|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İçsu Balıkçılığı Ve Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF421 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANER ENVER ÖZYURT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İçsu çeşitlerini tanır. Balık populasyon büyüklüğünü etkileyen parametreleri bilir. İçsularda kullanılan av araçlarını tanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin, iç sulardaki balık populasyonlarını ve av araçlarını tanımasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders kapsamında su ürünleri istatistikleri, iç su türleri,balık populasyonlarında üreme büyüme ve ölümler, av araçları ve teknikleri gösterilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri ve Seyhan Baraj Gölü |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İçsular ile ilgili su ürünleri istatistikleri |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım |
|
2 |
İçsuların doğası (Göller) |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
3 |
İçsuların doğası (Nehirler) |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
4 |
İçsuların doğası (Lagünler) |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
5 |
Faklı tipteki içsularda balık populasyonları |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
6 |
Balık populasyonlarının büyüklüğü |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
7 |
Balık populasyonlarında üreme büyüme ve ölümler 1 |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Balık populasyonlarında üreme büyüme ve ölümler 2 |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
10 |
Balıkçı toplulukları |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
11 |
Balıkçı takımları ve tekniklikleri 1 |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
12 |
Balıkçı takımları ve tekniklikleri 2 |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
13 |
Balıktan Faydalanma |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
14 |
Öğrenci sunumları |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
15 |
Öğrenci sunumları |
Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, lab uygulaması |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Welcomme, R. 2008. Inland Fisheries: ecology and management. FAO Fishing New Books, 358p
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
4 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
3 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
3 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
3 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
2 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
3 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
3 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
3 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
4 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|