Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz |
|
Dersin Kodu |
: |
EM 319 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ÖZGÜR GÜLER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çok değişkenli veriyi açıklar
Veri matrsini oluşturur
Boyut indirgeme yöntemlerini sıralar varsayımlarını açıklar
Gruplandırmaya yönelik yöntemlerini sıralar varsayımlarını açıklar
Elindeki veriye en uygun analiz yöntemini ayırt eder
Her bir yönteme ilişkin analizleri paket program sayesinde uygular ve elde ettiği sonuçları yorumlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çok değişkenli analizler için veri matrisinin hazırlanması ve veriye uygun yöntemin seçilerek yönteme ilişkin varsayımlar sınandıktan sonra uygun analizlerin uygulanabilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çok değişkenli verinin anlaşılması, hazırlanması ve dönüştürülmesi şeklindeki veri matrisinin oluşturulması incelendikten sonra boyut indirgeme ve sınıflandırmaya ilişkin yöntemler karşılaştırılarak, yöntemlere ilişkin varsayımlar ele alınarak uygulamalarına yer verilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Motivasyon: Kaynakların ve temel matris bilgisinin gözden geçirilmesi
|
|
Düz anlatım |
|
2 |
Çok değişkenli analizde veri matrisinin oluşturulması ve tanımlayıcı istatistikler
|
Kaynak kitaplardan ilgili bölüm |
Düz anlatım |
|
3 |
Çok değişkenli grafikler, standartlaştırma ve çok değişkenli normal dağılım
|
Kaynak kitaplardan ilgili bölüm |
Düz anlatım |
|
4 |
Çok değişkenli aşırı gözlemler ve eksik verilerin incelenmesi, uzaklık ve benzerlik ölçüleri
|
Kaynak kitaplardan ilgili bölüm |
Düz anlatım |
|
5 |
Çok değişkenli hipotez testleri
|
Kaynak kitaplardan ilgili bölüm |
Düz anlatım |
|
6 |
Boyut İndirgeme: Faktör analizi ve varsayımları
|
Kaynak kitaplardan ilgili bölüm |
Düz anlatım ve istatistiksel analiz |
|
7 |
Boyut İndirgeme (devam): Faktör analizi uygulamaları
|
Ödev1: Faktör analizi uygulaması |
Düz anlatım ve istatistiksel analiz |
|
8 |
Ara Sınav
|
|
|
|
9 |
Sınıflandırma: Kümeleme analizi ve varsayımları
|
Kaynak kitaplardan ilgili bölüm |
Düz anlatım ve istatistiksel analiz |
|
10 |
Sınıflandırma (devam): Kümeleme analizi uygulamaları
|
Kaynak kitaplardan ilgili bölüm |
Düz anlatım ve istatistiksel analiz |
|
11 |
Sınıflandırma: Diskriminant analizine ilişkin varsayımlar
|
Kaynak kitaplardan ilgili bölüm |
Düz anlatım ve istatistiksel analiz |
|
12 |
Sınıflandırma (devam): Diskriminant analizi uygulamaları
|
Kaynak kitaplardan ilgili bölüm |
Düz anlatım ve istatistiksel analiz |
|
13 |
Sınıflandırma: Lojistik Regresyona ilişkin varsayımlar
|
Kaynak kitaplardan ilgili bölüm |
Düz anlatım ve istatistiksel analiz |
|
14 |
Sınıflandırma (devam): Lojistik regresyon uygulamaları
|
Kaynak kitaplardan ilgili bölüm |
Düz anlatım ve istatistiksel analiz |
|
15 |
Genel tekrar ve bilgisayar uygulamaları
|
Ödev2: Sınıflandırmaya ilişkin uygulamalar |
Düz anlatım ve istatistiksel analiz |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
4 |
|
2 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
3 |
|
3 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
5 |
|
4 |
Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar |
4 |
|
5 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
0 |
|
6 |
İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar |
0 |
|
7 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
4 |
|
8 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
5 |
|
9 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır |
3 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
1 |
|
15 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
16 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
1 |
|
17 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
1 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|