Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Klinik Tıp Bilimleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN581 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
5 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET FİKRET ÇETİK Prof.Dr. MUSTAFA METE KIROĞLU Prof.Dr. ÜLKÜ TUNCER Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZGÜR TARKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. SÜLEYMAN ÖZDEMİR Uzman Öğr.Dr. ÖZGÜR SÜRMELİOĞLU Prof.Dr. HAMDİ RIFATMEMİŞOĞLU Prof.Dr. MEHMET KARAKAŞ Doç.Dr. SUHAN GÜNAŞTI Prof.Dr. YAŞARGÜL DENLİ Doç.Dr. AYDIN YÜCEL Dr.Öğr. ÜyesiDr. SELÇUKSIZMAZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRUESEN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELİF ERDEM Uzman Öğr.Dr. KEMALYAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kulak-Burun-Boğaz hastalıkları ve baş boyun bölgesi ile ilişkisini bilir. Göz hastalıkları ve baş boyun bölgesi ile ilişkisini bilir. Dermatolojik hastalıkları ve baş boyun bölgesi ile ilişkisini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Genel göz anatomisi ve göz sağlığı hakkında temel bilgiler verilecektir. Ağız ve çene yüz bölgesi ile ilişkili Kulak Burun Boğaz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olacaktır. Öğrencilerin diş hekimliği pratiğinde karşılaşabilecekleri dermatozların tanı, ayırıcı tanı ve tedavilerini bilmelerini sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders Kulak-Burun-Boğaz, Göz ve Dermatoloji olmak üzere 3 ayrı ders olarak işlenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
5. sınıf dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
KBB de muayene
|
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
2 |
Burun hastalıkları
|
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
3 |
Sinüs hastalıkları
|
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
4 |
Oral kavite hastalıkları
|
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
5 |
Otaljiler
|
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
6 |
Tükrük bezi hastalıkları
|
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
7 |
Nazofarinks hastalıkları
|
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
8 |
Boyun kitleleri
|
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
9 |
Göz Anatomisi |
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
10 |
Göz sağlığı
|
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
11 |
Gözün korunması |
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
12 |
Refraksiyon kusurları |
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
13 |
Refraksiyon kusurları |
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
14 |
Göz enfeksiyonları
|
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
15 |
1. Ara Sınav |
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
16 |
Oral mukozanın muayenesi ve elemanter lezyonları, oral mukozada tanı yöntemleri |
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
17 |
Eritemli skuamlı hastalıklar, kollegen doku tutumlarında oral mukoza |
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
18 |
Oral mukozanın bakteriyel, viral ve fungal enfeksiyonları |
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
19 |
Behçet Hastalığı, vezikülobüllöz hastalıklar ve oral mukoza
|
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
20 |
Gingivitis, stomatitis, glossitis, keilitis |
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
21 |
Rekürren aftöz stomatit |
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
22 |
Oral mukozanın benign tümörleri, pigmenter hastalıkları |
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
23 |
Oral mukozanın prekanseröz ve malign tümörleri |
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
24 |
Serbest çalışma |
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
25 |
Serbest çalışma |
Ders notları |
Sözlü sunu |
|
26 |
Serbest çalışma |
Yok |
Yok |
|
27 |
Serbest çalışma |
Yok |
Yok |
|
28 |
Serbest çalışma |
Yok |
Yok |
|
29 |
2. Ara Sınav |
Ders notları |
Yazılı sınav |
|
30 |
Serbest çalışma |
Yok |
Yok |
|
31 |
Serbest çalışma |
Yok |
Yok |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
Tüm ders notları |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
2 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
2 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
0 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
0 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
0 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
0 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
0 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
0 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
0 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
2 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
0 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
0 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
5 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|