|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Muhasebe 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
MG 206 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Envanter ve değerleme yöntemlerini tanımlar Hesaplara yönelik en uygun değerleme yöntemini kullanır Yapılan muhasebe yanlışlarını dönem sonu işlemleri ile düzeltir Yapılan yanlışları düzelttikten ve değerlemeden sonra mizanı yeniden düzenler Dönem sonunda bilânço ve gelir tablosunu düzenler Dönem sonu işlemleri ile ilgili tüm düzeltme kayıtları ve mali tabloların hazırlanması konularında uzmanlaşır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı, öğrencilere bir işletmenin muhasebe sürecinin önemli bir kısmı olan dönem sonu işlemlerinin verilmesi ve bu yolla sürecin tamamlanarak finansal tabloların düzenlenişini görmelerini sağlamaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel kavramlar ve dönem sonu çalışmalarının kapsamı, bilanço hesaplarına ilişkin dönem sonu çalışmaları, satışların maliyeti ve dönem giderleri, gelir tablosu hesaplarına ilişkin çalışmaları ve kar zarar tespiti, bilanço ve gelir tablosunun hazırlanması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
3. Blok |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Muhasebede dönemsonu işlemlerini gerektiren nedenler |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Envanterin tanımı, değerleme kuralları |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
3 |
Kasa, alınan çekler, bankalar hesaplarının envanter ve değerlemesi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
4 |
Hisse senedi, tahviller ve alacak senetleri hesaplarının envanter ve değerlemesi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
5 |
Alıcılar ve Çeşitli alacak hesaplarının envanter ve değerlemesi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
6 |
Katma değer vergisi ile ilgili hesapların envanter ve değerlemesi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
7 |
Ticari mallar hesabının envanter ve değerlemesi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
Ölçme ve Değerlendirme |
|
9 |
Maddi ve maddi olmayan duran varlıkların envanter ve değerlemesi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
10 |
Duran varlık hesaplarında düzeltme ve düzenleme kayıtları |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
11 |
Kısa vadeli yabancı kaynakların envanter ve değerlemesi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
12 |
Uzun vadeli yabancı kaynakların envanter ve değerlemesi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
13 |
Özkaynak hesaplarının envanter ve değerlemesi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
14 |
Gider ve Gelir hesaplarının envanter ve değerlemesi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
15 |
Uygulama |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Ölçme ve Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Genel Muhasebe, Prof.Dr. Veyis Naci TANIŞ
Finansal Muhasebe, Prof.Dr. Nihat KÜÇÜKSAVAŞ
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
5 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
2 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
3 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
4 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
4 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
4 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
5 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
4 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
4 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
5 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
5 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
2 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|