|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Aletli Dalış Tekniği |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF230 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. CEM ÇEVİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel dalış ekipmanlarını bilir ve kullanır Temel dalış işaretlerini bilir ve kullanır Dalış ile ilgili gaz kanunlarını bilir Güvenli dalış kurallarını bilir Dalış tablolarını bilir ve kullanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yüzme bilinmeli, Dalışa engel hastalığı bulunmamalı. |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrenciler bir yıldız düzende, aletli dalış teknik ve kurallarını öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dalış Malzemelerinin bakımı ve saklanması, Güvenli Dalış Kuralları, Dalış bölgesi seçimi, Dekompresyon tabloları, Yüzerlilik ekipmanları ve dalış elbiseleri, Su altı fizyolojisi, Bağımsız Aletli Dalış Donanımı, Basınç ve Hacim ilişkileri, Temel Dalış İşaretleri, Temel donanımlar ele alınacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su Ürünleri Fakültesi derslikleri, Ç.Ü. Yüzme Havuzu, Seyhan Baraj Gölü |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, İdari ders |
Kaynakta ilgili bölümün okunması |
Anlatım |
|
2 |
Temel donanım |
Kaynakta ilgili bölümün okunması |
Anlatım, Uygulama |
|
3 |
Temel Dalış İşaretleri |
Kaynakta ilgili bölümün okunması |
Anlatım, Uygulama |
|
4 |
Basınç ve Hacim ilişkileri |
Kaynakta ilgili bölümün okunması |
Anlatım, Uygulama |
|
5 |
Bağımsız Aletli Dalış Donanımı |
Kaynakta ilgili bölümün okunması |
Anlatım, Uygulama |
|
6 |
Su altı fizyolojisi |
Kaynakta ilgili bölümün okunması |
Anlatım, Uygulama |
|
7 |
Yüzerlilik ekipmanları ve dalış elbiseleri |
Kaynakta ilgili bölümün okunması |
Anlatım, Uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
Konuların tekrarı |
|
|
9 |
Dalış Malzemelerinin bakımı ve saklanması |
Kaynakta ilgili bölümün okunması |
Anlatım, Uygulama |
|
10 |
Güvenli Dalış Kuralları |
Kaynakta ilgili bölümün okunması |
Anlatım, Uygulama |
|
11 |
Dalış bölgesi seçimi |
Kaynakta ilgili bölümün okunması |
Anlatım, Uygulama |
|
12 |
Dekompresyon tabloları |
Kaynakta ilgili bölümün okunması |
Anlatım, Uygulama |
|
13 |
Dekompresyon tabloları |
Kaynakta ilgili bölümün okunması |
Anlatım, Uygulama |
|
14 |
Dalış |
Kaynakta ilgili bölümün okunması |
Anlatım, Uygulama |
|
15 |
Dalış |
Kaynakta ilgili bölümün okunması |
Anlatım, Uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
Konuların tekrarı |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bir Yıldız Dalıcı Eğitimi TSSF/CMAS Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu Temmuz 2007.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
4 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
0 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
0 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
0 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
1 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
1 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
0 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
0 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
2 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
1 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
0 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
2 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|