Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Evrim Ve Fosil Kanıtlar

Dersin Kodu : J 440

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATİKE NAZİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Evrim Kavramını öğrenir
EvrimTeorilerini öğrenir.
Yaşamın başlangıcı hakkında bilgi sahibi olur.
İlk hayvan ve bitki fosillerini öğrenir.
Tür kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
Jeolojik zamanı ve karakteristik fosillerini öğrenir.
Fosillerle zaman içinde canlıların nasıl değiştiğini anlar.
Evrimin değişen bir mekanizma olduğunu kavrar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Evrim kavramını ve canlılardaki değişimini fosil kanıtlarla öğretmek.

Dersin İçeriği : Evrim, Teorileri, Fosil kanıtlar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Jeoloji Mühendisliği Bölümü derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, Evrimkavramı Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
2 Evrimin tarihsel gelişimi Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
3 EvrimTeorileri Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
4 EvrimTeorileri Kaynakların incelenmesi Sunum Tartışma
5 Evrim Mekanizmaları: Mutasyon, Varyasyon Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
6 Evrim Mekanizmaları: Doğal seçilim, mikro ve makroevolusyon Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
7 Tür: Biyolojik, coğrafik ve morfolojik türler Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
8 Arasınav Kaynakların incelenmesi Yazılı sınav
9 Yaşamın Başlangıcı: İlk Fosiller Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
10 Jeolojik Zamanlarda Karakteristik Fosiller Kaynakların incelenmesi Sunum, uygulama ve tartışma
11 Jeolojik Zamanlarda Karakteristik Fosiller Kaynakların incelenmesi Sunum, uygulama ve tartışma
12 Jeolojik Zamanlarda Karakteristik Fosiller Kaynakların incelenmesi Sunum, uygulama ve tartışma
13 Evrim göstergesi fosiller: Omurgasızlar Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
14 Evrim göstergesi fosiller: Omurgalılar Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
15 Jeolojik Zamanlarda meydana gelen toplu yok oluşlar ve nedenleri Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
16/17 Yarıyıl Sonu Sınavı Kaynakların incelenmesi Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Prof.Dr. Ali DEMİRSOY, Kalıtım ve Evrim, Palme Yayınevi, Ankara
  Steven M. Stanley, Zaman içinde yeryuvarı ve yaşam, 1989, W.H. Freeman and Company, USA.
 Evrim, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Ankara
 Prof.Dr. Cazibe SAYAR, Paleontoloji, İTÜ Kütüphanesi, Sayı: 1435, İSTANBUL
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 3
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 1
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 2
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 3
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 4
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 5
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 1
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 4
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 4
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 3
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 2
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 2
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 1
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 1
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 1
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 1
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 2 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3