|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Transmission and Distribution of Electrical Energy |
|
Dersin Kodu |
: |
EE-714 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET UĞRAŞ CUMA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İletim ve dağıtım sistemleri ile ilgili temel bilgileri tanımlar. İletim hattı denklemleri, parametreleri ve çözümlerini açıklar. İletim hattında oluşabilecek geçici hal durumlarını ayırt eder. İletim hattının kararlı hal çalışmasını açıklar. İletim hattı üzerindeki gerilim kısıtlamalarını özetler. Havai hatların akım taşıma kapasitelerini tahmin eder. Sistem korumasını açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Elektrik enerjisinin iletimi ve dağıtımı ile ilgili temel bilgileri kazanmak, iletim hattı parametrelerini ve hesaplamalarını anlamak, iletim hattının kararlı hal ve geçici hal çalışmasını kavramaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektrik enerjisinin iletimi ve dağıtımı, iletim hattı denklemleri, parametreleri ve çözümleri, iletim hatlarında geçici-hal durumları, iletim hatlarının kararlı halde çalışması, üç fazlı sistemler için özel durumlar, güç taşıma kapasitesi üzerindeki gerilim kısıtlamaları, güç taşıma kapasitesi üzerindeki akım kısıtlamaları, sistem koruması, da iletim hatları |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü, Lisansüstü Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, temel güç sistemi, ürünün dağıtımı |
Yok |
Sunu ve anlatım |
|
2 |
İletim hattı denklemleri, parametreleri ve çözümleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
3 |
İletim hattı denklemleri, parametreleri ve çözümleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
4 |
İletim hatlarında geçici haller |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
5 |
Kararlı halde iletim hattı çalışması |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
6 |
Kararlı halde iletim hattı çalışması |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
7 |
Üç fazlı hatlar için özel durumlar |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
8 |
Ara sınav |
Arasınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
İletim hattı güç taşıma kapasitesi üzerindeki gerilim kısıtlamaları |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
10 |
İletim hattı güç taşıma kapasitesi üzerindeki gerilim kısıtlamaları |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
11 |
İletim hattı güç taşıma kapasitesi üzerindeki gerilim kısıtlamaları |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
12 |
İletim hattı güç taşıma kapasitesi üzerindeki akım kısıtlamaları |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
13 |
İletim hattı güç taşıma kapasitesi üzerindeki akım kısıtlamaları |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
14 |
Sistem koruması |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
15 |
DA iletim sistemleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Sunu ve Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavı hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Transmission and Distribution of Electrical Energy, Walter L. Weeks, Harper & Low
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
1 |
|
2 |
Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. |
5 |
|
3 |
Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. |
4 |
|
4 |
Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme |
4 |
|
5 |
Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme |
2 |
|
6 |
Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme |
2 |
|
7 |
Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme |
4 |
|
8 |
Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. |
2 |
|
9 |
Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. |
4 |
|
10 |
Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
3 |
|
11 |
Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. |
4 |
|
12 |
Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme |
0 |
|
13 |
Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
3 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme |
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
6 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|