|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fotoğraf |
|
Dersin Kodu |
: |
IMS212 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fotoğraf makinesini başarıyla kullanabilecekler.
Fotoğraf çekim konularını sanatsal gözle yorumlayabilecekler.
Güzel ve estetik fotoğraf yapıtları üretebilecekler.
Her türlü fotoğrafı anlatım açısından yorumlayabilecekler.
İç mimarlık alanındaki uygulamalarını başarıyla fotoğraflayarak kendi katalog ve broşürlerinde kullanabilecekler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fotografik bir görüntünün oluşturulmasına olanak sağlayan değişkenlerin nasıl kontrol edildiğine ve aracın olanaklarının bir sonuç oluşturmak üzere nasıl kullanılacağına yönelik, mesleki anlamda uygulama eğitimi verilmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencilerin, fotoğrafın yapısal öğeleri ile tanışmaları, bunları kompozisyon öğeleri olarak kullanmayı öğrenmeleri, temel bilgilerin sistematize edilmiş biçimde verilerek, fotoğraf tekniğinin farkında olmasının sağlanması. Fotoğraf araç ve gereçleri, duyarlı malzeme, ışık, pozlandırma, fotoğrafik algı gibi temel kavramları içeren derstir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
GSF Seminer Salonu 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fotoğraf Nedir? Fotoğrafın Belirleyici, Fotoğrafın Teknik Süreci, Işık, Yüzey Üzerinde Görüntü. Dünyadan ve ülkemizden seçme fotoğraf sanatı örnekleri. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
2 |
Fotoğraf Makineleri, Fotoğraf makinesinin yapısı, türleri ve özellikleri. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
3 |
Değişkenler arası bağlantı. Pozlama ve Kontrol Sistemleri: Diyafram, Örtücü, Netleme Sistemi, Alan Derinliği. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
4 |
Sayısal fotoğrafın temel özellikleri. Objektifler ve Görüntü Estetiği: Normal Objektifler, Geniş Açılı Objektifler, Tele Objektifler, Zoom Objektifler. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
5 |
Görüntüyü Kontrol Etmek, Işık ve Aydınlatma, Kompozisyon ve Çekim Teknikleri. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
6 |
Görüntü işleme ve arşivleme teknikleri. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
7 |
Fotoğraf Filmleri: Işığa Duyarlı Yüzey, Siyah- Beyaz Filmler; Siyah-Beyaz Fotoğrafçılıkta Karanlık Oda Çalışmaları; Filtreler, Yardımcı Malzemeler. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
8 |
Ara sınav |
Uygulama değerlendirmesi |
Değerlendirme grafiği |
|
9 |
Alan derinliği çalışması. Hareketin Kontrolü. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Sözlü anlatım ve sunum |
|
10 |
Fotograf Çekim teknikleri; Yerel Ton: Beyaz zemin üzerinde beyaz obje, siyah zemin üzerinde siyah objenin pozlama kontrolleri ile fotoğraflanması. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Sözlü anlatım, sunum ve uygulama |
|
11 |
Doku: İki boyutlu, dokulu bir yüzeyde derinlik algısının oluşturulması. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Sözlü anlatım, sunum ve uygulama |
|
12 |
Çekim uygulaması |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Gezi |
|
13 |
Silüet, ters ışık çalışması. Üç boyutluluk ve derinlik ve perspektif algısının yaratılması. Dünyanın en önemli fotoğraf sanatçılarının en seçme fotoğraf sanatı örnekleri. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Sözlü anlatım, analiz ve sunum |
|
14 |
Çekimler: Ödev çalışması. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Uygulamalar |
|
15 |
Çekimler: Ödev çalışması. |
Teorik anlatım, gösteri ve uygulama |
Uygulamalar |
|
16/17 |
Final sınavı
|
Uygulama değerlendirmesi |
Değerlendirme grafiği |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ÇİZGEN, E. (1989). Fotoğrafçı Ali Sami 1866-1936, Haşet Yayınevi, ISBN: 9789944880886, İstanbul.
EDWARDS, M. (1994). The Complete Encyclopaedia of Photography, Prion Yayıncılık, ISBN: 9780831712358, İngiltere.
ÖZENDES, E. (1995). Osmanlı İmparatorluğu´nda fotoğrafçılık (1839-1919), İletişim Yayınları, ISBN: 9754704511, İstanbul.
FRIZOT, M. (1998). A New History of Photography, Könemann Yayınları, ISBN: 9783829013284, Almanya.
ALGAN, E. (1999). Fotoğraf Okuma: Görüntü Çözümlemesine Giriş , Hazırlık ve Tasarım Hiz.Lmt.Şirketi, ISBN: 9789759693817, Eskişehir.
GARRET, J., Calder, J. (1999). The New 35MM Photographer´s Handbook, Crown Publishing Group, ISBN: 9780609804223, Amerika.
HEDGECOE, J. (1999). Siyah Beyaz Fotoğraf Sanatı ve Karanlık Oda Teknikleri, Remzi Kitabevi, ISBN: 9789751406484, İstanbul.
ÖZENDES, E. (1999). Türkiye´de Fotoğraf, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, ISBN: 9789757306627, İstanbul.
ADAIR KING, J. (2000). Amatörler için Dijital Fotoğrafçılık, Dünya Aktüel Yayınevi, ISBN: 9789753040440, İstanbul.
KILIÇ, L. (2002). Fotoğrafa Başlarken, Dost Kitabevi Yayınları, ISBN: 9789752980068, İstanbul.
MACMILLAN, R. (2006). Photographing People, Guild of Master Craftsman Publications, Limited, ISBN: 9781861083135, İngiltere.
ÖZENDES, E. (2006). Abdullah Freres Osmanlı Sarayının Fotoğrafçıları, Yapı Kredi Yayınları, ISBN: 9789753638432, İstanbul.
BARTHES, R. (2011). Camera Lucida-Fotoğraf Üzerine Düşünceler, Altıkırkbeş Basın Yayın, ISBN: 9786055532604, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
9 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
0 |
|
2 |
Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
5 |
|
3 |
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
5 |
|
4 |
İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
5 |
|
5 |
İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
5 |
|
6 |
İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
5 |
|
7 |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
4 |
|
8 |
Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
0 |
|
9 |
İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
5 |
|
10 |
Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
0 |
|
11 |
İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
5 |
|
12 |
Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
3 |
|
13 |
Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
3 |
|
14 |
İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
5 |
|
15 |
Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
2 |
|
16 |
İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
2 |
|
17 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
1 |
|
18 |
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
3 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
1 |
|
20 |
İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
2 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
9 |
3 |
27 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 75 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|