|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kuantum Kimyası |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 329 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BİRGÜL YAZICI Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Parçacık dalga ilişkisini açıklar Dalga fonksiyonlarını açıklar Schrödinger dalda denklemi ile tanecik ilişkisini açıklar
Çok elektronlu atomların yapısını anlar Moleküllerin yapısını açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dalga-parçacık ilişkisi, Schrödinger dalga denklemi, atomun elektron yapısı ve molekül orbitallerini öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Parçacık-dalga ilişkisi, bir boyutlu kutuda tanecik, dalga özelliğinden kaynaklanan belirsizlik, Schrödinger dalga denklemi, Hidrojen atomu, çok elektronlu atomlar, moleküllerin yapısı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Parçacık-Dalga İkilemi
|
Ders kitabı ve internet |
Anlatım ve görsel sunum |
|
2 |
Maddenin Dalga Özellikleri |
Ders kitabı ve internet |
Anlatım ve görsel sunum |
|
3 |
Bir Boyutlu Kutudaki Parçacık |
Ders kitabı ve internet |
Anlatım ve görsel sunum |
|
4 |
Dalga Fonksiyonları |
Ders kitabı ve internet |
Anlatım ve görsel sunum |
|
5 |
Maddenin Dalga özelliğindeki belirsizlik |
Ders kitabı ve internet |
Anlatım ve görsel sunum |
|
6 |
Heisenberg belirsizlik ilkesi |
Ders kitabı ve internet |
Anlatım ve görsel sunum |
|
7 |
Bir boyutlu Schröndinger Dalga Denklemi |
Ders kitabı ve internet |
Anlatım ve görsel sunum |
|
8 |
Ara Sınav |
Ders kitabı ve ders notları |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Kuantum Mekaniksel Tünelleme |
Ders kitabı ve internet |
Anlatım ve görsel sunum |
|
10 |
Dönme hareketi |
Ders kitabı ve internet |
Anlatım ve görsel sunum |
|
11 |
Hidrojen Atomu, Bohr kuramı |
Ders kitabı ve internet |
Anlatım ve görsel sunum |
|
12 |
Ço elektronlu atomlar |
Ders kitabı ve internet |
Anlatım ve görsel sunum |
|
13 |
Atomik orbitaller |
Ders kitabı ve internet |
Anlatım ve görsel sunum |
|
14 |
Moleküllerin yapısı |
Ders kitabı ve internet |
Anlatım ve görsel sunum |
|
15 |
Molekül orbitalleri |
Ders kitabı ve internet |
Anlatım ve görsel sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders kitabı ve ders notları |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kimyacılar İçin Kuantum Mekanik, Prof.Dr.David O. Hayward, Çeviren:Prof.Dr.Mahmut Acımış, Abant İzzet baysal Üniversitesi Araştırma ve Geliştirme Vakfı, 2008.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
3 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
2 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
2 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
5 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
0 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
5 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
3 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
3 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
3 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
0 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
0 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
3 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|