Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Su Ür Uzaktan Algılama Coğr Bilgi Sist.

Dersin Kodu : SUF416

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. TUNCAY KULELİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : UZAKTAN ALGILAMA TEKNOLOJİSİNİ TANIMLAR
UZAKTAN ALGILAMA TEKNOLOJİSİ İLE VERİ ELDE EDİLMESİNİ AÇIKLAR
UZAKTAN ALGILAMA İLE ELDE EDİLEN VERİLERİN YORUMLANMASINI AÇIKLAR
COĞRAFİK BİLGİ SİSTEMİ (CBS) TEKNOLOJİSİNİ TANIMLAR
CBS KULLANARAK VERİ TOPLAMA VE VERİ ANALİZ İŞLEMLERİNİ AÇIKLAR
Definition of remote sensing technology.
Explanation of data extracting for using remote sensing technology.
Data interpretation from remote sensing.
Definition of geographical information systems.
Data collecting and analyzing by using GIS

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER
25119 Okyanus ve Yaşam

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : SU ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMALARINDA UZAKTAN ALGILAMA VE COĞRAFİK BİLGİ SİSTEMİ TEKNOLOJİLERİNİ TANIMLAMA VE AÇIKLAMA.

Dersin İçeriği : Uzaktan algilamaya giriş, uzaktan algilamada kullanilan terimler, sensör sistemleri, algilama çeşitleri, uzaktan algilama platformlari, görüntü çeşitleri ve özellikleri, görüntülerin yorumlanmasi, coğrafik bilgi sistemleri (cbs)ne giriş, temel kavramlar, cbs teknolojisi, veri elde etme yöntemleri, veri görüntüleme ve semboloji, topoloji, sorgulama ve raporlama.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Su Ürünleri Derslikleri, Enformatik Laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 COĞRAFİK BİLGİ SİSTEMLERİ (CBS)NE GİRİŞ KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
2 UZAKTAN ALGILAMAYA GİRİŞ KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
3 UZAKTAN ALGILAMADA KULLANILAN TERİMLER KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
4 SENSÖR SİSTEMLERİ KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
5 ALGILAMA ÇEŞİTLERİ KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
6 UZAKTAN ALGILAMA PLATFORMLARI KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
7 GÖRÜNTÜ ÇEŞİTLERİ VE ÖZELLİKLER KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
8 GÖRÜNTÜLERİN YORUMLANMASI KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
9 VİZE SINAVI KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI Test
10 TEMEL KAVRAMLAR KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
11 CBS TEKNOLOJİSİ KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
12 VERİ ELDE ETME YÖNTEMLERİ KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
13 VERİ GÖRÜNTÜLEME VE SEMBOLOJİ KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
14 TOPOLOJİ KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
15 SORGULAMA VE RAPORLAMA KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI DÜZ ANLATIM
16/17 FİNAL SINAVI KAYNAKLARDAKİ İLGİLİ BÖLÜMÜN OKUNMASI Test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yomralıoğlu, T., (2000), “Coğrafi Bilgi Sistemleri: Temel Kavramlar ve Uygulamalar”, 2.Baskı (2002), 3.Baskı (2005), s.480, ISBN 975-97369-0-X, İstanbul. / DERS NOTLARI
Diğer Kaynaklar  İnternet


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
2 Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 0
3 Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 0
4 Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 0
5 Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 5
6 Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 4
7 Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
8 Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 0
9 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 0
10 Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 0
11 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 0
12 Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 0
13 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 0
14 Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. 0
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 66
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.64
Dersin AKTS Kredisi: 3