|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Endemik ve İstilacı İçsu Balıkları |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-561 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MELTEM MANAŞIRLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Endemik ve istilacı balık türleri öğrenir İçsular alanları öğrenir Bu türlerin biyoekolojilerini öğrenir İstilacı türlerin yayılım biçimlerini öğrenir İstilacı türlerle mücadele etmenin yollarını öğrenir ve uygular Dünya Doğayı Koruma Birliği (IUCN) ölçütlerine göre değerlendir, önlem ve öneriler sunar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İç sularının barındırdığı endemik ve istilacı türleri tanıtır. Bu türlerin biyoekolojik özellikleri, türlerin mevcut durumunu ile Dünya Doğayı Koruma Birliği (IUCN) ölçütlerine göre değerlendirmesini sağlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İçsularda bulunan endemik türlerin ve istilacı türleri tanımak ve bu türlerin biyoekoljik (yaşam alanları, beslenme, büyüme ve üreme) özelliklerini öğrenmek. Endemik ve İstilacı tür stoklarının mevcut durumu ve istilacı türlerin yayılım şekilleri kontrol ve mücadele yöntemlerini geliştirmek, Dünya Doğayı Koruma Birliği (IUCN) ölçütlerine göre değerlendirmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç. Ü. Su Ürünleri Fakültesi dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İçsular alanları tanımı |
Kaynak tarama |
Sözel ve görsel sunum |
|
2 |
Endemik ve İstilacı tür kavramlarının tanıtımı |
Kaynak tarama |
Sözel ve görsel sunum |
|
3 |
İçsulardaki endemik balık türleri |
Kaynak tarama |
Sözel ve görsel sunum |
|
4 |
İçsulardaki endemik balık türleri ve biyoekolojik özellikleri |
Kaynak tarama |
Sözel ve görsel sunum |
|
5 |
İçsulardaki endemik türleri koruma yolları
|
Kaynak tarama |
Sözel ve görsel sunum, tartışma |
|
6 |
İçsulardaki istilacı türler
|
Kaynak tarama |
Sözel ve görsel sunum |
|
7 |
İçsulardaki istilacı türler ve biyoekolojik özellikleri |
Kaynak tarama |
Sözel ve görsel sunum |
|
8 |
Ara sınav |
Sınav için hazırlık |
|
|
9 |
İstilacı türlerin bulaşma ve yayılma yolları
|
Kaynak tarama |
Sözel ve görsel sunum |
|
10 |
Aşılanan İstilacı türler |
Kaynak tarama |
Sözel ve görsel sunum |
|
11 |
Aşılanan İstilacı türler |
Kaynak tarama |
Sözel ve görsel sunum, tartışma |
|
12 |
İstilacı türlerle mücadele yolları,
|
Kaynak tarama |
Sözel ve görsel sunum, tartışma |
|
13 |
İstilacı türlere karşı önlemler |
Kaynak tarama |
Sözel ve görsel sunum, tartışma |
|
14 |
Ülkemiz içsularında bulunan mevcut istilacı türlerin durumu
Ödev sunumu ve tartışması |
Kaynak tarama |
Sözel ve görsel sunum, tartışma |
|
15 |
Ülkemiz içsularında bulunan mevcut istilacı türlerin durumu
Ödev sunumu ve tartışması |
Kaynak tarama |
Sözel ve görsel sunum, tartışma |
|
16/17 |
Final |
Sınav için hazırlık |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
JONES, F.R.H., 1970. Fish Migration. Edward Arnold Ltd., London, 325p.
CiHAR, J., 1977, Freshwater Fishes, ISBN: 0-7064-0494-7, Czechoslovakia. 184p.
Blanc, M., Banerescu, P., Gaudet, J.-L., Hureau, J.-C., 1971. European Inlan water Fish. FAO,
JOBLING, M., 1996. Environmental Biology of Fishes. Chapmann & Hall, Fish and Fisheries Series, No: 16, 455p
TIM M. B, 2001. Freshwater Fish Distribution. Academic Press, 604p.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
4 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
4 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
4 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
4 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
4 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
3 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
3 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
3 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
3 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
4 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
20 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
14 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|