|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Avrupa Birliği Hukuku I |
|
Dersin Kodu |
: |
HFS207 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. A. ASLIBİLGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dersi alan ogrenci AB kurumsal hukukunun temel ilkelerine aşina olur. ictihat hukuku yardimiyla Birlik kurumsal hukuki yapisi hakkinda da fikir sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok. |
|
Dersin Amacı |
: |
Avrupa Birligi hukuku I dersinde Birligin kendine ozgu yapisi basta olmak uzere, tarihsel gelisim, Birlik hukukunun kaynaklari ve kurumsal yapi uzerinde durulmaktadir. Bu kapsamda kurumsal yapi, bu yapida yer alan kurumlar ve bunlarin gorev tanimlari, soz konusu yapinin olusmasinda etkili ve Divan tarafindan yaratilan hukuk ve Antlasma degisiklikleri konularinda ogrencilerin fikir sahibi olmasi amaclanmaktadir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Avrupa Birliginin tarihcesi, Avrupa Birligi hukukunun kaynaklari. Birlik hukukuna hakim olan temel iìlkeler ve Birligin kurumsal yapisi baslica konular olarak bu ders kapmasinda incelenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Avrupa Bütünleşmesinin Tarihsel Gelişimi |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
2 |
Avrupa Bütünleşmesinde Genişleme
Avrupa Bütünleşmesinde Derinleşme |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
3 |
Avrupa Birliği Hukukunun Kaynakları |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
4 |
Birlik Hukuku Ulusal Hukuk ilişkisi |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
5 |
Doğrudan etki ve öncelik ilkesi |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
6 |
Avrupa Birliğinde temel hak koruması |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
7 |
Avrupa Birliğinin Kurumsal Yapısı |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Avrupa Birliğinde Karar Alma Süreçleri |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
10 |
Avrupa Birliği Zirvesi |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
11 |
Avrupa Birliği Bakanlar Konseyi |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
12 |
Avrupa Komisyonu |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
13 |
Avrupa Parlamentosu |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
14 |
Avrupa Birliği Adalet Divanı |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
15 |
Sayıştay
Avrupa Merkez Bankası |
Okuma |
Ders anlatımı, tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Craig, Paul/De Burca Grainne, EU Law. Oxford University Press, Oxford 2012.
Avrupa Birligi Kurumlar ve politikalar, Eds. Akcay, Belgin/Gocmen, Ilke, Seckin Yayinevi, Ankara 2013.
Bozkurt Enver/Ozcan Mehmet/Koktas ARif, Avrupa Birligi Hukuku, Yetkin yayinevi, Ankara 2012.
Bozkurt Enver/Ozcan Mehmet/Koktas ARif, Avrupa Birligi Hukuku, Yetkin yayinevi, Ankara 2012.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki yabancı dil derslerini takip etmek suretiyle bir yabancı dilde hukuk alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme |
5 |
|
2 |
Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme |
3 |
|
3 |
Genel hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme |
4 |
|
4 |
Kanunlaştırma süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma |
5 |
|
5 |
Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olma ve bu kuralları yorumlayabilme |
5 |
|
6 |
Ülkenin idari teşkilatında kaymakam, vali, emniyet müdürü, mülkiye müfettişi vb. görevler üstlenebilme; bankacılık ve finans gibi alanlarda üst düzeyde görevler alabilme |
5 |
|
7 |
Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma |
5 |
|
8 |
Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini bilme |
3 |
|
9 |
Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararlarını, bunların gelişimini ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdar olma |
5 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme |
5 |
|
11 |
Hukuk Fakültesi mezunu olarak hakimlik, savcılık, avukatlık, noterlik, hukuk müşavirliği gibi faaliyetlerde bulunabilmesi. |
5 |
|
12 |
Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma |
5 |
|
13 |
Hukukun temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme; hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurup, stratejik yaklaşım geliştirebilme |
5 |
|
14 |
Günlük olaylara karşı objektif ve adil tutumlar içerisinde olması, hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet, etik ve disiplin anlayışına sahip olması. |
5 |
|
15 |
Hukuku insanlığın ihtiyaçları doğrultusunda sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve geliştirebilecek bir dünya görüşüne sahip olması |
5 |
|
16 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilme; bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme; ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilen, alternatif çözümler üretebilen, bilgileri analiz eden ve inisiyatif kullanabilen yetkinlikte olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|