Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Automotive Electronics and Control Systems

Dersin Kodu : EE-713

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET UĞRAŞ CUMA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Otomotiv elektroniği, bileşenler ve kontrol birimleri ile ilgili temel bilgileri tanımlar.
Kontrol ve yapıya sistemsel yaklaşımı açıklar.
Elektronik motor(güç) kontrolünü tanımlar.
Pratik uygulamalardaki otomotiv elektroniğini ve kontrol sistemlerini listeler.
Araç hareket kontrolünü özetler.
Konfor, bilgi ve güvenlik sistemlerini açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Otomotiv elektroniği ile ilgili temel bilgileri kazanmak, otomotiv elektroniğinde haberleşme ve kontrol sistemlerini anlamaktır.

Dersin İçeriği : Otomotivin Temelleri ,Kontrol ve Yapıya Sistemsel Yaklaşım, Elektroniksel Temeller, Mikroişlemci Yapı ve Kontrolü, Elektronik Motor(Güç) Kontrolü, Sensörler ve Aktüatörler, Dijital Motor (Güç) Kontrol Sistemleri, Araç Hareket Kontrolü, Otomotiv Yapı ve Telematik, Tanı, Yeni Nesil Otomotiv Elektronik Sistemler

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü, Lisansüstü Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Otomotivin Temelleri Yok Sunu ve anlatım
2 Kontrol ve Yapıya Sistemsel Yaklaşım konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Elektroniksel Temeller konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
4 Mikroişlemci Yapı ve Kontrolü konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
5 Mikroişlemci Yapı ve Kontrolü konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
6 Elektronik Motor(Güç) Kontrolünün Temelleri konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
7 Sensör ve Aktüatörler konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
8 Arasınav Arasınav hazırlığı Yazılı sınav
9 Dijital Makina Kontrol Sistemleri konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
10 Dijital Makina Kontrol Sistemleri konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartıSunu ve anlatım, tartışma, soru-cevapşma, soru-cevap
11 Araç Hareket Kontrolü konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
12 Otomotiv Yapı Ve Telematik konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
13 Otomotiv Yapı Ve Telematik konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
14 Tanı konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
15 Yeni Nesil Otomotiv Elektronik Sistemler konu ile ilgili kaynakların okunması Sunu ve anlatım, tartışma, soru-cevap
16/17 Final Sınavı Final sınavı hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Understanding Automotive Electronics, Ribbens, W.B.,Sixth Edition, Newnes, An Imprint of Elsevier Science
 Distributed Embedded Systems(11 Controller Area Network (CAN)), Philip Koopman, 2012
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 8 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 1
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
3 Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
4 Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
5 Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 2
6 Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 2
7 Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
8 Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 2
9 Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 4
10 Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 3
11 Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
12 Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 0
13 Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 3
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 3
15 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 6 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6