Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
DEN320 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HALUK ÖZTUNÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Diş hekimliğinde kullanılan radyografi tekniklerini değerlendirebilir Ağız içi ve ağız dışı radyografi tekniklerini tanımlar Radyografi tekniklerini uygulayabilir Periapikal ve panoramik grafileri değerlendirebilir Radyografilerin fayda ve kısıtlılıklarını tartışabilir Dental kaynaklı lezyonların radyografik ana öğelerini analiz eder Diş hekimliği radyolojisinde kullanılan ileri görüntüleme yöntemlerini değerlendirebilir Hangi durumlarda ileri görüntüleme yöntemlerine başvurulacağını ayırt edebilir Radyasyonun biyolojik etkilerini öğrenerek hastayı, kendisini ve çevreyi radyasyonun zararlı etkilerinden korumaya yönelik önlemleri almaya dikkat eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Diş hekimliğinde kullanılan radyografi tekniklerinin teorik ve pratik olarak öğrenilmesi; radyolojik değerlendirme sırasında anatomik oluşumlar, artefaktlar ve patolojik lezyonların yorumlanabilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste öğreciler foton ile ilgili temel fizik bilgilerini tekrar ederler, röntgen cihazını ve bileşenlerini, radyasyonu, ileri radyoloji tekniklerini, hastalıkları, hastalıkların ağız içi ve radyolojik bulgularını ve bütüncül tedavi planlaması yapmayı öğrenirler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
3. sınıf dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
ÖĞRENCİLERLE TANIŞMA, AĞIZ DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİNE GİRİŞ
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
İNTERAKTİF |
|
2 |
TERİMLER VE TANIMLAMALAR
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
ANLATIM |
|
3 |
X IŞINLARININ TARİHÇESİ
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
ANLATIM |
|
4 |
X IŞINLARININ ÖZELLİKLERİ
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
ANLATIM |
|
5 |
RÖNTGEN CİHAZI
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
ANLATIM |
|
6 |
TERS KARE KANUNU
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
ANLATIM |
|
7 |
REKTİFİKASYON VE FİLTRASYON
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
ANLATIM |
|
8 |
KOLİMASYON VE KOLİMATÖRLER
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
ANLATIM |
|
9 |
YARIM DEĞER TABAKASI
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
ANLATIM |
|
10 |
1. ara sınav |
|
|
|
11 |
X IŞINLARI DOZ BİRİMLERİ
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
ANLATIM |
|
12 |
RADYASYONUN BİYOLOJİK ETKİLERİ
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
ANLATIM |
|
13 |
RADYASYONDAN KORUNMA
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
ANLATIM |
|
14 |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE KULLANILAN RÖNTGEN FİLMLERİ
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
ANLATIM |
|
15 |
FİLM BANYOSU VE KARANLIK ODA
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
ANLATIM |
|
16 |
ENFEKSİYON KONTROLÜ
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
İNTERAKTİF |
|
17 |
FİLM ÇEKİMİ VE BANYO SIRASINDA YAPILAN HATALAR
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
İNTERAKTİF |
|
18 |
DANSİTE, KONTRAST, DETAY
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
ANLATIM |
|
19 |
İNTRAORAL FİLM ÇEKME METOTLARI
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
UYGULAMA |
|
20 |
KUSMA REFLEKSİ OLAN HASTALARA HEKİM YAKLAŞIM
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
İNTERAKTİF |
|
21 |
PERİAPİKAL RADYOGRAFTA ANATOMİK OLUŞUMLAR
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
İNTERAKTİF |
|
22 |
RADYOGRAFLARIN OKUNMASINDA GENEL PRENSİPLER
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
İNTERAKTİF |
|
23 |
ÇÜRÜK RADYOLOJİSİ
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
İNTERAKTİF |
|
24 |
2. ara sınav |
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
|
|
25 |
PERİODONTAL HASTALIKLARDA RADYOLOJİNİN ÖNEMİ
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
İNTERAKTİF |
|
26 |
EKSTRORAL FİLM ÇEKME TEKNİKLERİ
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
UYGULAMA |
|
27 |
PANORAMİK RADYOGRAFLARDA ANATOMİK OLUŞUMLAR
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
İNTERAKTİF |
|
28 |
LOKALİZASYON TEKNİKLERİ
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
UYGULAMA |
|
29 |
DİJİTAL RADYOGRAFİ
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
UYGULAMA |
|
30 |
DİŞ HEKİMLİĞİ RADYOLOJİSİNDE İLERİ GÖRÜNTÜLEME YÖNTEMLERİ
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
UYGULAMA |
|
31 |
DENTAL VOLÜMETRİK TOMOGRAFİ (CBCT)
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
UYGULAMA |
|
32/33/34 |
FİNAL SINAVI
|
Dr. ÖZTUNÇ TARAFINDAN VERİLEN DERS NOTLARI |
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
4 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
3 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
3 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
4 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
2 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
4 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
2 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
2 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
3 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
4 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
0 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
0 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
5 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|