Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematiksel İstatistik 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
EM 208 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
7 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ÖZGÜR GÜLER Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLSEN KIRAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜSEYİN GÜLER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sürekli dağılımların matematiksel özelliklerini uygulayarak dağılımlar arası geçişler yapar
Örnekleme dağılımlarını ve kullanım alanlarını sıralar
İstatistiksel tahminleme yapar
Parametrelere ilişkin hipotez testleri oluşturarak, istatistiksel karar alır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sürekli dağılımlar ve örnekleme dağılımlarına ilişkin ayırt edici özellikleri bilerek dağılımlar arası geçisleri yapmak ve istatistiksel tahminleme ve karar alma süreçlerini uygulayabilmek amaçlanmaktadır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Sürekli dağılımlar arasındaki matematiksel ilişkileri ortaya koyarak, sürekli dağılımlar ile örnekleme dağılımlarına ilişkin özelliklerin matematiksel olarak incelenmesi, parametrelere ilişkin güven aralıklarının oluşturularak, hipotezlerin test edilebilmesi yer almaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İİBF derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Motivasyon: Temel kavramların hatırlatılması
|
|
Düz anlatım |
|
2 |
Sürekli Dağılımlar: Normal, standart normal dağılım
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım |
|
3 |
Sürekli Dağılımlar (devam): Log-normal dağılım
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, problem çözme |
|
4 |
Sürekli dağılımlar ile ilgili uygulama sorularının çözülmesi
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, problem çözme |
|
5 |
Örnekleme Dağılımları: Ki-kare ve t dağılımları
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım |
|
6 |
Örnekleme Dağılımları (devam): F ve Fisher-Z dağılımları
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım |
|
7 |
Tek kitleye ilişkin aralık tahmini: Güven aralıkları oluşturma
|
Ödev1: Vize deneme sınavı |
Düz anlatım, problem çözme |
|
8 |
Ara Sınav
|
|
|
|
9 |
İki kitleye ilişkin aralık tahmini: Güven aralıkları oluşturma
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, problem çözme |
|
10 |
Tek ve iki kitleye ilişkin karışık güven aralıkları oluşturma
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, problem çözme |
|
11 |
Tek kitleye ilişkin hipotez testi: İstatistiksel karar alma
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, problem çözme |
|
12 |
İki kitleye ilişkin hipotez testi: İstatistiksel karar alma
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, problem çözme |
|
13 |
Tek ve iki kitleye ilişkin hipotez testleri kurma ve test etme
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, problem çözme |
|
14 |
Ki-kareye dayanan bağımısızlık testi
|
Kaynak kitaptan ilgili bölüm |
Düz anlatım, problem çözme |
|
15 |
Genel tekrar ve soru çözümü
|
Ödev2: Final deneme sınavı |
Problem çözme |
|
16/17 |
Final Sınavı
|
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
4 |
|
2 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
4 |
|
3 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
5 |
|
4 |
Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar |
5 |
|
5 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
0 |
|
6 |
İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar |
0 |
|
7 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
5 |
|
9 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır |
3 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
1 |
|
15 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
16 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
1 |
|
17 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
1 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|