Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mobilyada Malzeme

Dersin Kodu : IMS307

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi TÜLAY ÖZDEMİR CANBOLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersin sonunda öğrenciler, mobilya tasarımında malzeme özelliklerini kullanabilme becerisi kazanır.
Malzeme özelliklerinin ve biçimlendirme yöntemlerinin mobilya tasarımına etkisini kavrar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mobilya tasarım sürecinde biçim verme, strüktür oluşturma ve yüzey zenginleştirmede malzeme özelliklerini veri olarak ortaya koymak.

Dersin İçeriği : Mobilya tasarımında, ahşap, metal, cam, taş, plastik malzeme özellikleri ve biçimlendirme yöntemlerinin irdelenmesi. Malzemenin mobilya tasarımına etkisinin mevcut tasarımlar üzerinden değerlendirilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İç Mimari Stüdyo 1


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mobilya Tasarım sürecinde "Malzeme". Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
2 Mobilya Tasarım Sürecinde "Doğal Ahşap Malzeme" Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
3 Doğal Ahşap ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
4 Mobilya Tasarım Sürecinde "Yapay Ahşap Malzeme" Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
5 Yapay Ahşap ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
6 Mobilya Tasarım Sürecinde "Metal Malzeme" Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
7 Metal ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
8 Ara sınav Değerlendirme Değerlendirme grafiği
9 Mobilya Tasarım Sürecinde "Cam Malzeme" Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
10 Cam ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
11 Mobilya Tasarım Sürecinde "Doğal ve Yapay Taş Malzeme" Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
12 "Doğal ve Yapay Taş Malzeme" ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
13 Mobilya Tasarım Sürecinde "Plastik Malzeme" Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
14 Plastik malzeme ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
15 Dönem Çalışmaları Olarak Seçilen Malzemelerin Değerlendirilmesi. Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar Tartışma-Beyin Fırtınası-Ödev
16/17 Final sınavı Değerlendirme Değerlendirme grafiği


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ERSOY, H.Y. Kompozit Malzeme, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2010
 YENER, N., Gelişim Süreci İçinde Malzeme Yapım Yönetimi, Biçim İlişkisi,1982
 SÖĞÜT, A., Oturma Elemanı Tasarımında Strüktür ve Yüzey Kaplama Malzemesinin Biçime Etkisi, MSGSU, Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul, 2004
 HUDSON,J., Process 50 Product Designs From Concept To Manufacture, Laurence King Yayınevi, 2011
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 12 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, 5
2 Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, 4
3 İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, 5
4 İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, 5
5 İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, 0
6 İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, 4
7 Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, 0
8 Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, 3
9 İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, 3
10 Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, 4
11 İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, 2
12 Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, 5
13 Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, 5
14 İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, 4
15 Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, 4
16 İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, 4
17 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 3
18 Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, 5
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, 4
20 İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 12 3 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 68
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.72
Dersin AKTS Kredisi: 3