|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Diploma Öncesi Projesi- Seramik Teknolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
SUT401 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
12 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NERGİS KILINÇ MİRDALI Dr.Öğr. ÜyesiDr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Seramik çamur/sır reçeteleri oluşturularak seramik ürünlerin üretimi için kullanılan hammaddeleri nasıl kullanabileceğini öğrenebilecektir.
Konusu ile ilgili projesinin aşamalarını ve yöntemlerini öğrenecektir
Elde ettiği çamur/sır kompozisyonlarını farklı bünyeler için kullanabilecektir.
Farklı sıcaklıklar ve fırın atmosferi için çamur/ sır reçeteleri geliştirerek ürün üzerinde gösterebilecektir.
Araştırmaların prototip üretimini gerçekleştirip değerlendirerek sergileyebilecektir.
Seramik Teknolojisindeki son dönem gelişmeleri yakından takip edebilecektir. Sektörel sorunlara çözüm önerisi getirebilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitimleri sürecinde öğrenilen bütün bilgileri kullanarak bilgiye ulaşma, yönetme, kurgulama ve sunma becerisi kazandırmaktır. Tasarım malzemesi olarak seramiği değerlendirebilme bilinci oluşturmak. Farklı hammaddeler kullanarak Yüksek/Düşük sıcaklıklarda Çamur/Sır kompozisyonları üretmek, bu malzemelerin şekillendirme yöntemini de göz önünde bulundurarak kullanılabilirliğini ve değerlendirme olanaklarını saptamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seramik endüstrisinde son trendler, sektörel sıkıntılar ve çözüm arayışları. Geleneksel Seramikler- örnek bünye ve sır reçeteleri tasarımı ve sıcaklık karşısında oluşabilecek fiziksel ve kimyasal özellikleri. Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek. Araştırma teknikleri doğrultusunda çalışma konusu için gerekli ön hazırlıklar. Araştırma konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak (Çamur Hazırlama-Bünye Şekillendirme-Sır Hazırlama, Fırınlama). Uygulamaya yönelik taslak hazırlamak. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği hakkında bilgilendirme. Seramik Malzemeler ve kullanım alanları |
Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Gösterim, Power Point Sunum. Laboratuvar. |
|
2 |
Seramik endüstrisinde son trendler, sektörel sıkıntılar ve çözüm arayışları |
Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Gösterim, Power Point Sunum. Laboratuvar. |
|
3 |
Seramik endüstrisinde son trendler, sektörel sıkıntılar ve çözüm arayışları |
Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Gösterim, Power Point Sunum.Laboratuvar. |
|
4 |
Geleneksel Seramikler- örnek bünye ve sır reçeteleri tasarımı ve sıcaklık karşısında oluşabilecek fiziksel ve kimyasal özelliklerin değerlendirilmesi |
Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Gösterim, Power Point Sunum.Laboratuvar. |
|
5 |
Alanında Proje konu önerileri ile ilgili araştırmaların yapılması. |
Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Gösterim, Power Point Sunum. Laboratuvar. |
|
6 |
Araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek. |
Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Gösterim, Power Point Sunum. Laboratuvar. |
|
7 |
Araştırma teknikleri doğrultusunda çalışma konusu için gerekli ön hazırlıklar. |
Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Gösterim, Power Point Sunum. Laboratuvar. |
|
8 |
Ara sınav |
Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar |
Proje Değerlendirme |
|
9 |
Çalışma sürecini planlamak |
Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Gösterim, Power Point Sunum. Laboratuvar. |
|
10 |
Araştırma konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak (Çamur Hazırlama-Bünye Şekillendirme-Sır Hazırlama |
Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Gösterim, Power Point Sunum. Laboratuvar. |
|
11 |
Araştırma konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak (Fırınlama) |
Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Gösterim, Power Point Sunum. Laboratuvar. |
|
12 |
Deneylerin sonuçlarını tartışmak ve rapor etmek |
Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Gösterim, Power Point Sunum. Laboratuvar. |
|
13 |
Deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan biligisine sahip olmak ve uygulamaya yönelik taslak hazırlamak |
Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Gösterim, Power Point Sunum. Laboratuvar. |
|
14 |
Görsel ve yazılı sunum tekniklerini kullanarak araştırma konusu hakkında seminer vermek |
Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Gösterim, Power Point Sunum.Laboratuvar. |
|
15 |
Tez niteliğinde (Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları) araştırma dosyası hazırlamak |
Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Gösterim, Power Point Sunum.Laboratuvar. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Konuyla ilgili ders notları, kitaplar ve yardımcı kaynaklar |
Proje Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ceramic Design Course: Principles, Practice, and Techniques: A Complete Course for Ceramicists, Anthony Quinn, 2007
Fragiles: Porcelain, Glass & Ceramics by Robert Klanten, Suen Ehmann and Sabrina Grill(Mar 1, 2008)
İnternet veritabanları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
4 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
1 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
4 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
2 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
12 |
168 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
12 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 298 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 11.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 12 |
|
|
|