|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Av Araçları Ve Avlama Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF407 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN AKAMCA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sürdürülebilir balıkçılık için av takımlarının ve yöntemlerinin bilgi ve becerisine sahip olur. Av araçları ve yöntemlerinin sınıflandırılması bilgi ve becerisine sahip olur. Av araçları ve yöntemleri bilgisini kullanarak problemleri çözer. Av araç ve avlama yöntemlerini su ürünleri mühendisliğinin diğer alanlarına (yetiştiricilik, biyolojik örneklemeler, vb.) da uyarlar ve karşılaştığı problemleri av araç ve avlama yöntemlerini kullanarak çözümler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkiye ve dünyada kullanılan av araç ve yöntemlerinin tanıtılması, sınıflandırılması ve sürdürülebilir balıkçılık için uygun takım ve yöntemlerin seçilmesi için bilgi ve deneyim sahibi olmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriğinde, su ürünleri avcılığında kullanılan av araçları, oltalar, ağlar, uzatma ağları, trol, gırgır, kıyı sürütme ağları, ağ dalyanlar, kaldırma ağları, tuzaklar, elle kullanılan av araçları, yardımcı araç ve gereçler ana başlıkları altında; dünya ve Türkiye balıkçılık sektörünün yapısı, av araçlarının sınıflandırılması, olta malzemeleri, olta çeşitleri, paragatlar, ağ malzemeleri, uzatma ağı tipleri, trolün bölümleri, trol mekanizasyonu, trol tipleri, gırgır ağı teknik özellikleri, gırgır mekanizasyonu, kıyı sürütme takımlarının teknik özellikleri, sepetler, kapanlar, pinterler vb. av araçları ile tüm bu av araçlarının avlama yöntemleri ayrıntılı olarak tanıtılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması. |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Balıkçılık ve balıkçılığı etkileyen faktörler. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması. |
Sözlü anlatım |
|
3 |
Av araçlarının ve avlama yöntemlerinin sınıflandırılması |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması. |
Sözlü anlatım |
|
4 |
Araçsız avcılık, ödev |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması. |
Sözlü anlatım |
|
5 |
Basit araçlarla avcılık |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması. |
Sözlü anlatım |
|
6 |
Bayıltıcılarla avcılık. Elektirikle avcılık. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması. |
Sözlü anlatım |
|
7 |
Tuzaklarla avcılık. |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması. |
Sözlü anlatım |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Olta ve pareketalarla avcılık |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması. |
Sözlü anlatım |
|
10 |
Uzatma ağlarıyla avcılık, ödev |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması. |
Sözlü anlatım |
|
11 |
Kıyı sürütme ağlarıyla avcılık |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması. |
Sözlü anlatım |
|
12 |
Trol ağlarıyla avcılık |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması. |
Sözlü anlatım |
|
13 |
Çevirme ağlarıyla avcılık |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması. |
Sözlü anlatım |
|
14 |
Dalyan avcılığı |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması. |
Sözlü anlatım |
|
15 |
Özel avlama yöntemleri |
Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması. |
Sözlü anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Taşdemir, O. 1997. Av Araçları ve Yapım Tekniği. Bakii Kitapevi.Adana
Mehmet Salih Çelikkale, Ertuğ Düzgüneş, A. Ferit Candeğer, 1993. Av Araçları ve Avlama Teknolojisi. , XVI+541+1 S., Karadeniz Teknik Üniversitesi: 162, Sürmene Deniz Bilimleri Fakültesi:4
Hoşsucu, H., Fisheries I, (in Turkish), Ders Kitabı No.24, 247 p. (1998) Hoşsucu, H., Fisheries III, (in Turkish), Ders Kitabı No.27, 237 p. (2000)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
3 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
4 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
5 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
4 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
0 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
3 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
3 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
2 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
3 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 96 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|