|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mobilya Tasarımı 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
ICM304 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi TÜLAY ÖZDEMİR CANBOLAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda öğrenci, mobilya tasarım yöntemlerini kullanma becerisi edinir. Mobilya tasarımını etkileyen faktörleri: işlev, malzeme, renk, doku, strüktür, ergonomi, estetik, üretim teknolojileri gibi fark eder. Mekan konseptine uygun mobilya seçme bilinci edinir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mobilya Tasarım Yöntemlerini, Tasarım Sürecini, Tasarımın temel prensiplerini analiz etmek. Yaratıcı mobilya tasarımlarını kuramsal ve uygulamalı çalışmalar ile elde etmeyi amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mobilya tasarımında kullanıcı ve işlev faktörü. Mobilya tasarımında estetik değerler. Mobilya tasarımında strüktür çeşitleri. Mobilya tasarımında oran-orantı, doluluk-boşluk, ve biçimlerin organizasyonu. mobilya tasarımında kompozisyon olgusu ve uygulama çalışmaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İç Mimarlık Stüdyosu 1 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mobilya Tasarımı 1 dersinin genel değerlendirmesi. |
Teorik Anlatım |
Teorik Anlatım |
|
2 |
Mobilya Tasarımında kimlik oluşturma. |
Teorik Anlatım, Örnekleme ve Tartışma |
Görsel Malzeme Sunumu |
|
3 |
Mobilya Tasarım konusunun verilmesi. |
Teorik Anlatım, Örnekleme ve Tartışma |
Eskiz ve maket |
|
4 |
Mobilya Tasarımında Denge Kavramı. Stüdyo kritikleri. |
Teorik Anlatım, Örnekleme ve Tartışma |
Eskiz ve maket |
|
5 |
Mobilya Tasarımında Denge Kavramı. Stüdyo kritikleri. |
Teorik Anlatım, Örnekleme ve Tartışma |
Eskiz ve maket |
|
6 |
Mobilya Tasarımında Ritim Kavramı. Stüdyo Kritikleri. |
Teorik Anlatım, Örnekleme ve Tartışma |
Uygulama |
|
7 |
Mobilya Tasarımında Ritim Kavramı. Stüdyo Kritikleri. |
Teorik Anlatım, Örnekleme ve Tartışma |
Görsel Malzeme Sunumu |
|
8 |
Ara Sınav |
Değerlendirme |
Veri Grafiklerinin Hazırlanması |
|
9 |
Mobilya Tasarımında Dominant Eleman Kavramı. Stüdyo Kritikleri. |
Teorik Anlatım, Örnekleme ve Tartışma |
Uygulama |
|
10 |
Mobilya Tasarımında Dominant Eleman Kavramı. Stüdyo Kritikleri. |
Teorik Anlatım, Örnekleme ve Tartışma |
Uygulama |
|
11 |
1/10 Ölçek tasarım kritikleri. |
Teorik Anlatım, Örnekleme ve Tartışma |
Görsel Malzeme Sunumu |
|
12 |
1/10 Ölçek tasarım kritikleri. |
Teorik Anlatım, Örnekleme ve Tartışma |
Uygulama |
|
13 |
1/10 Ölçek tasarım kritikleri. |
Teorik Anlatım, Örnekleme ve Tartışma |
Uygulama |
|
14 |
Mobilya Tasarımlarının Genel Değerlendirilmesi. |
Teorik Anlatım, Örnekleme ve Tartışma |
Uygulama |
|
15 |
Mobilya Tasarımlarının Genel Değerlendirilmesi. |
Teorik Anlatım, Örnekleme ve Tartışma |
Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Jüri Değerlendirmesi |
Veri Grafiklerinin Hazırlanması |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
REMMELE, M., Charles and Ray Eames/ Objects and Furniture, Monacelli Yayınevi, 2007
KÜÇÜKERMAN, Ö., Endüstri İçin Ürün Tasarımında Yaratıcılık, Yem Yayınları, İstanbul
BEYAZIT, N., Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metotlarına Giriş, Literatür Yayıncılık
HABEGGER, J., Sourcebook of Modern Furniture,W.W. Norton Yayınevi, 2005
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
9 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
5 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
4 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
5 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
4 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
0 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
4 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
1 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
4 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
3 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
4 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
0 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
4 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
5 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
0 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
3 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
4 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
4 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
4 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
4 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
9 |
3 |
27 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 75 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|