|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
R Programlamaya Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
BİS-541 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. YAŞAR SERTDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
R paket programını kurmayı bilir Belli sembollerin R’daki anlamlarını bilir R´da kullanılan temel komutları bilir Dış kaynaktan veri okunmasını bilir Rastgele veri üretilmesini bilir R ile veri manipülasyonunu bilir R´ da fonskiyon yazmayı bilir Simülasyon mantığını bilir Simülasyon ile testlerin karşılaştırılmasını bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
R paket programını tanıtmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
R’ın bilgisayara yüklenmesi, Belli sembollerin R’daki anlamları ve kullanımları, Yardım dosyaları ve kütüphaneler, Temel komutlar, Çalışma ortamının saklanması, Aritmetik işlemler, R ortamında vektör ve matris oluşturulması, Betimleyici istatistikler, Objelerin sınıfları, Dış kaynaktan veri okunması, Döngüler, Veri veya çıktının bir dış kaynağa yazdırılması, Çalışma dizininin değiştirilmesi, Rastgele veri üretilmesi, Veride alt kümelerin oluşturulması, Veri manipülasyonu, Grafikler, Fonksiyon Yazma, Simülasyon mantığı, Simülasyon ile testlerin karşılaştırılması konuları işlenecektir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Medical Enformatik Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
R’ın bilgisayara yüklenmesi |
|
|
|
2 |
Belli sembollerin R’daki anlamları ve kullanımları |
Using R for introductory statistics
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları |
|
3 |
Yardım dosyaları ve kütüphaneler, R´da Temel komutlar ve Çalışma ortamının saklanması |
Using R for introductory statistics
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları |
|
4 |
Aritmetik işlemler, |
Using R for introductory statistics
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları okuma ve ödev |
|
5 |
R ortamında vektör ve matris oluşturulması |
Using R for introductory statistics
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları okuma ve ödev |
|
6 |
Betimleyici istatistikler, Objelerin sınıfları, |
Using R for introductory statistics,
A handbook of statistical analyses using R
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları okuma ve ödev |
|
7 |
Dış kaynaktan veri okunması, Döngüler I, Veri veya çıktının bir dış kaynağa yazdırılması, |
Using R for introductory statistics,
A handbook of statistical analyses using R
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları okuma ve ödev |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Çalışma dizininin değiştirilmesi, Rastgele veri üretilmesi, |
Using R for introductory statistics,
A handbook of statistical analyses using R
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları okuma ve ödev |
|
10 |
Veride alt kümelerin oluşturulması, Veri manipülasyonu |
Using R for introductory statistics,
A handbook of statistical analyses using R
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları okuma ve ödev |
|
11 |
Grafikler |
Using R for introductory statistics,
A handbook of statistical analyses using R,
The R BOOk
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, grup tartışmaları okuma ve ödev |
|
12 |
Fonksiyon Yazma, Simülasyon mantığı |
Using R for introductory statistics,
A handbook of statistical analyses using R,
The R BOOk
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, ,ödev |
|
13 |
Fonksiyon Yazma, Simülasyon mantığı |
Using R for introductory statistics,
A handbook of statistical analyses using R,
The R BOOk
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, ,ödev |
|
14 |
Fonksiyon Yazma, Simülasyon mantığı |
Using R for introductory statistics,
A handbook of statistical analyses using R,
The R BOOk
Okuma |
Düz anlatım, soru cevap, ,ödev |
|
15 |
Simülasyon ile istatistiksel yöntemlerinin karşılaştırılması |
Using R for introductory statistics,
A handbook of statistical analyses using R,
The R BOOk
Okuma |
tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
B.S.Everitt, T.Hothorn. A handbook of statistical alalysis using R. 2005
M.J. Crawley, The R BOOK 2007 WİLEY&SONS
J. Verzani. Using R for Introductorey statistics
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, |
0 |
|
2 |
Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur |
0 |
|
3 |
Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, |
0 |
|
4 |
Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, |
0 |
|
5 |
Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, |
0 |
|
6 |
Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, |
0 |
|
7 |
Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, |
5 |
|
8 |
Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, |
0 |
|
9 |
Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, |
0 |
|
10 |
Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, |
0 |
|
11 |
Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, |
0 |
|
12 |
Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, |
0 |
|
13 |
Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. |
0 |
|
14 |
Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, |
0 |
|
15 |
Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
3 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 92 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|