Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yapay Habitatlar Ve Balıkçılıkta Kullanımı

Dersin Kodu : SUF422

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÖKHAN GÖKÇE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkiye ve dünyadaki yapay resif uygulamalarını listeleyebilir
Bir yapay habitat projesini tasarlayabilir
Yapay habitat inşasında kullanılan malzemeleri ve tasarım ilkelerini açıklayabilir
Yapay habitatlar konusunda yapılacak bir araştırmayı tasarlayabilir
Balıkçılık yönetimi içinde karşılaşılabilecek bazı problemleri yapay habitat teknolojisini kullanarak çözebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yapay habitat tiplerini ve teknolojilerini öğrencilere tanıtmak, dünyadaki ve Türkiye’deki uygulamaları anlatmak, yapay resif çalışmalarında planlama süreçlerini, inşa ve tasarım kriterlerini ve yapay resiflerin balıkçılık yönetimi içinde nasıl kullanılabileceğini örnekler vererek açıklamak dersin hedefleridir. Yapay resif araştırmalarında kullanılan araştırma metotlarını tanıtmak ve ders kapsamında bunları sahada uygulamalarını yaptırmak amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği : Yapay habitat tiplerinin sınıflandırılması ve tanımlanması, yapay resif ve yüzen yapay resif uygulamalarına Türkiye ve dünyadan örnekler, yapay habitatlarda planlama yöntemleri, yapay habitat inşasında kullanılan malzemeler ve aranan özellikler, tasarım kriterleri, yapay habitat ekolojisi, yapay habitatlarda araştırma yöntemleri, balıkçılık yönetimi içinde yapay habitatların rolü, konuyla ilgili yasal düzenlemeler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yapay habitatlar ile ilgili terminoloji ve yapay habitat çeşitleri Ders materyali okuma Anlatım
2 Yapay habitat uygulamalarının dünya ve Türkiye’deki gelişimi Ders materyali okuma Anlatım
3 Yüzen yapay resifler ve balıkçılıkta kullanımı Ders materyali okuma Anlatım
4 Yapay habitatların inşasında kullanılan malzemeler (Birincil malzemeler) Ders materyali okuma Anlatım
5 Yapay habitatların inşasında kullanılan malzemeler (İkincil malzemeler) Ders materyali okuma Anlatım
6 Yapay habitat tasarımına etki eden çevresel faktörler Ders materyali okuma Anlatım
7 Yapay habitat tasarımına etki eden biyolojik faktörler Ders materyali okuma Anlatım
8 Ara Sinav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Balıkçılık problemlerinin çözümünde yapay habitat kullanım olanakları ve proje sunumu Ders materyali okuma ve sunum hazırlama Anlatım, sunum
10 Yapay resif ekolojisi Ders materyali okuma Anlatım
11 Yapay resif ekolojisi ve proje sunumu Ders materyali okuma ve sunum hazırlama Anlatımc
12 Yapay resif araştırmalarında kullanılan yöntemler Ders materyali okuma Anlatım
13 Yapay resif araştırmalarında kullanılan yöntemler Ders materyali okuma Anlatım
14 Konuyla ilgili yasal düzenlemeler Ders materyali okuma Anlatım
15 Türkiyede yürütülen mevcut projelerin tanıtımı ve proje sunumu Ders materyali okuma ve sunum hazırlama Anlatımand prepare of presentation
16/17 Final sinavi Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  William Seaman, Jr., Lucian M. Sprague (1991). Artificial Habitat for Marine and Freshwater Fisheries, Academic Press Inc.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
2 Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 1
3 Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 3
4 Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 3
5 Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 3
6 Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 4
7 Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 1
8 Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 2
9 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 1
10 Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 5
11 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 2
12 Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 3
13 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 2
14 Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. 2
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 3 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 78
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.12
Dersin AKTS Kredisi: 3