Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Jeolojik Miras

Dersin Kodu : J 441

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATİKE NAZİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Jeoturizm, jeopark ve jeolojik miras kavramlarını öğrenir
Türkiye’de ve Dünyada bu alanda yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur
Doğada bulunan jeolojik yapıların farkındalığı artar
Doğal varlıkların korunması bilinci gelişir
Doğa tarihi müzelerinin kurulması ve yaygınlaştırılması fikri gelişir
Türkiye Jeolojik Miras alanları envanter çalışmalarına katkı sağlar
Türkiye’de şimdiye kadar “Jeolojik Miras” olarak Kabul gören alanları bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : “Jeolojik Miras” olarak kabul edilen doğal güzelliklerimizin (fosiller, mineraller, süstaşları, madenler, obruklar, kumullar, mağaralar, volkanlar vb) korunmasını sağlamak ve onları gelecek kuşaklara aktarmak için öğrencilerimizi bilinçlendirmek, Jeolojide yeni olan “jeolojik miras, jeoturizm ve jeoparkalanları” kavramlarını ve Türkiye’nin sahip olduğu “Doğal Anıt Nitelikli Jeolojik Oluşumları” tanıtmaktır.

Dersin İçeriği : Jeolojik Miras Kavramı, Jeolojik Miras ile ilgili yurt dışı ve yurtiçi kurumlar, Jeolojik Miras listeleri, korunması ve önemi, Jeolojik Miras ve Eğitimin önemi, Türkiye’nin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Jeoloji Mühendisliği Bölümü Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, dersle ilgili tanımlar, kavramlar Kaynakları gözden geçirme Sunum, tartışma
2 Jeolojik Miras ile ilgili yurt dışı ve yurtiçi kurumlar Kaynakları gözden geçirme Sunum, tartışma
3 Jeolojik Miras listeleri Kaynakları gözden geçirme Sunum, tartışma
4 Jeolojik Mirasın korunması Kaynakları gözden geçirme Beyin fırtınası
5 Jeolojik Mirasın önemi Kaynakları gözden geçirme Sunum, tartışma
6 Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler Kaynakları gözden geçirme Sunum, tartışma
7 Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler Kaynakları gözden geçirme Sunum, tartışma
8 Arasınav Kaynakları gözden geçirme Yazılı
9 Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler Kaynakları gözden geçirme Sunum, tartışma
10 Jeolojik Mirasın korunması ile ilgili kanunlar Kaynakları gözden geçirme Sunum, tartışma
11 Jeoloji ve arkeoloji Kaynakları gözden geçirme Sunum, tartışma
12 Jeoloji ve turizm Kaynakları gözden geçirme Sunum, tartışma
13 Milli Parklar, Özel Koruma alanları ve Jeoparklar Kaynakları gözden geçirme Sunum, tartışma
14 Jeolojik Miras ve Eğitimin önemi Kaynakları gözden geçirme Sunum, tartışma
15 Türkiye’nin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları Kaynakları gözden geçirme Sunum, tartışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Kaynakları gözden geçirme Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  http://www.mta.gov.tr/v2.0/birimler/jeolojik_miras/index.php
 23 Mart 2012 CUMA Resmî Gazete Sayı : 28242; Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: KORUNAN ALANLARDA YAPILACAK PLANLARA DAİR YÖNETMELİK
 MİLLİ PARKLAR KANUNU(1)
 19 Şubat 2013 SALI Resmî Gazete Sayı : 28564 Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: KORUNAN ALANLARIN TESPİT, TESCİL VE ONAYINA İLİŞKİN USUL VE ESASLARA DAİR YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
Diğer Kaynaklar  http://www.jemirko.org.tr/


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 2
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 1
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 1
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 3
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 2
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 5
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 2
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 2
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 2
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 2
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 2
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 1
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 1
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 3
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 2
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 2
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 2 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 80
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.2
Dersin AKTS Kredisi: 3