|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tersiyer Foraminiferleri |
|
Dersin Kodu |
: |
J 442 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NİYAZİ AVŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tersiyer bentik foraminiferlerinin tanımını öğrenir. Tersiyer bentik foraminiferlerinin yararlı olduğu alanları öğrenir. Fosilleşme olayını öğrenir. İz fosilleri öğrenir. Foraminiferlerin özelliklerini öğrenir. Foraminiferlerde kavkı yapısı ve sarılma çeşitlerini öğrenir. Tersiyer bentik foraminiferlerinin taksonomik özelliklerini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fosillerin incelenmesiyle Tersiyer dönemine ait jeolojik ve stratigrafik problemlerin çözümünü , petrol ve kömür oluşumları bulma yollarını öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tersiyer stratigrafik paleontolojisi, hayatın başlangıcı, mikropaleontolojik yöntemleri, Tersiyer foraminiferleri, yaşam ortamları ve onların sistematik tanımlamaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mikropaleontolojinin tanımı ve fosillerin önemi |
okuma |
Düz anlatım |
|
2 |
Fosilleşme olayı |
okuma |
Düz anlatım |
|
3 |
Sistematik ve taksonomi |
okuma |
Düz anlatım |
|
4 |
İz fosiller, karakteristik ve zon fosiller |
okuma |
Düz anlatım |
|
5 |
Tersiyer bentik foraminiferleri |
okuma |
Düz anlatım |
|
6 |
Tersiyer bentik foraminiferleri genel özellikleri ve kavkı yapısı |
okuma |
Düz anlatım |
|
7 |
Tersiyer bentik foraminiferlerinin dağılımına etki eden faktörler |
okuma |
Düz anlatım |
|
8 |
Arasınav |
Arasınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sistematik tanımlama |
okuma |
Düz anlatım ve Laboratuar |
|
10 |
Textularia, Fusulina |
okuma |
Düz anlatım ve Laboratuar |
|
11 |
Miliolidae, Alveolinidae |
okuma |
Düz anlatım ve Laboratuar |
|
12 |
Rotaliidae, Cymbaloporidae |
okuma |
Düz anlatım ve Laboratuar |
|
13 |
Nummulitidae |
okuma |
Düz anlatım ve Laboratuar |
|
14 |
Globotruncanidae |
okuma |
Düz anlatım ve Laboratuar |
|
15 |
Discocyclinidae, Lepidocyclinidae |
okuma |
Düz anlatım ve Laboratuar |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bremer, H., 1978. Paleontoloji. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi. Bornova / İzmir.
Sayar C., 1991. Paleontoloji (Omurgasız Fosiller) İTÜ Matbaası, Gümüşsuyu İstanbul.
Meriç, E., 1990. Mikropaleontoloji, Jeoloji Mühendisleri Odası Yayını no: 19. (2. baskı)
Dizer, A., 1983. Paleontoloji (Omurgasız). İ.Ü. Mühendislik Fakültesi Jeoloji Müh. Bölümü. Avcılar/ İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
2 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
2 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
2 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
3 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
2 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
2 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
3 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
2 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
2 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
3 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
2 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
2 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
3 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
3 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
3 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
2 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
2 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
2 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|