Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Klinik Tıp Bilimleri I

Dersin Kodu : DEN480

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ALİ HAYDAR ALPARSLAN
Prof.Dr. YALÇIN KEKEÇ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ATILGAN TOLGA AKÇAM
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ABDULLAHÜLKÜ
Prof.Dr. SAİME PAYDAŞ
Prof.Dr. SÜLEYMAN ÖZBEK
Prof.Dr. MACİT ÜMRAN SANDIKÇI
Prof.Dr. MURAT SERT
Prof.Dr. EMEL GÜRKAN
Uzman Öğr.Dr. İSMAİL C.ERAY
Uzman Öğr.Dr. KUBİLAY DALCI
Uzman Öğr.Dr. AHMET RENCÜZOĞULLARI
Uzman Öğr.Dr. ORÇUNYALAV

Dersin Öğrenme Kazanımları : Genel cerrahi uygulamalarını öğrenir.
Genel cerrahi tanım, terminoloji, teknik ve yaklaşımlarını öğrenir
Tüm vücut sistemleri ve organ hastalıklarını tanımlar ve tetkik sonuçlarının yorumlayabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Genel cerrahi tanım, terminoloji, teknik ve yaklaşımlarının öğrenilmesi Tüm vücut sistemleri ve organ hastalıklarının tanımlanabilmesi ve tetkik sonuçlarının yorumlanabilmesi

Dersin İçeriği : Bu ders bünyesinde 1. dönem Dahiliye dersi, 2. dönem ise Genel Cerrahi dersi işlenmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : 4. sınıf dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Böbrek hastalıkları- böbrek yetmezliği Ders Notları Düz anlatım, sunu
2 Böbrek hastalıkları- böbrek yetmezliği Ders Notları Düz anlatım, sunu
3 Diyaliz-hemodiyaliz Şok Ders Notları Düz anlatım, sunu
4 Diyaliz-hemodiyaliz Ders Notları Düz anlatım, sunu
5 Romatoid artritler Ders Notları Düz anlatım, sunu
6 Romatoid artritler Ders Notları Düz anlatım, sunu
7 Lösemiler Ders Notları Düz anlatım, sunu
8 Laboratuar tetkikleri analizi Ders Notları Düz anlatım, sunu
9 Laboratuar tetkiklerinin analizi Ders Notları Düz anlatım, sunu
10 Mide hastalıkları ve h. Pylori Ders Notları Düz anlatım, sunu
11 Mide hastalıkları ve h. Pylori Ders Notları Düz anlatım, sunu
12 Diyabetes Mellitus Ders Notları Düz anlatım, sunu
13 Diyabetes Mellitus Ders Notları Düz anlatım, sunu
14 Tiroid hastalıkları Ders Notları Düz anlatım, sunu
15 Asepsi antisepsi Ders Notları Düz anlatım, sunu
16 1. Ara sınav Ders Notları Yazılı sınav
17 Genel Cerrahiye giriş ve tarihçe Ders Notları Düz anlatım, sunu
18 Genel Cerrahiye giriş ve tarihçe Ders Notları Düz anlatım, sunu
19 Şok Ders Notları Düz anlatım, sunu
20 Şok Ders Notları Düz anlatım, sunu
21 Transfuzyon ve Hemostaz Ders Notları Düz anlatım, sunu
22 Transfuzyon ve Hemostaz Ders Notları Düz anlatım, sunu
23 Kanamaların tedavisi Ders Notları Düz anlatım, sunu
24 Kanamaların tedavisi Ders Notları Düz anlatım, sunu
25 Yara iyileşmesi ve yara bakımı Ders Notları Düz anlatım, sunu
26 Yara iyileşmesi ve yara bakımı Ders Notları Düz anlatım, sunu
27 Preop hazırlık Ders Notları Düz anlatım, sunu
28 Preop hazırlık Ders Notları Düz anlatım, sunu
29 Asepsi antisepsi Ders Notları Düz anlatım, sunu
30 2. Ara Sınav Ders Notları Yazılı sınav
31 Asepsi antisepsi Ders Notları Düz anlatım, sunu
32/33/34 Final Sınavı Ders Notları Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Prof. Dr. Gürler İLİÇİN, Prof. Dr. Kadir BİBEROĞLU, Prof. Dr. Gültekin SÜLEYMANLAR, Prof. Dr. Serhat ÜNAL. İç Hastalıkları 2 Cilt 3. Baskı 2012
 Michael P. FEDERLE, R. Brooke JEFFREY, Paula J. WOODWARD, Amir A. BORHANI. Diagnostic Imaging - Abdomen, 2013
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 50
    Ödev/Proje/Diğer 0 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 0
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 3
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 0
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 0
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 0
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 0
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 2
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 0
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 0
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 0
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 0
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 2
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 0
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 0
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 0
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 0
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 5
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 29 1 29
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 29 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 5 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 49
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.96
Dersin AKTS Kredisi: 2