Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kurum Stajı 1

Dersin Kodu : J 443

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL ALTAY ACAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : İlgilenilen çalışma alanı ile ilgili olarak yasal, mesleki ve etik çerçeve hakkında sağlam bir temel edindiğini ortaya koyabilir.
Problem çözme kabiliyeti geliştirebilir ve bu kaabiliyetini mesleği ile ilgili değişik alanlarda kullanabilir.
Mesleği ile ilgili alanlarda organizasyonel yetenekleri kullanarak işle ilgili ve kişiler arası problemleri çözebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Meslek hayatına başlamadan önce öğrencilere özel bir kariyer alanında ilgilerini test etme olanağı sunmak, öğrencilerin edinilen teorik bilgileri uygulamaya aktarma becerisi ile kariyerleri alanında yetenek ve teknikler geliştirmelerini sağlamak, öğrencilerin akademik ortamdan çalışma ortamına uyum sağlamasına katkı yapmak ve öğrencilerin sorumluluk anlayışlarını artırmaktır.

Dersin İçeriği : Staj, eğitim program esnasında edinilen teorik bilgilerin uygulama aşamasına geçirilmesi alanında öğrenciye olanaklar sunar. Bu nedenle işe ilgili her türlü faaliyeti kapsar. Yapılan iş detaylı bir şekilde günlük olarak kaydedilir ve raporlanır. Bu staj raporu çalışma ortamındaki ilgili kişi tarafından onaylanır ve onaylanan rapor değerlendirilmek ve notlandırılmak üzere bölümdeki ilgili akademik personele teslim edilir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Saha ve büro çalışması


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Çalışma alanı ile ilgili kaynak kitaplar ve makaleleri okumak Saha çalışması, İnceleme, tartışma
2 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Çalışma alanı ile ilgili kaynak kitaplar ve makaleleri okumak Saha çalışması, İnceleme, tartışma
3 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Çalışma alanı ile ilgili kaynak kitaplar ve makaleleri okumak Saha çalışması, İnceleme, tartışma
4 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Çalışma alanı ile ilgili kaynak kitaplar ve makaleleri okumak Saha çalışması, İnceleme, tartışma
5 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Çalışma alanı ile ilgili kaynak kitaplar ve makaleleri okumak Saha çalışması, İnceleme, tartışma
6 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Çalışma alanı ile ilgili kaynak kitaplar ve makaleleri okumak Saha çalışması, İnceleme, tartışma
7 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Çalışma alanı ile ilgili kaynak kitaplar ve makaleleri okumak Saha çalışması, İnceleme, tartışma
8 Rapor yazımı ve sunumu Rapor sunumuna hazırlık Sözlü Sınav
9 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Çalışma alanı ile ilgili kaynak kitaplar ve makaleleri okumak Saha çalışması, İnceleme, tartışma
10 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Çalışma alanı ile ilgili kaynak kitaplar ve makaleleri okumak Saha çalışması, İnceleme, tartışma
11 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Çalışma alanı ile ilgili kaynak kitaplar ve makaleleri okumak Saha çalışması, İnceleme, tartışma
12 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Çalışma alanı ile ilgili kaynak kitaplar ve makaleleri okumak Saha çalışması, İnceleme, tartışma
13 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Çalışma alanı ile ilgili kaynak kitaplar ve makaleleri okumak Saha çalışması, İnceleme, tartışma
14 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Çalışma alanı ile ilgili kaynak kitaplar ve makaleleri okumak Saha çalışması, İnceleme, tartışma
15 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. Çalışma alanı ile ilgili kaynak kitaplar ve makaleleri okumak Saha çalışması, İnceleme, tartışma
16/17 Raporu sonuçlandırma ve bölümdeki ilgili akademik personele teslim etme. Rapor sunumuna hazırlık Sözlü görüşme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çalışma alanı ile ilgili kaynak kitaplar ve makaleler
 Seçilen kurumdaki yetkili tarafından önerilen kitaplar, çeşitli broşürler, ve diğer materyaller
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 7 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 3
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 4
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 5
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 4
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 4
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 5
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 3
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 5
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 5
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 4
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 5
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 4
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 4
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 4
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 4
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 5
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 5
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 7 49
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 109
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.36
Dersin AKTS Kredisi: 4