|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ekonomik Öneme Sahip İçsu Balıklarının Biyoekolojik Özellikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-559 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MELTEM MANAŞIRLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ekonomik değeri olan içsu balıkları öğrenir Bu balıkların yaşam alanları, üremeleri, beslenmeleri, büyümeleri hakkında ilişki kurar Bu balıkların sürdürebilir stokların devamını sağlamayı bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İçsularda yaşayan ekonomik balık türlerinin üreme, beslenme, büyüme özelliklerini hakkında bilgi vermek ve sürdürülebilir stoklarının devamını sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
İçsularda yasayan ekonomik öneme sahip Turna (Esox lucius), Alabalıklar (Salmo trutta labrax, Salmo trutta abanticus, Salmo platycephalus,Oncorhynchus mykiss, Salmo trutta trutta),Yılan (Anguilla anguilla) balıklarının ve Percidae, Cyprinidae,Silıridae, Acipenseridae, Clariidae, Mugilidae vb. familyalarına ait türlerin büyüme, beslenme ve üreme gibi biyoekolojik özelliklerini öğretmek. Bu türlerin sürdürebilir stoklarını devamını sağlaması için gerekli bilgi aktarımı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Su Ürünleri Fakültesi derslikleri ve laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türkiye İçsularında Yaşayan Ekonomik Balık Türlerinin Tanımı
|
Kaynak tarama |
Düz anlatım ve görsel sunum |
|
2 |
Turna (Esox lucius) balığı biyoekolojik özellikleri (populasyon yapısı, üreme, büyüme, beslenme) |
Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık |
Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar |
|
3 |
Alabalık türlerinin [Salmo trutta labrax, Salmo trutta abanticus, Salmo platycephalus,Oncorhynchus mykiss, Salmo trutta trutta biyoekolojik özellikleri (populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme) |
Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık |
Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar |
|
4 |
Anguillidae familyası, Yılan (Anguilla anguilla) balığının biyoekolojik özellikleri (populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme) |
Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık |
Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar |
|
5 |
Siluridae Familyasına ait balıkların biyoekolojik özellikleri (populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme)
Ödev |
Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık |
Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar |
|
6 |
Percidae familyasına ait türlerin biyoekolojik özellikleri (populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme) |
Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık |
Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar |
|
7 |
Cyprinidae familyasına ait ekonomik balık türlerinin biyoekolojik özellikleri (Populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme)
|
Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık |
Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Acipenseridae familyasına ait (Mersin Balıkları) türlerin biyoekolojik özellikleri (populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme)
|
Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık |
Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar |
|
10 |
Mugilidae familyasına ait ekonomik balık türlerinin biyoekolojik özellikleri (Populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme)
|
Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık |
Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar |
|
11 |
Atherinidae familyasına ait ekonomik balık türlerinin biyoekolojik özellikleri (Populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme)
|
Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık |
Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar |
|
12 |
Pleuronctidae familyasına ait ekonomik balık türlerinin biyoekolojik özellikleri (Populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme)
|
Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık |
Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar |
|
13 |
Clupeidae familyasına ait ekonomik balık türlerinin biyoekolojik özellikleri (Populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme)
|
Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık |
Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar |
|
14 |
Clariidae familyasına ait ekonomik balık türlerinin biyoekolojik özellikleri (Populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme)
|
Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık |
Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar |
|
15 |
Cyprinidae familyasına ait ekonomik balık türlerinin biyoekolojik özellikleri (Populasyon yapısı, üreme, beslenme, büyüme).Ödev |
Kaynak Tarama, Konu sunumuna Ders konusu balığın temini ve Laboratuvar çalışmalarına hazırlık |
Düz Anlatım, Görsel Sunum, Laboratuvar |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Blanc, M., Banerescu, P., Gaudet, J.-L., Hureau, J.-C., 1971. European Inlan water Fish. FAO,
TIM M. B, 2001. Freshwater Fish Distribution. Academic Press, 604p.
Demirsoy, A., 1988. Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar Cilt III. Hacettepe Üniversitesi Yayınları: A/55, 684 s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
4 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
4 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
3 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
4 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
5 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
4 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
4 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
4 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
4 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
3 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
4 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
14 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|