|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yapay Habitatlar Ve Balıkçılıkta Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF422 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÖKHAN GÖKÇE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkiye ve dünyadaki yapay resif uygulamalarını listeleyebilir
Bir yapay habitat projesini tasarlayabilir
Yapay habitat inşasında kullanılan malzemeleri ve tasarım ilkelerini açıklayabilir
Yapay habitatlar konusunda yapılacak bir araştırmayı tasarlayabilir Balıkçılık yönetimi içinde karşılaşılabilecek bazı problemleri yapay habitat teknolojisini kullanarak çözebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yapay habitat tiplerini ve teknolojilerini öğrencilere tanıtmak, dünyadaki ve Türkiye’deki uygulamaları anlatmak, yapay resif çalışmalarında planlama süreçlerini, inşa ve tasarım kriterlerini ve yapay resiflerin balıkçılık yönetimi içinde nasıl kullanılabileceğini örnekler vererek açıklamak dersin hedefleridir. Yapay resif araştırmalarında kullanılan araştırma metotlarını tanıtmak ve ders kapsamında bunları sahada uygulamalarını yaptırmak amaçlanmıştır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Yapay habitat tiplerinin sınıflandırılması ve tanımlanması, yapay resif ve yüzen yapay resif uygulamalarına Türkiye ve dünyadan örnekler, yapay habitatlarda planlama yöntemleri, yapay habitat inşasında kullanılan malzemeler ve aranan özellikler, tasarım kriterleri, yapay habitat ekolojisi, yapay habitatlarda araştırma yöntemleri, balıkçılık yönetimi içinde yapay habitatların rolü, konuyla ilgili yasal düzenlemeler.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yapay habitatlar ile ilgili terminoloji ve yapay habitat çeşitleri
|
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
2 |
Yapay habitat uygulamalarının dünya ve Türkiye’deki gelişimi
|
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
3 |
Yüzen yapay resifler ve balıkçılıkta kullanımı
|
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
4 |
Yapay habitatların inşasında kullanılan malzemeler (Birincil malzemeler)
|
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
5 |
Yapay habitatların inşasında kullanılan malzemeler (İkincil malzemeler)
|
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
6 |
Yapay habitat tasarımına etki eden çevresel faktörler
|
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
7 |
Yapay habitat tasarımına etki eden biyolojik faktörler
|
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
8 |
Ara Sinav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Balıkçılık problemlerinin çözümünde yapay habitat kullanım olanakları ve proje sunumu |
Ders materyali okuma ve sunum hazırlama |
Anlatım, sunum |
|
10 |
Yapay resif ekolojisi
|
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
11 |
Yapay resif ekolojisi ve proje sunumu |
Ders materyali okuma ve sunum hazırlama |
Anlatımc |
|
12 |
Yapay resif araştırmalarında kullanılan yöntemler |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
13 |
Yapay resif araştırmalarında kullanılan yöntemler |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
14 |
Konuyla ilgili yasal düzenlemeler
|
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
15 |
Türkiyede yürütülen mevcut projelerin tanıtımı ve proje sunumu |
Ders materyali okuma ve sunum hazırlama |
Anlatımand prepare of presentation |
|
16/17 |
Final sinavi |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
William Seaman, Jr., Lucian M. Sprague (1991). Artificial Habitat for Marine and Freshwater Fisheries, Academic Press Inc.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
1 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
3 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
3 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
3 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
4 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
1 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
2 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
1 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
2 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
3 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
2 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
2 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
3 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 78 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|