Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : R Programlamaya Giriş

Dersin Kodu : BİS-541

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. YAŞAR SERTDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : R paket programını kurmayı bilir
Belli sembollerin R’daki anlamlarını bilir
R´da kullanılan temel komutları bilir
Dış kaynaktan veri okunmasını bilir
Rastgele veri üretilmesini bilir
R ile veri manipülasyonunu bilir
R´ da fonskiyon yazmayı bilir
Simülasyon mantığını bilir
Simülasyon ile testlerin karşılaştırılmasını bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : R paket programını tanıtmak

Dersin İçeriği : R’ın bilgisayara yüklenmesi, Belli sembollerin R’daki anlamları ve kullanımları, Yardım dosyaları ve kütüphaneler, Temel komutlar, Çalışma ortamının saklanması, Aritmetik işlemler, R ortamında vektör ve matris oluşturulması, Betimleyici istatistikler, Objelerin sınıfları, Dış kaynaktan veri okunması, Döngüler, Veri veya çıktının bir dış kaynağa yazdırılması, Çalışma dizininin değiştirilmesi, Rastgele veri üretilmesi, Veride alt kümelerin oluşturulması, Veri manipülasyonu, Grafikler, Fonksiyon Yazma, Simülasyon mantığı, Simülasyon ile testlerin karşılaştırılması konuları işlenecektir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Medical Enformatik Laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 R’ın bilgisayara yüklenmesi
2 Belli sembollerin R’daki anlamları ve kullanımları Using R for introductory statistics Okuma Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları
3 Yardım dosyaları ve kütüphaneler, R´da Temel komutlar ve Çalışma ortamının saklanması Using R for introductory statistics Okuma Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları
4 Aritmetik işlemler, Using R for introductory statistics Okuma Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları okuma ve ödev
5 R ortamında vektör ve matris oluşturulması Using R for introductory statistics Okuma Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları okuma ve ödev
6 Betimleyici istatistikler, Objelerin sınıfları, Using R for introductory statistics, A handbook of statistical analyses using R Okuma Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları okuma ve ödev
7 Dış kaynaktan veri okunması, Döngüler I, Veri veya çıktının bir dış kaynağa yazdırılması, Using R for introductory statistics, A handbook of statistical analyses using R Okuma Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları okuma ve ödev
8 Vize
9 Çalışma dizininin değiştirilmesi, Rastgele veri üretilmesi, Using R for introductory statistics, A handbook of statistical analyses using R Okuma Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları okuma ve ödev
10 Veride alt kümelerin oluşturulması, Veri manipülasyonu Using R for introductory statistics, A handbook of statistical analyses using R Okuma Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları okuma ve ödev
11 Grafikler Using R for introductory statistics, A handbook of statistical analyses using R, The R BOOk Okuma Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları okuma ve ödev
12 Fonksiyon Yazma, Simülasyon mantığı Using R for introductory statistics, A handbook of statistical analyses using R, The R BOOk Okuma Düz anlatım, soru cevap, ,ödev
13 Fonksiyon Yazma, Simülasyon mantığı Using R for introductory statistics, A handbook of statistical analyses using R, The R BOOk Okuma Düz anlatım, soru cevap, ,ödev
14 Fonksiyon Yazma, Simülasyon mantığı Using R for introductory statistics, A handbook of statistical analyses using R, The R BOOk Okuma Düz anlatım, soru cevap, ,ödev
15 Simülasyon ile istatistiksel yöntemlerinin karşılaştırılması Using R for introductory statistics, A handbook of statistical analyses using R, The R BOOk Okuma tartışma
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  B.S.Everitt, T.Hothorn. A handbook of statistical alalysis using R. 2005
 M.J. Crawley, The R BOOK 2007 WİLEY&SONS
 J. Verzani. Using R for Introductorey statistics
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 10 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, 0
2 Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur 0
3 Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, 0
4 Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, 0
5 Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, 0
6 Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, 0
7 Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, 5
8 Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, 0
9 Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, 0
10 Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, 0
11 Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, 0
12 Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, 0
13 Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. 0
14 Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, 0
15 Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 3 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 92
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.68
Dersin AKTS Kredisi: 4