Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Endemik ve İstilacı İçsu Balıkları

Dersin Kodu : ST-561

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MELTEM MANAŞIRLI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Endemik ve istilacı balık türleri öğrenir
İçsular alanları öğrenir
Bu türlerin biyoekolojilerini öğrenir
İstilacı türlerin yayılım biçimlerini öğrenir
İstilacı türlerle mücadele etmenin yollarını öğrenir ve uygular
Dünya Doğayı Koruma Birliği (IUCN) ölçütlerine göre değerlendir, önlem ve öneriler sunar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İç sularının barındırdığı endemik ve istilacı türleri tanıtır. Bu türlerin biyoekolojik özellikleri, türlerin mevcut durumunu ile Dünya Doğayı Koruma Birliği (IUCN) ölçütlerine göre değerlendirmesini sağlar.

Dersin İçeriği : İçsularda bulunan endemik türlerin ve istilacı türleri tanımak ve bu türlerin biyoekoljik (yaşam alanları, beslenme, büyüme ve üreme) özelliklerini öğrenmek. Endemik ve İstilacı tür stoklarının mevcut durumu ve istilacı türlerin yayılım şekilleri kontrol ve mücadele yöntemlerini geliştirmek, Dünya Doğayı Koruma Birliği (IUCN) ölçütlerine göre değerlendirmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç. Ü. Su Ürünleri Fakültesi dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İçsular alanları tanımı Kaynak tarama Sözel ve görsel sunum
2 Endemik ve İstilacı tür kavramlarının tanıtımı Kaynak tarama Sözel ve görsel sunum
3 İçsulardaki endemik balık türleri Kaynak tarama Sözel ve görsel sunum
4 İçsulardaki endemik balık türleri ve biyoekolojik özellikleri Kaynak tarama Sözel ve görsel sunum
5 İçsulardaki endemik türleri koruma yolları Kaynak tarama Sözel ve görsel sunum, tartışma
6 İçsulardaki istilacı türler Kaynak tarama Sözel ve görsel sunum
7 İçsulardaki istilacı türler ve biyoekolojik özellikleri Kaynak tarama Sözel ve görsel sunum
8 Ara sınav Sınav için hazırlık
9 İstilacı türlerin bulaşma ve yayılma yolları Kaynak tarama Sözel ve görsel sunum
10 Aşılanan İstilacı türler Kaynak tarama Sözel ve görsel sunum
11 Aşılanan İstilacı türler Kaynak tarama Sözel ve görsel sunum, tartışma
12 İstilacı türlerle mücadele yolları, Kaynak tarama Sözel ve görsel sunum, tartışma
13 İstilacı türlere karşı önlemler Kaynak tarama Sözel ve görsel sunum, tartışma
14 Ülkemiz içsularında bulunan mevcut istilacı türlerin durumu Ödev sunumu ve tartışması Kaynak tarama Sözel ve görsel sunum, tartışma
15 Ülkemiz içsularında bulunan mevcut istilacı türlerin durumu Ödev sunumu ve tartışması Kaynak tarama Sözel ve görsel sunum, tartışma
16/17 Final Sınav için hazırlık


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  JONES, F.R.H., 1970. Fish Migration. Edward Arnold Ltd., London, 325p.
 CiHAR, J., 1977, Freshwater Fishes, ISBN: 0-7064-0494-7, Czechoslovakia. 184p.
 Blanc, M., Banerescu, P., Gaudet, J.-L., Hureau, J.-C., 1971. European Inlan water Fish. FAO,
 JOBLING, M., 1996. Environmental Biology of Fishes. Chapmann & Hall, Fish and Fisheries Series, No: 16, 455p
 TIM M. B, 2001. Freshwater Fish Distribution. Academic Press, 604p.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
2 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 4
3 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 4
4 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 4
5 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 4
6 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 4
7 Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
8 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 4
9 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 3
10 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 3
11 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 3
12 Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
13 Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
14 Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 3
15 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 4
16 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 20 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6