|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Jeolojik Miras |
|
Dersin Kodu |
: |
J 441 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ATİKE NAZİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Jeoturizm, jeopark ve jeolojik miras kavramlarını öğrenir Türkiye’de ve Dünyada bu alanda yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur Doğada bulunan jeolojik yapıların farkındalığı artar Doğal varlıkların korunması bilinci gelişir Doğa tarihi müzelerinin kurulması ve yaygınlaştırılması fikri gelişir Türkiye Jeolojik Miras alanları envanter çalışmalarına katkı sağlar Türkiye’de şimdiye kadar “Jeolojik Miras” olarak Kabul gören alanları bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
“Jeolojik Miras” olarak kabul edilen doğal güzelliklerimizin (fosiller, mineraller, süstaşları, madenler, obruklar, kumullar, mağaralar, volkanlar vb) korunmasını sağlamak ve onları gelecek kuşaklara aktarmak için öğrencilerimizi bilinçlendirmek, Jeolojide yeni olan “jeolojik miras, jeoturizm ve jeoparkalanları” kavramlarını ve Türkiye’nin sahip olduğu “Doğal Anıt Nitelikli Jeolojik Oluşumları” tanıtmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Jeolojik Miras Kavramı, Jeolojik Miras ile ilgili yurt dışı ve yurtiçi kurumlar, Jeolojik Miras listeleri, korunması ve önemi, Jeolojik Miras ve Eğitimin önemi, Türkiye’nin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Jeoloji Mühendisliği Bölümü Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, dersle ilgili tanımlar, kavramlar |
Kaynakları gözden geçirme |
Sunum, tartışma |
|
2 |
Jeolojik Miras ile ilgili yurt dışı ve yurtiçi kurumlar |
Kaynakları gözden geçirme |
Sunum, tartışma |
|
3 |
Jeolojik Miras listeleri |
Kaynakları gözden geçirme |
Sunum, tartışma |
|
4 |
Jeolojik Mirasın korunması |
Kaynakları gözden geçirme |
Beyin fırtınası |
|
5 |
Jeolojik Mirasın önemi |
Kaynakları gözden geçirme |
Sunum, tartışma |
|
6 |
Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler |
Kaynakları gözden geçirme |
Sunum, tartışma |
|
7 |
Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler |
Kaynakları gözden geçirme |
Sunum, tartışma |
|
8 |
Arasınav
|
Kaynakları gözden geçirme |
Yazılı |
|
9 |
Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler |
Kaynakları gözden geçirme |
Sunum, tartışma |
|
10 |
Jeolojik Mirasın korunması ile ilgili kanunlar |
Kaynakları gözden geçirme |
Sunum, tartışma |
|
11 |
Jeoloji ve arkeoloji |
Kaynakları gözden geçirme |
Sunum, tartışma |
|
12 |
Jeoloji ve turizm |
Kaynakları gözden geçirme |
Sunum, tartışma |
|
13 |
Milli Parklar, Özel Koruma alanları ve Jeoparklar |
Kaynakları gözden geçirme |
Sunum, tartışma |
|
14 |
Jeolojik Miras ve Eğitimin önemi |
Kaynakları gözden geçirme |
Sunum, tartışma |
|
15 |
Türkiye’nin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi,
jeopark alanları
|
Kaynakları gözden geçirme |
Sunum, tartışma |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Kaynakları gözden geçirme |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
http://www.mta.gov.tr/v2.0/birimler/jeolojik_miras/index.php
23 Mart 2012 CUMA Resmî Gazete Sayı : 28242; Çevre ve Şehircilik Bakanlığından:
KORUNAN ALANLARDA YAPILACAK PLANLARA DAİR YÖNETMELİK
MİLLİ PARKLAR KANUNU(1)
19 Şubat 2013 SALI
Resmî Gazete
Sayı : 28564
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından:
KORUNAN ALANLARIN TESPİT, TESCİL VE ONAYINA İLİŞKİN USUL
VE ESASLARA DAİR YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
http://www.jemirko.org.tr/
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
2 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
1 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
3 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
1 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
3 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
2 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
5 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
2 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
2 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
2 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
2 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
2 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
1 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
1 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
3 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
1 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
2 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
2 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 80 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|