|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Diploma Öncesi Projesi-sanat Seramiği |
|
Dersin Kodu |
: |
SUS401 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
12 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi BAHAR ARI DELLENBACH |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir sanat projesini biçim, içerik ve teknik açıdan değerlendirir. Projesiyle ilgili olarak yaptığı araştırma ve uygulamanın sonucu olarak konusunda yetkinleşir Bilgiye ulaşır, ulaştığı bilgileri amacına yönelik olarak seçer ve kurgular Yazılı ve görsel iletişim kurma becerisi ve özgüveni kazanır Yerli ve yabancı kaynaklardan yaptığı araştırmalar sonucunda sanat ve tasarım ile ilgili gelişmeleri takip eder Bir tez yazmada dikkat edilmesi gereken hususlar ve tez yazım kuralları hakkında bilgi sahibi olur. Bir projenin teorik ve uygulamalı aşamalarını birlikte yürütebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Teknik, biçim ve içerik bakımından tüm detaylarıyla çözümlenmiş sanat ve tasarım projeleri üretebilen özgün, yaratıcı, pratik ve alternatif fikirler geliştirebilen çağdaş bireyler yetiştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Lisans tez yazımı, lisans tez konusu olarak belirlenen sanatsal projenin, teknik, biçim ve içerik açısından başarılı biçimde yürütülmesi, tamamlanması ve sergilenmeye hazır hale getirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yapılması düşünülen sanat projesi ile ilgili görüş ve fikir paylaşımı.
. |
Seramik ve diğer sanat dallarında yapılan lisans, yüksek lisans ve doktora tezleri ile sanatçı ve tasarımcıların eserlerinin yer aldığı tüm katalog, süreli yayın, makale kitapları ve web sayfalarının incelenmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
2 |
Lisans tez konusu olarak ilk etapta belirlenen projelerin, teknik, biçim ve içerik açısından degerlendirilmesi. |
Seramik ve diğer sanat dallarında yapılan lisans, yüksek lisans ve doktora tezleri ile sanatçı ve tasarımcıların eserlerinin yer aldığı tüm katalog, süreli yayın, makale kitapları ve web sayfalarının incelenmesi. Tasarlanan projeye ait eskiz ve maket çalışmaları yapılması. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
3 |
Karar verilen sanat projesi doğrultusunda eskiz ve maket çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi
Projenin renkli ve ölçekli taslaklarinın çizilmesi |
Karar verilen proje doğrultusunda eskiz ve maket çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi
Projenin renkli ve ölçekli taslaklarinın çizilmesi |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
4 |
Uygulamaya başlamak için gerekli malzemelerin temini ve kullanıma hazır hale getirilmesi |
Belirlenen malzemelerin temini ve kullanıma hazır hale getirilmesi. Lisans tezi yazımı için kaynak taraması. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
5 |
Uygulamaya başlanması ve değerlendirilmesi |
Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Lisans tezi yazımı için kaynak taraması ve başlıkların belirlenmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
6 |
Uygulamanın devamı ve değerlendirilmesi |
Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Lisans tezi yazımı için kaynak taraması ve başlıkların belirlenmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
7 |
Uygulamanın devamı ve değerlendirilmesi |
Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Lisans tezi yazımı için kaynak taraması ve başlıkların belirlenmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
8 |
ARA SINAV |
Çalışmanın ve dosyanın sunumu için gerekli hazırlıkların yapılması. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
9 |
Uygulamanın devamı ve değerlendirilmesi |
Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Lisans tezi yazımı için kaynak taraması ve başlıkların belirlenmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
10 |
Uygulamanın devamı ve değerlendirilmesi |
Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Belirlenen kaynaklardan yararlanılarak ve tez başlıklarına uygun biçimde lisans tezi yazımı |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
11 |
Çalışmaların rötuşlanarak sağlıklı biçimde kurutulması, bisküvi pişirimine hazır hale getirilmesi ve fırınlanması. |
Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Belirlenen kaynaklardan yararlanılarak ve tez başlıklarına uygun biçimde lisans tezi yazımı |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
12 |
Bisküvi pişirimi tamamlanmış çalışmaların boyanması, sırlanması ve fırınlanması. |
Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Belirlenen kaynaklardan yararlanılarak ve tez başlıklarına uygun biçimde lisans tezi yazımı |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
13 |
Bisküvi pişirimi tamamlanmış çalışmaların boyanması, sırlanması ve fırınlanması. |
Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Belirlenen kaynaklardan yararlanılarak ve tez başlıklarına uygun biçimde lisans tezi yazımı |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
14 |
Çalışmaların gerekiyorsa montajının yapılması, sunum için gerekli diğer malzemelerin temini, proje dosyasının hazırlanması |
Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Belirlenen kaynaklardan yararlanılarak ve tez başlıklarına uygun biçimde lisans tezi yazımı |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
15 |
Çalışmaların gerekiyorsa montajının yapılması, sunum için gerekli diğer malzemelerin temini, proje dosyasının hazırlanması |
Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Belirlenen kaynaklardan yararlanılarak ve tez başlıklarına uygun biçimde lisans tezi yazımı |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Çalışmanın ve lisans tezinin sunumu için gerekli hazırlıkların yapılması. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Seramik Yapıyoruz, Susan Peterson-Jan Peterson, çev: Sevim Çizer, Karakalem Kitabevi, 2009.
Architectural Ceramics, Peter King, 1999, ISBN:1-57990-201- 4 (pbk.)
Birks, T. The Complete Potters Companion, A Bulfinch Press.
Dormer, Peter.The New Ceramics, Thames and Hutson Ltd, London, 1986.
Çobanlı, Zehra. Seramik Astarları, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1994.
Sevim, S,S. Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri Yorum Sanat, İstanbul, 2007.
Ceramic Sculpture: Inspiring Techniques, Ceramic Arts Handbook, 2009.
Sculptural Ceramics by Ian Gregory, 1999
Making Ceramic Sculpture: Techniques * Projects * Inspirations, A Lark Ceramics Book
Sanat kuramıyla ilgili teorik eserler.
Zakin,R. Ceramics, Chilton Book Company, 1990
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Seramik ve diğer sanat dallarında yapılan lisans, yüksek lisans ve doktora tezleri
Seramik ve diğer sanat dallarında yapılan çalışmaları, makaleleri ve görselleri içeren her türlü kaynak
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Ceramics Monthly Süreli Yayın
Seramik Türkiye Dergisi.
Ceramics: Art and Perception and Ceramics TECHNICAL Süreli Yayın
Seramik ve diğer malzemelerle çalışan sanatçı ve tasarımcıların eserlerinin yer aldığı tüm katalog, süreli yayın, makale kitapları ve web sayfaları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
4 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
4 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
4 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
12 |
168 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
4 |
56 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 304 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 12.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 12 |
|
|
|