Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Deneysel Mobilya

Dersin Kodu : IMS407

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi TÜLAY ÖZDEMİR CANBOLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersin sonunda öğrenci: çağdaş, yaratıcı ve estetik mobilya tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır.
Mobilya tasarımlarına eleştirel bakış açısıyla, alternatif tasarımlar yapma becerisi kazanır.
Mobilya-mekan ilişkisini kavrar ve iç mekan projelerinde uygulama becerisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Deneysel Mobilya kapsamına giren öğeleri tanımlamak. Mobilya tasarımını, mobilya-kullanıcı, mobilya-mobilya ve mobilya-mekân açılarından ele almak. Tanım, tasarım, proje ve modelleme aşamalarında kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yardımı ile yaratıcı sonuçlar elde etmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin bu ders kapsamında yaratıcılığı ön plana çıkartacak özgün bir tasarım yapması beklenmektedir.

Dersin İçeriği : Çağdaş, yaratıcı ve estetik mobilya tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi kazandırmak. Mevcut mobilya tasarımlarına, eleştirel bakış açısıyla, alternatif tasarımlar yapma becerisi kazandırmak.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İç Mimari Stüdyo 1


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Deneysel Mobilya Dersine Giriş. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
2 Deneysel Mobilya Tasarım Konusunun Verilmesi Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
3 Deneysel Mobilyada “Tasarım Süreci”. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
4 Deneysel Mobilyada “Tasarım Etkenleri”. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
5 Stüdyo içi tasarım tartışmaları Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
6 Stüdyo içi tasarım tartışmaları Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
7 Form-Strüktür Analizi. Maket ile anlatımı. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
8 Ara sınav Değerlendirme Değerlendirme grafiği
9 Malzeme seçiminin mobilyanın sembolik-estetik-anlatımcı işlevine etkisi. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
10 Malzeme seçiminin mobilyanın sembolik-estetik-anlatımcı işlevine etkisi. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
11 Tasarımın renk-doku-malzeme analizleri. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
12 Tasarımın renk-doku-malzeme analizleri. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
13 Deneysel Mobilya Tasarımları Stüdyo Kritikleri. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
14 Deneysel Mobilya Tasarımları Stüdyo Kritikleri. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
15 Deneysel Mobilya Tasarımları Stüdyo Kritikleri. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
16/17 Final sınavı Değerlendirme Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  TOKA, C. (1978). İnsan-Araç Bağlantısında Ergonomik Tasarım Kriterleri, I.D.G.S. Yayınları, Yayın No: 73, İstanbul.
 BAYAZIT, N. (1994). Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metotlarına Giriş, Literatür Yayıncılık, ISBN:9757860255, İstanbul.
 KÜÇÜKERMAN, Ö. (1997). Endüstri İçin Ürün Tasarımında Yaratıcılık, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, ISBN: 9757438405, İstanbul.
 TUNALI, İ., 2012, Tasarım Felsefesine Giriş, Yem Yayınevi, İstanbul
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 12 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 5
2 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 4
3 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 4
4 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 5
5 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, 0
6 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 5
7 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 1
8 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 4
9 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 4
10 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 4
11 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 2
12 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 4
13 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 5
14 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 4
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 5
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 4
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 4
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 4
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 4
20 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 12 4 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 80
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.2
Dersin AKTS Kredisi: 3