|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Siyaset Bilimine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
EAS111 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HARUN ARIKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA MEMİŞOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. MARELLA BODUR ÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Siyaset biliminin ortaya çıkışını ve diğer sosyal bilimler dalları ile ilişkisini açıklar. Siyaset biliminin geleneksel olarak hangi konular ile ilgilendiğini açıklar. Siyaset biliminde kullanılan temel kavramları (güç, otorite, meşruiyet, egemenlik, vatandaşlık, devlet, millet, etnisite, sınıf gibi), özellikle devleti devlet yapan ana unsurları tanımlayabilir. Ulus-devletin doğuşu ve gelişimini analiz eder. Siyasal hayatın ana aktörlerini, siyasal katılımın biçimlerini ve katılımı etkileyen faktörleri açıklayabilir. Demokrasi ve modernleşmeyi tanımlar, demokrasi ve modernleşme arasındaki ilişkiyi kuramsal bilgi ışığında analiz edebilir. Uluslararası İlişkiler disiplininin ana kavram ve kuramlarını açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı siyaset biliminin konusunu ve gelişimini, siyaset bilimciler tarafından kullanılan temel kavramları, yaklaşımları ve yöntemler incelemektir. Burada özellikle üzerinde durulacak kavramlar ve konular arasında siyaset, meşruiyet, iktidar, otorite, devlet ve egemenlik, millet ve milliyetçilik, siyasi kültür, siyasi katılım (partiler, çıkar grupları ve toplumsal hareketler) modernleşme ve demokrasi bulunmaktadır. Bu derste ayrıca ulus-devletin oluşumu ve küreselleşme konuları da ele alınacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste, öğrencilere siyaset çalışmalarının temel konuları, kavramları, sorunları ve tartışmaları tanıtılacaktır. Ayrıca öğrencilerin siyasal hayatın temel problemlerini çözümleme yeteneği edinmelerine yardım etmek ve Uluslararası İlişkilerde eğitiminde sağlam bir temel kazandırmak amaçlanmıştır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş: Siyaset Nedir? |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
2 |
Siyaset Biliminin Gelişimi ve Siyaset Biliminde Kullanılan Değişik Yaklaşımlar |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
3 |
Devlet, Millet ve Milliyetçilik |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
4 |
Siyasal Rejimler |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
5 |
Devletin Yapısı |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
6 |
Baskı Grupları, Toplumsal Hareketler ve Siyasal Partiler |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
7 |
Gelişme, Modernleşme, Demokratikleşme |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
8 |
Ara Sınav |
- |
- |
|
9 |
Uluslararası İlişkileri Anlamak: Terimler, Temalar ve Sorunlar |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
10 |
Uluslararası İlişkilerde Teorik Yaklaşımlar I |
Esat Çam´ın kitabında ilgili bölüm Tayyar Arı´nın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
11 |
Uluslararası İlişkilerde Teorik Yaklaşımlar II |
Tayyar Arı´nın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
12 |
Küreselleşme, Küreselleşen Dünyada Sorunlar ve Uluslararası İlişkiler |
Tayyar Arı´nın kitabında ilgili bölüm |
Ders anlatma |
|
13 |
11 Eylül ve Sonrası |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
14 |
Genel Değerlendirme |
- |
Tartisma |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
- |
Tartisma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
- |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tayyar Arı. 2012. Uluslararası İlişkilere Giriş. Marmara Kitap Merkezi Yayınları.
Prof.Dr. Esat Çam. 2005. Siyaset Bilimine Giriş. Der yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
1 |
|
2 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
1 |
|
3 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
0 |
|
4 |
Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar |
1 |
|
5 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
0 |
|
6 |
İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar |
1 |
|
7 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
2 |
|
8 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
1 |
|
9 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır |
0 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
4 |
|
14 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
4 |
|
15 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
4 |
|
16 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
2 |
|
17 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
5 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|