2 Burun hastalıkları Ders notları Sözlü sunu
3 Sinüs hastalıkları Ders notları Sözlü sunu
4 Oral kavite hastalıkları Ders notları Sözlü sunu
5 Otaljiler Ders notları Sözlü sunu
6 Tükrük bezi hastalıkları Ders notları Sözlü sunu
7 Nazofarinks hastalıkları Ders notları Sözlü sunu
8 Boyun kitleleri Ders notları Sözlü sunu
9 Göz Anatomisi Ders notları Sözlü sunu
10 Göz sağlığı Ders notları Sözlü sunu
11 Gözün korunması Ders notları Sözlü sunu
12 Refraksiyon kusurları Ders notları Sözlü sunu
13 Refraksiyon kusurları Ders notları Sözlü sunu
14 Göz enfeksiyonları Ders notları Sözlü sunu
15 1. Ara Sınav Ders notları Sözlü sunu
16 Oral mukozanın muayenesi ve elemanter lezyonları, oral mukozada tanı yöntemleri Ders notları Sözlü sunu
17 Eritemli skuamlı hastalıklar, kollegen doku tutumlarında oral mukoza Ders notları Sözlü sunu
18 Oral mukozanın bakteriyel, viral ve fungal enfeksiyonları Ders notları Sözlü sunu
19 Behçet Hastalığı, vezikülobüllöz hastalıklar ve oral mukoza Ders notları Sözlü sunu
20 Gingivitis, stomatitis, glossitis, keilitis Ders notları Sözlü sunu
21 Rekürren aftöz stomatit Ders notları Sözlü sunu
22 Oral mukozanın benign tümörleri, pigmenter hastalıkları Ders notları Sözlü sunu
23 Oral mukozanın prekanseröz ve malign tümörleri Ders notları Sözlü sunu
24 Serbest çalışma Ders notları Sözlü sunu
25 Serbest çalışma Ders notları Sözlü sunu
26 Serbest çalışma Yok Yok
27 Serbest çalışma Yok Yok
28 Serbest çalışma Yok Yok
29 2. Ara Sınav Ders notları Yazılı sınav
30 Serbest çalışma Yok Yok
31 Serbest çalışma Yok Yok
32/33/34 Final Sınavı Tüm ders notları Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Öğretim üyeleri tarafından verilen ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 2
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 2
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 0
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 0
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 0
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 0
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 0
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 0
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 0
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 0
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 2
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 0
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 0
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 0
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 0
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 5
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 29 1 29
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 29 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 2 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 3 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 46
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.84
Dersin AKTS Kredisi: 2