|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sertifikasyon Ve Karantina |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP457 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SAADETTİN BALOĞLU Prof.Dr. SİBEL UYGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitki Korumada önemli konulardan biri olan "Yasal Mücadele" kapsamında sertifikasyon ve karantina sistemleri ile ilgili uygulamalar, önemi ve yasal düzenlemeleri hakkında tüm teorik ve pratik bilgiler alınmaktadır Karantinanın tanımı ve önemini kavrar. -Ülkemizde karantinanın yasal yönü ve uygulama şeklini öğrenir. -Dünyada karantina uygulamaları ile ilgili bilgi edinir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitki Korumada Yasal Mücadele Yöntemleri kapsamında tohum ve fidan-fide üretiminde ismine doğru ve hastalıklardan ari üretim materyali elde etme yolları ve yasal düzenlemeleri ile iç ve dış karantian yöntemleri ve uygulamaları hakkında bilgileri aktarmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarımda sertifikasyon ve karantinanı önemi, uygulamalar ve mevcut yasa ve yönetmeliklerin anlatımı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki Hastalık ve Zararlıları ile mücadelede yasal yöntemler ve genel kavramlar |
Yasal mevcut mevzuatlar, diğer kaynaklar, Power Point Sunular |
tartışma ve görsel anlatım |
|
2 |
Sertifikasyon, önemi, uygulanma gerekçeleri
|
Yasal mevcut mevzuatlar, diğer kaynaklar, Power Point Sunular |
tartışma ve görsel anlatım |
|
3 |
Sertifikasyon için yasal düzenlemeler ve mevzuat |
Yasal mevcut mevzuatlar, diğer kaynaklar, Power Point Sunular |
tartışma ve görsel anlatım |
|
4 |
Meyvecilikte sertifikasyon (giriş, önemi, uygulamalar)
Ödevlerin verilmesi |
Yasal mevcut mevzuatlar, diğer kaynaklar, Power Point Sunular |
tartışma ve görsel anlatım |
|
5 |
Meyvecilikte sertifikasyon (Türkiyede ve Yurt dışı uygulama örnekleri
|
Yasal mevcut mevzuatlar, diğer kaynaklar, Power Point Sunular |
tartışma ve görsel anlatım |
|
6 |
Tohumluk Sertifikasyonu (Giriş, amaç, önemi)
|
Yasal mevcut mevzuatlar, diğer kaynaklar, Power Point Sunular |
tartışma ve görsel anlatım |
|
7 |
Tohumluk Sertifikasyonu (uygulamalar, Mevzuatlar) |
Yasal mevcut mevzuatlar, diğer kaynaklar, Power Point Sunular |
tartışma ve görsel anlatım |
|
8 |
Ara sınavı |
işlenilen konularıkapsayacak şekilde |
yazılı sınav |
|
9 |
Karantina (tanımlar, önemi, tarihçe)
|
Yasal mevcut mevzuatlar, diğer kaynaklar, Power Point Sunular |
tartışma ve görsel anlatım |
|
10 |
Türkiye´de Karantina Mevzuatları ve Dünyada Karantina (EPPO)
Laboratuvar Çalışması |
Yasal mevcut mevzuatlar, diğer kaynaklar, Power Point Sunular |
tartışma ve görsel anlatım |
|
11 |
Karantina ve Zararlı Böcekler
Laboratuvar Çalışması |
Yasal mevcut mevzuatlar, diğer kaynaklar, Power Point Sunular |
tartışma ve görsel anlatım |
|
12 |
Karantina ve Hastalık Etmenleri
Laboratuvar Çalışması
|
Yasal mevcut mevzuatlar, diğer kaynaklar, Power Point Sunular |
tartışma ve görsel anlatım |
|
13 |
Karantina ve Yabancı otlar
Laboratuvar Çalışması |
Yasal mevcut mevzuatlar, diğer kaynaklar, Power Point Sunular |
tartışma ve görsel anlatım |
|
14 |
Tohumluk Yabancı Otlar ve bunların kültür bitkisi üreme materyalleri içerisinde tanıları
Laboratuvar Çalışması |
Yasal mevcut mevzuatlar, diğer kaynaklar, Power Point Sunular |
tartışma ve görsel anlatım |
|
15 |
Tohum teşhisi ve online programların kullanımı
Laboratuvar Çalışması
Ödevlerin toplanması |
Yasal mevcut mevzuatlar, diğer kaynaklar, Power Point Sunular |
tartışma ve görsel anlatım |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı
|
işlenilen konuları kapsayacak şekilde |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sertifikasyon ve Karantina ile ilgili tüm yasa, yönetmelik ve tebliğler Tarafımızdan hazırlanmış power point sunular 6968 sayılı Zirai Mücadele ve Karantina Kanunu 5553 sayılı tohumluk kanunu Meyve Fidanı Üretim Materyali Sertifikasyon ve Pazarlama Yönetmeliği, bu kapsamda asma, çilek, tahıl, baklagil, yem bitkileri , patates ve sebze için olan yönetmelikler
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
5 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
5 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
5 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
3 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
5 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
5 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
5 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
4 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
5 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
4 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
8 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 120 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|