|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnfaz Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
HFS410 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanun’da yer alan hükümler çerçevesinde temel infaz hukuku bilgisine sahip olabilmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnfaz hukuku dersinin amacı basit olarak, hükmün kesinleşmesinden hükümlünün infaz kurumundan salıverilmesine kadar olan süreç ile infazla ilgili kararları ve koşullu salıverilmeyi de düzenleyen Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanun’un belli bir sistematik içerisinde incelenerek yeni Türk infaz hukuku hakkında yeterli bilgiyi öğrenciye sunmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İnfaz hukukunun temel kavramları, infaz hukukuna ilişkin ilkeler, infaz hukukunun hukuk düzeni ve uluslararası hukuktaki yeri, ceza ilamlarının infazı ve infaz sistemleri, ceza kavramı, nitelikleri, türleri ve infazı, infaz kurumunda kabul, infazın planlanması ve infazın hükümlüye etkisi, hükümlünün hakları ve yükümlülükleri, infaz kurumlarında uygulanacak rejim, ceza infaz kurumlarında düzen ve güvenlik, hükümlülerin nakli, infazın gevşetilmesi, tahliye hazırlığı ve infaz sonrası, infaz kurumları, infaz kurumlarının idaresi ve infaz personeli, cezanın infazına ara verilmesi ve infazı engelleyen nedenler, özel infaz şekilleri, tutukluluğun infazı, infaz muhakemesi ve infazın denetlenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
"İnfaz ve İnfaz Hukuku Kavramları
İnfaz Hukukunun Tarihsel Gelişimi
İnfaz Hukukunun Amacı"
|
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması
|
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
2 |
İnfaz Hukuku Kurallarının Zaman Bakımından Uygulanması
İnfaz Hukukunun Temel İlkeleri, İnfaza İlişkin İlkeler ve Ceza Ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanuna Göre Hapis Cezalarının İnfazında Gözetilecek İlkeler
İnfaz Hukukunun Hukuk Düzeni İçindeki Yeri ve Diğer Hukuk Dalları İle İlişkisi"
|
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması
|
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
3 |
"İnfazın Konusu ve Koşulu
İlamların İnfazında Yetkili Merci, Özgürlüğü Bağlayıcı Ceza İlamlarının İnfazı ve Müddetname
İnfaz Sistemleri" |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
4 |
"Ceza Kavramı
Cezanın Nitelikleri
Cezanın Türleri ve İnfazı" |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap
|
|
5 |
"İnfaz Kurumuna Kabul
İnfazın Planlanması
|
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
6 |
Hükümlülerin Gruplandırılması"
İnfaz Kurumunun Hükümlü Üzerindeki Olumsuz Etkileri |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
7 |
"Hükümlünün Hakları
Hükümlünün Yükümlülükleri" |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
"İnfaz Kurumlarında Uygulanacak Rejim
Ceza İnfaz Kurumlarında Düzen ve Güvenlik, Nakil, İnfazın Genişletilmesi, Tahliye Hazırlığı ve İnfaz Sonrası" |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
10 |
I. Pratik Çalışma |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
11 |
"İnfaz Kurumları
Kurumların İdaresi
İnfaz Personeli" |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
12 |
"Ceza İnfazına Ara Verilmesi
İnfazı Engelleyen Nedenler" |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
13 |
"İnfazla İlgili Kararlar: İnfaz Muhakemesi
Özel İnfaz Şekilleri"
|
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
14 |
İnfazın Denetlenmesi |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
15 |
II. Pratik Çalışma |
Öğrenciler için hazırlanmış olan notların çalışılması; kaynakların ilgili sayfalarının çalışılması |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kemal MECİT ,´´İnfaz Hukuku´´, Temmuz 2013- 3. Basım
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
2 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
2 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
3 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
3 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
3 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
4 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
3 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
2 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
2 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
3 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
2 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
2 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
3 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
4 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
3 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
2 |
|
17 |
Ders içi faaliyetler, farazi dava ve adliye çalışmaları ile diğer mesleki ve akademik ziyaretlerin gerçekleştirilmesi yoluyla birlikte çalışma becerisine sahip olması |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 59 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|