Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Muhasebe 2

Dersin Kodu : MG 206

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Envanter ve değerleme yöntemlerini tanımlar
Hesaplara yönelik en uygun değerleme yöntemini kullanır
Yapılan muhasebe yanlışlarını dönem sonu işlemleri ile düzeltir
Yapılan yanlışları düzelttikten ve değerlemeden sonra mizanı yeniden düzenler
Dönem sonunda bilânço ve gelir tablosunu düzenler
Dönem sonu işlemleri ile ilgili tüm düzeltme kayıtları ve mali tabloların hazırlanması konularında uzmanlaşır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin amacı, öğrencilere bir işletmenin muhasebe sürecinin önemli bir kısmı olan dönem sonu işlemlerinin verilmesi ve bu yolla sürecin tamamlanarak finansal tabloların düzenlenişini görmelerini sağlamaktır

Dersin İçeriği : Temel kavramlar ve dönem sonu çalışmalarının kapsamı, bilanço hesaplarına ilişkin dönem sonu çalışmaları, satışların maliyeti ve dönem giderleri, gelir tablosu hesaplarına ilişkin çalışmaları ve kar zarar tespiti, bilanço ve gelir tablosunun hazırlanması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : 3. Blok


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Muhasebede dönemsonu işlemlerini gerektiren nedenler Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, tartışma
2 Envanterin tanımı, değerleme kuralları Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, tartışma
3 Kasa, alınan çekler, bankalar hesaplarının envanter ve değerlemesi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, tartışma
4 Hisse senedi, tahviller ve alacak senetleri hesaplarının envanter ve değerlemesi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, tartışma
5 Alıcılar ve Çeşitli alacak hesaplarının envanter ve değerlemesi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, tartışma
6 Katma değer vergisi ile ilgili hesapların envanter ve değerlemesi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, tartışma
7 Ticari mallar hesabının envanter ve değerlemesi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme ve Değerlendirme
9 Maddi ve maddi olmayan duran varlıkların envanter ve değerlemesi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, tartışma
10 Duran varlık hesaplarında düzeltme ve düzenleme kayıtları Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, tartışma
11 Kısa vadeli yabancı kaynakların envanter ve değerlemesi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, tartışma
12 Uzun vadeli yabancı kaynakların envanter ve değerlemesi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, tartışma
13 Özkaynak hesaplarının envanter ve değerlemesi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, tartışma
14 Gider ve Gelir hesaplarının envanter ve değerlemesi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Anlatım, tartışma
15 Uygulama Konunun ilgili kaynaklardan okunması Uygulama
16/17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Ölçme ve Değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Genel Muhasebe, Prof.Dr. Veyis Naci TANIŞ
 Finansal Muhasebe, Prof.Dr. Nihat KÜÇÜKSAVAŞ
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır 5
2 İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar 5
3 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. 2
4 Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir 3
5 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar 4
6 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. 4
7 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler 4
8 İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir 5
9 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır 5
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
11 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
12 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 4
13 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 4
14 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 3
15 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 5
16 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler 5
17 İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar 2
18 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 5
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5