Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : A. Ilk. Ve Ink. Tarıhı II

Dersin Kodu : AI 102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Misafir Öğretim Elemanı FAHRETTİNTAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1- Türk İnkılabının tarihi kökenine inenerek Atatürk İnkılaplarına sahip çıkar
2- Atatürk İlke ve İnkılaplarının hangi şartlarda oluşturulduğunu öğrenir.
3- Türk Tarihinden ve Türk Milli Mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar
4- Cumhuriyete, Laikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak bu tehditler karşısında uyanık olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türk gençliğini, türk kültürünün ve milli değerlerinin bilincinde Türkiye Cumhuriyetinin bir ferdi olarak devletine karşı görev ve sorumluluklarını bilen türk devletinin ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütün olduğuna inanan Atatürk İlkelerini Yürekten anlayan ve içtenlikle benimseyen bu değerlerden aldığı güçle vatanına, milletine ve bayrağına yararlı olmaya çalışan bireyler olarak yetiştirmektir.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türk İnkılap Hareketleri Düz Anlatım, Tartışma
2 Siyasal Alanda Yapılan İnkılaplar Düz Anlatım, Tartışma
3 Çok Partili Rejim Denemeleri Düz Anlatım, Tartışma
4 Hukuk alanında Yapılan Yenilikler Düz Anlatım, Tartışma
5 Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar Düz Anlatım, Tartışma
6 Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar Düz Anlatım, Tartışma
7 Ekonomik Alanda Yapılan İnkılaplar Düz Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Atatürk Dönemi Dış Politika Olayları Düz Anlatım, Tartışma
10 Atatürk İlkeleri; Cumhuriyetçilik Düz Anlatım, Tartışma
11 Atatürk İlkeleri; Milleyitçelik Düz Anlatım, Tartışma
12 Atatürk İlkeleri; Halkçılık Düz Anlatım, Tartışma
13 Atatürk İlkeleri; Laiklik Düz Anlatım, Tartışma
14 Atatürk İlkeleri; Devletçilik ve İnkılapçılık Düz Anlatım, Tartışma
15 Yıl Sonu Sınavı
16/17 Yıl Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Azak, N.K.,Türker,M.,Koçak,M.,Özen,S., Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (2006 ABP Yayınevi)
 1- NUTUK 2- Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II YÖK Yayınları Ankara, 1997 3- Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, MEB Yayınları, Ankara 2009 4- Atatürk, Gn. Kur. ATESE Bşk.lığı Yayınları, Ankara, 1980
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler - uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek 0
2 2. Mobilya Dekorasyon alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 0
3 3. Mobilya sanayinde üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı. kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilen 0
4 4. Mobilya ve dekorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek 0
5 5. Mobilya ve çeşitli ahşap üretimin sürdürüleceği mekanda, alet makine ve malzemenin en verimli biçimde kullanabilme 0
6 6. Alanı ile ilgili üretilen ürünlerin tanıtımını yaparak yapısı, kalitesi ve kullanıldığı alanlar hakkında bilgi verebilir 0
7 7. Mobilya ve dekorasyon ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek 0
8 8. Mobilya sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek 0
9 9. Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek 0
10 10. Mobilya ve dekorasyon alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri takip edebilecek bilgi ve becerilere sahip olma 0
11 11. Mobilya ve dekorasyon alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek 0
12 12. İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip 0
13 13. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini verilerle destekleyerek, uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme. 0
14 14. Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 0
15 15. Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 5
16 16. Mesleki alanda matematik becerilerini kullanabilen 0
17 17. Endüstri ürünleri tasarımcısı tarafından hazırlanan tasarım veya üretim projesini inceleyebilen 0
18 18. Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek 0
19 19. Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 0
20 20. Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 55
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.2
Dersin AKTS Kredisi: 2