|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
YLPMS-101 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ZERRİN SÖĞÜT Dr.Öğr. ÜyesiDr. BERRİN SİREL Prof.Dr. MEHMET FARUK ALTUNKASA Prof.Dr. MUZAFFER YÜCEL Prof.Dr. KEMAL TULÜHAN YILMAZ Prof.Dr. SÜHA BERBEROĞLU Prof.Dr. HAKAN ALPHAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. CENGİZ USLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Verilen konuda ulusal ve uluslar arası literatür araştırması yapar.
Elde ettiği bilgileri sentezler, analiz eder, yorumlar ve rapor haline getirir.
Raporu toplum önünde sunar, soruları ve eleştirileri cevaplar.
Raporu toplum önünde sunar, soruları ve eleştirileri cevaplar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Peyzaj mimarlığı alanında özel bir konu hakkında veri toplama, raporlama ve yayınlamayı öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin anallizi, bilgiyi raporlama ve sunum |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, bilimsel etik |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
2 |
Konu araştırılması, Yazım teknikleri hakkında bilgi, intihal |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
3 |
Konu araştırılması, Sunum teknikleri hakkında bilgi |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
4 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
5 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
6 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
7 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
8 |
Ara rapor sunma |
Ara rapor hazırlığı |
Sözlü sınav |
|
9 |
Kaynak tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
10 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Derlenen notları değerlendirme |
Düz anlatım, Küçük grup tartışmas |
|
11 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Derlenen notları değerlendirme |
Düz anlatım, Küçük grup tartışmas |
|
12 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Derlenen notları değerlendirme |
Düz anlatım, Küçük grup tartışmas |
|
13 |
Sonuçların rapor haline getirilmesi |
Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması |
Düz anlatım, Küçük grup tartışmas |
|
14 |
Sonuçların rapor haline getirilmesi |
Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması |
Öğrencilerin Sözlü sunumu |
|
15 |
Sunum ve tartışma |
Sunuma hazırlık |
Öğrencilerin Sözlü sunumu |
|
16/17 |
Sunumun değerlendirilmesi |
Değerlendirmeye hazırlık |
Sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
5 |
|
2 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. |
3 |
|
3 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
4 |
|
4 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
4 |
|
5 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 |
|
6 |
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
5 |
|
7 |
Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
3 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. |
3 |
|
9 |
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
3 |
|
10 |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
3 |
|
11 |
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. |
3 |
|
12 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
13 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
1 |
|
14 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
1 |
|
15 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
3 |
|
16 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
2 |
|
17 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
3 |
|
18 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|