Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ekonomik Öneme Sahip İçsu Balıklarının Biyoekolojik Özellikleri

Dersin Kodu : ST-559

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MELTEM MANAŞIRLI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ekonomik değeri olan içsu balıkları öğrenir
Bu balıkların yaşam alanları, üremeleri, beslenmeleri, büyümeleri hakkında ilişki kurar
Bu balıkların sürdürebilir stokların devamını sağlamayı bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : İçsularda yaşayan ekonomik balık türlerinin üreme, beslenme, büyüme özelliklerini hakkında bilgi vermek ve sürdürülebilir stoklarının devamını sağlamak

Dersin İçeriği : İçsularda yasayan ekonomik öneme sahip Turna (Esox lucius), Alabalıklar (Salmo trutta labrax, Salmo trutta abanticus, Salmo platycephalus,Oncorhynchus mykiss, Salmo trutta trutta),Yılan (Anguilla anguilla) balıklarının ve Percidae, Cyprinidae,Silıridae, Acipenseridae, Clariidae, Mugilidae vb. familyalarına ait türlerin büyüme, beslenme ve üreme gibi biyoekolojik özelliklerini öğretmek. Bu türlerin sürdürebilir stoklarını devamını sağlaması için gerekli bilgi aktarımı.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Su Ürünleri Fakültesi derslikleri ve laboratuvarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türkiye İçsularında Yaşayan Ekonomik Balık Türlerinin Tanımı Kaynak tarama Düz anlatım ve görsel sunum
2 Turna (Esox lucius) balığı biyoekolojik özellikleri (populasyon yapısı, üreme, büyüme, beslenme) Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar
3 Alabalık türlerinin [Salmo trutta labrax, Salmo trutta abanticus, Salmo platycephalus,Oncorhynchus mykiss, Salmo trutta trutta biyoekolojik özellikleri (populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme) Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar
4 Anguillidae familyası, Yılan (Anguilla anguilla) balığının biyoekolojik özellikleri (populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme) Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar
5 Siluridae Familyasına ait balıkların biyoekolojik özellikleri (populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme) Ödev Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar
6 Percidae familyasına ait türlerin biyoekolojik özellikleri (populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme) Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar
7 Cyprinidae familyasına ait ekonomik balık türlerinin biyoekolojik özellikleri (Populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme) Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar
8 Ara sınav
9 Acipenseridae familyasına ait (Mersin Balıkları) türlerin biyoekolojik özellikleri (populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme) Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar
10 Mugilidae familyasına ait ekonomik balık türlerinin biyoekolojik özellikleri (Populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme) Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar
11 Atherinidae familyasına ait ekonomik balık türlerinin biyoekolojik özellikleri (Populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme) Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar
12 Pleuronctidae familyasına ait ekonomik balık türlerinin biyoekolojik özellikleri (Populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme) Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar
13 Clupeidae familyasına ait ekonomik balık türlerinin biyoekolojik özellikleri (Populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme) Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar
14 Clariidae familyasına ait ekonomik balık türlerinin biyoekolojik özellikleri (Populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme) Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar
15 Cyprinidae familyasına ait ekonomik balık türlerinin biyoekolojik özellikleri (Populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme).Ödev Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Blanc, M., Banerescu, P., Gaudet, J.-L., Hureau, J.-C., 1971. European Inlan water Fish. FAO,
 TIM M. B, 2001. Freshwater Fish Distribution. Academic Press, 604p.
 Demirsoy, A., 1988. Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar Cilt III. Hacettepe Üniversitesi Yayınları: A/55, 684 s.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
2 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 4
3 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 4
4 Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 3
5 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 4
6 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 4
7 Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
8 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 5
9 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 4
10 Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 4
11 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 4
12 Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
13 Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
14 Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 3
15 Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 4
16 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 14 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6