Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyolojide Mücadele |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 488 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. PINAR ÖZALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyolojik mücadelenin önemi ve tarihçesi, zararlıların tanımları ve ekonomik yönleri, biyolojik savaş ve uygulama yöntemleri , biyolojik mücadelede kullanılan türler ve organizma grupları,
İnsektaryum ve böcek üretimi konularının öğretilmesi hedeflenmiştir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Biyolojik mücadele ve yöntemlerini öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyolojik mücadelenin önemi ve tarihçesi.
Zararlıların tanımları ve ekonomik yönleri.
Biyolojik savaş ve uygulama yöntemleri
Zararlılara karşı kültürel önlemler ve fiziksel savaş.
Zararlılara karşı mekaniksel savaş ve karantina önlemleri.
Biyoteknik önlemler ve zararlılara karşı kullanılan biyolojik ajanlar.
Biyolojik mücadelede kullanılan türler ve organizma grupları.
Zaralılarla mücadelede önceden tahmin ve erken uyarı yöntemleri.
İnsektaryum ve böcek üretimi.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyolojik mücadelenin önemi ve tarihçesi |
yok |
power-point |
|
2 |
Zararlıların tanımları ve ekonomik yönleri |
yok |
power-point |
|
3 |
Biyolojik savaş ve uygulama yöntemleri |
yok |
power-point |
|
4 |
Zararlılara karşı kültürel önlemler ve fiziksel savaş |
yok |
power-point |
|
5 |
Zararlılara karşı mekaniksel savaş ve karantina önlemleri.
|
yok |
power-point |
|
6 |
Biyoteknik önlemler |
yok |
power-point |
|
7 |
Zararlılara karşı kullanılan biyolojik ajanlar.
|
yok |
power-point |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Biyolojik mücadelede kullanılan türler ve organizma grupları.
|
yok |
power-point |
|
10 |
predatörler |
yok |
power-point |
|
11 |
parazitoidler |
yok |
power-point |
|
12 |
patojenler |
yok |
power-point |
|
13 |
Zaralılarla mücadelede önceden tahmin ve erken uyarı yöntemleri (1)
|
yok |
power-point |
|
14 |
Zaralılarla mücadelede önceden tahmin ve erken uyarı yöntemleri (2)
|
yok |
power-point |
|
15 |
İnsektaryum ve böcek üretimi.
|
yok |
power-point |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
4 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
5 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
0 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
4 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
4 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|