Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Havlı Yapılar 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM324 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Halı ve battaniye üretim yöntemlerini öğrenmek.
Halı makinalarının çalışma prensiplerini öğrenmek. Konuyla ilgili güncel gelişmeleri araştırmak ve öğrenmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk tekstil sanayinde önemli bir yere sahip olan hav yapılı kumaşlardan halı ve battaniye üretim tekniklerini, makinalarını, temel özelliklerini ve kalite kontrol testlerini öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türkiye’de halı imalatı ve dış ticareti, Ev tekstili sektöründe bu kumaşların yeri ve önemi. Sektör analizi. Halı üretiminde yaygın kullanılan elyaf ve iplik özelliklerinin incelenmesi. Halı üretim teknikleri, Wilton ve Axminster halıları, halılara uygulanan kalite kontrol testleri, üretim hesapları. Battaniye üretim teknikleri. Halı üretim yöntemlerinde ve makinalarında gerçekleşen teknolojik gelişmeler, son yıllarda geliştirilen fonksiyonel/akıllı halıların irdelenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Mühendisliği Bölümü Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türkiye’de halı imalatı ve dış ticareti, Ev tekstili sektöründe bu kumaşların yeri ve önemi. Sektör analizi. |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Halı üretiminde yaygın kullanılan elyaf ve iplik özelliklerinin incelenmesi. |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Halı üretiminde yaygın kullanılan elyaf ve iplik özelliklerinin incelenmesi. |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Halı üretim teknikleri, Wilton ve Axminster halıları, |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Halı üretim teknikleri, Wilton ve Axminster halıları, |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Halılara uygulanan kalite kontrol testleri |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Halılara uygulanan kalite kontrol testleri |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Arasınav
|
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Arasınav
|
|
9 |
Üretim hesapları |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Battaniye üretim teknikleri |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Battaniye üretim teknikleri |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Halı üretim yöntemlerinde ve makinalarında gerçekleşen teknolojik gelişmeler |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Halı üretim yöntemlerinde ve makinalarında gerçekleşen teknolojik gelişmeler |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Son yıllarda geliştirilen fonksiyonel/akıllı halıların irdelenmesi. |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Konu tekrarı |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Yarıyılsonu sınavı |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
0 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
0 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
2 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
5 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
2 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
3 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
0 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
2 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
0 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
0 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
0 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
4 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|