|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Klinik Tıp Bilimleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN480 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ALİ HAYDAR ALPARSLAN Prof.Dr. YALÇIN KEKEÇ Dr.Öğr. ÜyesiDr. ATILGAN TOLGA AKÇAM Dr.Öğr. ÜyesiDr. ABDULLAHÜLKÜ Prof.Dr. SAİME PAYDAŞ Prof.Dr. SÜLEYMAN ÖZBEK Prof.Dr. MACİT ÜMRAN SANDIKÇI Prof.Dr. MURAT SERT Prof.Dr. EMEL GÜRKAN Uzman Öğr.Dr. İSMAİL C.ERAY Uzman Öğr.Dr. KUBİLAY DALCI Uzman Öğr.Dr. AHMET RENCÜZOĞULLARI Uzman Öğr.Dr. ORÇUNYALAV |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genel cerrahi uygulamalarını öğrenir. Genel cerrahi tanım, terminoloji, teknik ve yaklaşımlarını öğrenir Tüm vücut sistemleri ve organ hastalıklarını tanımlar ve tetkik sonuçlarının yorumlayabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Genel cerrahi tanım, terminoloji, teknik ve yaklaşımlarının öğrenilmesi
Tüm vücut sistemleri ve organ hastalıklarının tanımlanabilmesi ve tetkik sonuçlarının yorumlanabilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders bünyesinde 1. dönem Dahiliye dersi, 2. dönem ise Genel Cerrahi dersi işlenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
4. sınıf dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Böbrek hastalıkları- böbrek yetmezliği
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
2 |
Böbrek hastalıkları- böbrek yetmezliği
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
3 |
Diyaliz-hemodiyaliz
Şok
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
4 |
Diyaliz-hemodiyaliz
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
5 |
Romatoid artritler
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
6 |
Romatoid artritler
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
7 |
Lösemiler
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
8 |
Laboratuar tetkikleri analizi |
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
9 |
Laboratuar tetkiklerinin analizi |
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
10 |
Mide hastalıkları ve h. Pylori
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
11 |
Mide hastalıkları ve h. Pylori
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
12 |
Diyabetes Mellitus
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
13 |
Diyabetes Mellitus
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
14 |
Tiroid hastalıkları
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
15 |
Asepsi antisepsi
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
16 |
1. Ara sınav
|
Ders Notları |
Yazılı sınav |
|
17 |
Genel Cerrahiye giriş ve tarihçe
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
18 |
Genel Cerrahiye giriş ve tarihçe
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
19 |
Şok
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
20 |
Şok
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
21 |
Transfuzyon ve Hemostaz
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
22 |
Transfuzyon ve Hemostaz
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
23 |
Kanamaların tedavisi
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
24 |
Kanamaların tedavisi
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
25 |
Yara iyileşmesi ve yara bakımı
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
26 |
Yara iyileşmesi ve yara bakımı
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
27 |
Preop hazırlık
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
28 |
Preop hazırlık |
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
29 |
Asepsi antisepsi
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
30 |
2. Ara Sınav |
Ders Notları |
Yazılı sınav |
|
31 |
Asepsi antisepsi
|
Ders Notları |
Düz anlatım, sunu |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
Ders Notları |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Gürler İLİÇİN, Prof. Dr. Kadir BİBEROĞLU, Prof. Dr. Gültekin SÜLEYMANLAR, Prof. Dr. Serhat ÜNAL. İç Hastalıkları 2 Cilt 3. Baskı 2012
Michael P. FEDERLE, R. Brooke JEFFREY, Paula J. WOODWARD, Amir A. BORHANI. Diagnostic Imaging - Abdomen, 2013
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
0 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
3 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
0 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
0 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
0 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
0 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
2 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
0 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
0 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
0 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
2 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
0 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
0 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
5 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
29 |
1 |
29 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
29 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
5 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 49 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|